«Είναι μια συζήτηση για την αρχιτεκτονική της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που συνεχίζεται εδώ και δύο χρόνια. Αλίμονο αν υπάρχει παντού συμφωνία. Μέσα από τις διαφωνίες, και πολλές φορές μέσα από τις εντάσεις, υπήρξαν συνθέσεις που αντανακλώνται από την αποδοχή που έχει ήδη υπάρξει σε όσο έχουμε έως τώρα νομοθετήσει», επεσήμανε ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου στην εισαγωγική του ομιλία.
Ο υπουργός επανέλαβε τους τέσσερις άξονες της νέας αρχιτεκτονικής της Ανώτατης Εκπαίδευσης: νέα τμήματα, συνέργειες των ΤΕΙ με τα πανεπιστήμια, πανεπιστημιακά ερευνητικά κέντρα με ινστιτούτα και διετή προγράμματα σπουδών για τους απόφοιτους των ΕΠΑΛ που θα οδηγούν σε επαγγελματικά πιστοποιητικά ευρωπαϊκών προσόντων.
«Η συζήτηση εδώ και 2 χρόνια είναι για το μέλλον των Ανωτάτων Ιδρυμάτων. Δεν είναι ούτε για τα ΤΕΙ, ούτε για κάτι άλλο. Είναι για το μέλλον των Ανωτάτων Ιδρυμάτων μας, και τα ΤΕΙ είναι Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα», επανέλαβε σύμφωνα με το ΑΠΕ.
Εκπρόσωποι και φορείς
Θετικά προσκείμενοι στα όσα φέρνει το νομοσχέδιο εμφανίστηκαν οι εκπρόσωποι των ΤΕΙ και ο πρόεδρος της ΑΔΙΠ, Παντελής Κυπριανός. Ιδιαίτερα, ο πρύτανης του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, Παναγιώτης Τζιώνας χαιρέτησε το εγχείρημα αναβάθμισης του Διεθνούς Πανεπιστημίου, το οποίο, όπως είπε, «θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες του αύριο».
Από την πλευρά των φορέων, οι εκπρόσωποι πανεπιστημιακών πολυτεχνικών σχολών εμφανίστηκαν αρνητικοί στον τρόπο με τον οποίο πανεπιστημιοποιούνται τα τμήματα Μηχανικών των ΤΕΙ. «Δεν είναι δυνατόν να δεχθούμε ότι όλα αυτά τα τμήματα να γίνουν πανεπιστημιακά, με μία απόφαση υπουργού», επεσήμανε ο πρύτανης του ΕΜΠ, Γιάννης Γκόλλιας, σημειώνοντας, παράλληλα ότι ήδη υπάρχει ανάλογη διαδικασία προβλεπόμενη από τον νόμο για να γίνονται τα 4ετή τμήματα 5ετή. «Τα νέα τμήματα δεν έχουν ούτε το εύρος, ούτε το βάθος που έχουν τα πανεπιστημιακά. Δεν υπάρχει ούτε το απαιτούμενο προσωπικό, ούτε την υποδομή. Δεν είναι τόσο απλό να φτιάχνονται εργαστηριακές υποδομές και να γίνεται εν μία νυκτί πανεπιστημιακό ένα τμήμα Μηχανικό», πρόσθεσε και αναρωτήθηκε γιατί θα πρέπει όλα τα τμήματα να γίνουν πανεπιστημιακά.
Κριτική στο νομοσχέδιο άσκησε και η Ευγενία Μπουρνόβα, μέλος διοικούσας Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων ΔΕΠ, λέγοντας ότι η νέα αρχιτεκτονική της Ανώτατης Εκπαίδευσης είναι «αρχιτεκτονική της διασποράς, της απομόνωσης και της ανορθολογικότητας, γιατί προστίθενται τμήματα, μόνο και μόνο για να υπάρχει τμήμα σε κάθε πόλη, χωρίς να υπάρχει σχέση με τις τοπικές ανάγκες». «Δεν είναι συνέργειες, είναι συγχωνεύσεις, χωρίς στρατηγικό σχεδιασμό», πρόσθεσε.
Μητσοτάκης: Τσίπρας και Γαβρόγλου διαλύουν ό,τι έχει ουσιαστικά μείνει όρθιο στη δημόσια τριτοβάθμια εκπαίδευση
Επίθεση κατά της κυβέρνησης για το νομοσχέδιο Γαβρόγλου για την παιδεία, κατηγορώντας την πως διαλύει ό,τι έχει μείνει όρθιο στην εκπαίδευση, εξαπέλυσε ο πρόεδρος της ΝΔ κατά τη διάρκεια συνάντησης που είχε με Έλληνες που φοιτούν στη Λευκωσία.
O κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε στο επιτυχημένο, όπως το χαρακτήρισε, παράδειγμα της Κύπρου, η οποία έχει καταφέρει να γίνει διεθνές εκπαιδευτικό κέντρο στηριζόμενη σε έναν υγιή ανταγωνισμό μεταξύ δημοσίων και ιδιωτικών πανεπιστημίων, προσθέτοντας παράλληλα πως πλέον έχει γίνει κέντρο καινοτομίας, προσελκύει σημαντικά κεφάλαια, αλλά και πολλούς ξένους και Ελλαδίτες φοιτητές «Η Κύπρος έχει μπει για τα καλά στο χάρτη της ενότητας της εκπαίδευσης στην Νοτιοανατολική Μεσόγειο» είπε ξεκινώντας την κριτική του στην κυβέρνηση.
Και πρόσθεσε «Την ίδια ώρα, κάντε την αντιδιαστολή με το τι συμβαίνει στην Ελλάδα. Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, για τέσσερα χρόνια μετέτρεψε ουσιαστικά τα πανεπιστήμια σε κέντρα κατασκευής μολότοφ και άντρα τα οποία δίνουν άσυλο σε εγκληματικές συμμορίες. Τώρα έρχονται ο κ. Τσίπρας και ο κ. Γαβρόγλου να δώσουν το τελειωτικό χτύπημα, καταθέτοντας ένα νόμο-σκούπα για την ανώτατη εκπαίδευση, ο οποίος διαλύει ό,τι έχει ουσιαστικά μείνει όρθιο στη δημόσια τριτοβάθμια εκπαίδευση στη χώρα μας. Ένα νόμο που καταργεί κάθε έννοια αξιολόγησης, ισοπεδώνει ουσιαστικά την τεχνολογική εκπαίδευση, και κόβει τον ομφάλιο λώρο, τον οποίον πρέπει να έχει με την αγορά κάθε πανεπιστήμιο το οποίο παράγει εφαρμοσμένη γνώση».
«Νομίζω ότι πρέπει να αντιληφθεί και ο κ. Τσίπρας και αυτή η κυβέρνηση-κουρελού, της οποίας προΐσταται, ότι τους τελευταίους μήνες παραμονής του στην εξουσία, δεν μπορεί να δεσμεύει τη χώρα, το ακαδημαϊκό σύστημα, και τους φοιτητές με τέτοιου είδους παρεμβάσεις. Και τον καλώ εδώ από την Κύπρο να αποσύρει άμεσα αυτό το νομοσχέδιο. Η Νέα Δημοκρατία θα αντιταχθεί με κάθε τρόπο στη Βουλή σε αυτό το τερατούργημα, το οποίο προωθείται να ψηφιστεί με διαδικασίες εξπρές τη Μεγάλη Εβδομάδα» δήλωσε ο πρόεδρος της ΝΔ.
Γαβρόγλου: Ο πρόεδρος της ΝΔ έχει πλήρη άγνοια για την ανώτατη εκαπίδευση
Με αφορμή δηλώσεις του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκου Μητσοτάκη, για τα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια, ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου, δήλωσε ότι ο πρόεδρος της ΝΔ έχει πλήρη άγνοια για την ανώτατη εκαπίδευση και απαξιώνει το δημόσιο χαρακτήρα των πανεπιστημίων.
«Σήμερα από την Κύπρο όπου βρίσκεται ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας κ. Κυριάκος Μητσοτάκης εξαπέλυσε για μια ακόμη φορά μύδρους απαξίωσης των ελληνικών δημόσιων Πανεπιστημίων. Είπε επί λέξει: ‘’Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ μετέτρεψε ουσιαστικά τα Πανεπιστήμια σε κέντρα κατασκευής μολότοφ και άντρα τα οποία δίνουν άσυλο σε εγκληματικές συμμορίες», ανέφερε ο υπουργός.
«Αυτή η δήλωση δείχνει για μία ακόμη φορά την πλήρη άγνοια του κ. Μητσοτάκη για την Ανώτατη Εκπαίδευση. Είναι δηλώσεις όχι μόνον εναντίον της Κυβέρνησης. Είναι μία δήλωση ενάντια στα δημόσια πανεπιστήμιά μας, τους φοιτητές και τους διδάσκοντες» είπε και κατέληξε «Δεν καταλαβαίνει ότι η απαξίωση του δημοσίου πανεπιστημίου είναι η απαξίωση του κόπου χιλιάδων διδασκόντων και ερευνητών που έχουν βάλει τα πανεπιστήμια μας στον διεθνή χάρτη;».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr