Συγκεκριμένα σε ό,τι αφορά τις πολιτικές ευθύνες ο κ. Φάμελλος δήλωσε πως υπάρχει ξεκάθαρη πολιτική ευθύνη…στο παρελθόν και στην κακή κατάσταση των υποδομών της ΕΥΑΘ. «Οι προηγούμενες κυβερνήσεις είχαν την μονοδιάστατη επιλογή να πουλήσουν την ΕΥΑΘ και το νερό της Θεσσαλονίκης και κάναν ό,τι ήταν δυνατόν για να απαξιώσουν -όπως και άλλους τομείς του δημοσίου- και την ΕΥΑΘ» επισήμανε χαρακτηριστικά.
Επιπλέον συμπλήρωσε ότι «Το πλάνο της Θεσσαλονίκης ήταν να υδρευτεί από επέκταση του διυλιστηρίου που παίρνει νερό από τον Αλιάκμονα και έτσι θα είχαμε τις πηγές Αραβησσού -αυτή την πολύ σημαντική επένδυση της δεκαετίας του '70- ως σχέδιο ασφαλείας. Το έργο της επέκτασης του διυλιστηρίου εντάχθηκε στις 9 Σεπτεμβρίου του 2011 σε χρηματοδότηση και είχε προκηρυχθεί από την υπηρεσία ΕΥΔΕ (Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων) Ύδρευσης Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης».
«Όμως, αμφισβητήθηκε το έργο αυτό από την τότε υπεύθυνη υπηρεσία και του υπουργείου Υποδομών και του Υπουργείου Εσωτερικών, με αποτέλεσμα στις 28 Ιουλίου 2014 να ακυρωθεί η ένταξη. Πρακτικά η Θεσσαλονίκη είχε εξασφαλισμένους πόρους για το έργο και η προηγούμενη κυβέρνηση ακύρωσε τη χρηματοδότηση για τη Θεσσαλονίκη» συνέχισε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Ενώ τέλος αναφερόμενος στη δήλωση του υπεύθυνου στρατηγικού σχεδιασμού της ΝΔ Τάκη Θεοδωρικάκου, ο κ. Φάμελλος επισήμανε ότι «Η βασική αιτία του προβλήματος ήταν η διάθεσή τους να ιδιωτικοποιήσουν την ΕΥΑΘ. Μου κάνει εντύπωση το πόσο αδιόρθωτη είναι αυτή η πολιτική άποψη. Δηλαδή επέλεγαν και ζητούσαν να πουλήσουν την ΕΥΑΘ και το νερό της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας, επικαλούμενοι το χρέος της χώρας και το μνημόνιο και την κρίση. Τώρα που βγαίνουμε από το μνημόνιο και την κρίση και τώρα που δεν απαιτούν οι δανειστές να πουλήσουμε -γιατί σώσαμε στη διαπραγμάτευση το 50+1% και της ΕΥΑΘ και της ΕΥΔΑΠ- εξακολουθούν αδιόρθωτοι πολιτικά να θέλουν να ξεπουλήσουν ένα δημόσιο κοινωνικό αγαθό».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr