Οι δύο ηγέτες έτυχαν θερμής υποδοχής στην είσοδο των γραφείων, από εργαζόμενους της επιχείρησης που κρατούσαν σημαιάκια των δύο χωρών, καθώς και από τον πρόεδρο της Cosco, Xu Lirong.
Οι κ. Μητσοτάκης και Τζινπίνγκ παρακολούθησαν τις ομιλίες που απηύθυναν ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, κι ο πρόεδρος της Cosco, Xu Lirong, στις οποίες τόνισαν την επιτυχημένη συνεργασία των δύο πλευρών και τον στόχο για την περαιτέρω αναβάθμιση του λιμανιού του Πειραιά.
Στη συνέχεια, συνοδευόμενοι από τις συζύγους τους, βγήκαν στο μπαλκόνι των γραφείων με θέα στις εγκαταστάσεις και τα ελλιμενισμένα πλοία.
Ο επικεφαλής της Cosco τους παρουσίασε μεταξύ άλλων τα δύο τρένα που βρίσκονταν πάνω στη σιδηροτροχιά με δεκάδες εμπορευματοκιβώτια, στο ξεκίνημα της ταχείας γραμμής που ενώνει τη θάλασσα με την ξηρά, την Κίνα με την Ευρώπη.
Παράλληλα, οι κ. Μητσοτάκης και Τζινπίνγκ είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν με τέσσερις Έλληνες εργαζόμενους (του ΣΕΠ και του ΟΛΠ) για το αντικείμενο της δουλειάς τους.
Όπως μεταδίδει το Reuters, Κίνα και Ελλάδα συμφώνησαν να προωθήσουν την επένδυση ύψους 600 εκατ. ευρώ της COSCO Shipping στον Πειραιά, στο πλαίσιο των προσπαθειών τους να ενισχύσουν το ρόλο του ως διαμετακομιστικού κόμβου εμπορίου ανάμεσα στην Ασία και την Ευρώπη.
Σε ανταπόκρισή του το ειδησεογραφικό πρακτορειό θυμίζει ότι οι δύο χώρες ήρθαν πιο κοντά το 2009, όταν η COSCO ανέλαβε τη διαχείριση δύο προβλητών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά για 35 χρόνια. Το 2016 ο κινεζικός κολοσσός απέκτησε ποσοστό 51% στον ΟΛΠ, με στόχο να καταστήσει τον Πειραιά το μεγαλύτερο εμπορικό λιμάνι στην Ευρώπη.
Στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία προγραμματίζει επενδύσεις 600 εκατ. ευρώ περίπου για την ενίσχυση των δραστηριοτήτων του. Το ποσό αυτό περιλαμβάνει υποχρεωτικές επενδύσεις 300 εκατ. μέχρι το 2022, που μόλις ολοκληρωθούν θα της επιτρέψουν να αποκτήσει επιπλέον ποσοστό 16% στο λιμάνι.
Στην ανταπόκριση αναφέρεται ότι «τοπικές αντιδράσεις ανάγκασαν την Αθήνα να απορρίψει τις προτάσεις της COSCO για νέο σταθμό εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά τον περασμένο μήνα λέγοντας ότι οι συνθήκες δεν είναι ώριμες ακόμη. Ωστόσο στη συνάντηση Σι- Μητσοτάκη σήμερα κατέστη σαφές ότι οι δύο χώρες θέλουν να ξεπεραστούν τα όποια εμπόδια στην επένδυση.
«Θέλουμε να ενισχύσουμε τον διαμετακομιστικό ρόλο του Πειραιά και να ενισχύσουμε ακόμη περισσότερο την μεταφορική ικανότητα της γραμμής ταχείας επικοινωνίας ξηράς-θάλασσας Κίνας-Ευρώπης» δήλωσε ο Σι.
Ο κ. Μητσοτάκης τόνισε πως ο Πειραιάς θα μπορούσε να αποτελέσει το μεγαλύτερο λιμάνι όχι μόνο της Μεσογείου, αλλά και της Ευρώπης.
Υπενθυμίζεται ότι στο πλαίσιο της επίσκεψης του προέδρου της Κίνας, αναμένεται να υπογραφούν 16 συμφωνίες, οι οποίες ενισχύουν ευρύτερα τις σχέσεις Ελλάδας – Κίνας και οι οποίες περιγράφονται σε κοινή διακήρυξη.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr