Όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Σπίρτζης θέτοντας ως βασικές προτεραιότητες την έγκαιρη ολοκλήρωση του μεγάλου οδικού άξονα, αλλά και τη θωράκιση της πόλης της Καλαμάτας από τις καταστροφικές πλημμύρες δήλωσε χαρακτηριστικά: «Τελείωσε η λογική του "καλοχαιρέτα" και του παλαιοκομματισμού. Τα έργα προγραμματίζονται και υλοποιούνται». Επιπλέον, αφού επισκέφθηκε το πρώτο τμήμα των αντιπλημμυρικών έργων από τη Θουρία ως το νοσοκομείο, διαβεβαίωσε τους πολίτες ότι «δεν θα ξαναζήσουν οι φτωχογειτονιές της Καλαμάτας αυτό που έζησαν φέτος», καθώς εξήγγειλε τη χρηματοδότηση και νέων αντιπλημμυρικών έργων στην Καλαμάτα και τη Μεσσήνη.
Για τον αυτοκινητόδρομο Μορέα ενόψει της οριστικής παράδοσης του στους πολίτες της Πελοποννήσου στα μέσα Δεκεμβρίου ο κ. Χρήστος Σπίρτζης δήλωσε χαρακτηριστικά: «Έγιναν σκληρές διαπραγματεύσεις για την αναθεώρηση της σύμβασης και η ολοκλήρωσή του αποτελεί μια δικαίωση για όλους μας», αναφέροντας ότι «δυστυχώς οι προηγούμενες Κυβερνήσεις φρόντισαν όλες οι παραχωρήσεις να έχουν συμβάσεις που δεν ήταν υπέρ του δημοσίου συμφέροντος, υπέρ του πολίτη».
«Δεν σταματάμε εδώ. Θα συνεχίσουμε για να προχωρήσουμε τα αναλογικά διόδια σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους όπως έχουμε συμφωνήσει για την επόμενη χρονιά, αλλά και για να ολοκληρώσουμε τις υποδομές στη χώρα», τόνισε ο κ. Σπίρτζης.
«Το γεγονός ότι βρισκόμαστε σήμερα στην τελική φάση ολοκλήρωσης αυτού του πολύ σημαντικού έργου, δεν έγινε με το πάτημα ενός κουμπιού», δήλωσε από την πλευρά του ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης κ. Αλέξης Χαρίτσης. Και πρόσθεσε: «Έγινε μετά από μια πολύ συντονισμένη δουλειά όλων των συναρμόδιων Υπουργείων, με βεβαίως πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτό να έχει το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών έτσι ώστε να αντιμετωπιστούν προβλήματα τα οποία δεν είχαν αντιμετωπιστεί όλα τα προηγούμενα χρόνια».
Εκ μέρους της κοινοπραξίας ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΛΛΑΚΤΩΡ Α.Ε. Λεωνίδας Μπόμπολας δήλωσε: «Είναι το πρώτο έργο από τα σημαντικά έργα παραχώρησης που ολοκληρώνεται. Το μόνο έργο που έχει γίνει μόνο από ελληνικές εταιρείες. Έχουμε επενδύσει 110 εκατομμύρια και έχουμε άλλα δέκα εκατομμύρια θα επενδυθούν, αν χρειαστούν. Ποσά, τα οποία δεν έχουν υψηλή απόδοση. Παρόλα αυτά, επιμείναμε να στηρίξουμε το έργο. Είμαστε υπερήφανοι και ελπίζουμε η Καλαμάτα να χαρεί αυτό το έργο».
Αμέσως μετά την επίσκεψη στον αυτοκινητόδρομο του Μορέα οι κύριοι Σπίρτζης, Βερναρδάκης και Χαρίτσης επισκέφτηκαν το αντιπλημμυρικό έργο «Κατασκευή δικτύου αποχέτευσης ομβρίων οδού Αθηνών - Νέας εισόδου στο τμήμα από Θουρία έως Νέδοντα ποταμό του Δήμου Καλαμάτας».
«Αν αυτό το έργο είχε γίνει εγκαίρως από τις προηγούμενες κυβερνήσεις δεν θα είχαμε τις καταστροφικές πλημμύρες στην πόλη της Καλαμάτας, στις φτωχογειτονιές της Καλαμάτας», δήλωσε ο κ. Σπίρτζης, επιρρίπτοντας επίσης ευθύνες για καθυστερήσεις στην τοπική αυτοδιοίκηση.
Κατόπιν, οι τρεις υπουργοί συναντήθηκαν με τον δήμαρχο Καλαμάτας κ. Παναγιώτη Νίκα στο δημαρχείο της πόλης και πραγματοποίησαν σύσκεψη για την εξέλιξη και ολοκλήρωση των λιμενικών, οδικών και αντιπλημμυρικών έργων βάσει του σχεδιασμού που προωθεί η κυβέρνηση και τη πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Ο κ. Σπίρτζης ανακοίνωσε ότι θα χρηματοδοτηθούν τρία νέα αντιπλημμυρικά έργα στην πόλη της Καλαμάτας και τη Μεσσήνη καθώς όπως είπε χαρακτηριστικά, οι χρόνιες παθογένειες δεν αποτελούν άλλοθι για «να αφήσουμε τις φτωχές γειτονιές της Καλαμάτας και των αστικών κέντρων να πλημμυρίζουν γιατί κάποιοι δεν πρόβλεψαν να ολοκληρώσουν το χωροταξικό σχεδιασμό και να κάνουν αυτά που έπρεπε για να συμπληρώσουν τις κοινωνικές υποδομές».
Ο δήμαρχος Καλαμάτας κ. Παναγιώτης Νίκας εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του για «όλα αυτά τα σπουδαία που γίνονται» όπως είπε, ειδικά δε, για τον περιμετρικό δακτύλιο της πόλης, «ένα έργο για το οποίο δούλεψαν αλλεπάλληλες κυβερνήσεις, αλλά τα δύο τελευταία χρόνια επιταχύνθηκαν οι διαδικασίες». «Περνάμε δύσκολα ως λαός και τέτοια έργα μας γεμίζουν αισιοδοξία» ανέφερε ο κ. Νίκας, ενώ εξέφρασε την ικανοποίησή του για την ανταπόκριση σε σχέση με τα έργα για την αντιπλημμυρική θωράκιση της πόλη.
Τέλος, ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι η Μεσσηνία και η Πελοπόννησος έχουν πραγματικά πάρα πολλές ευκαιρίες να βοηθήσουν τη χώρα αποκτώντας παραγωγική δομή: «Να βγούμε από τη μιζέρια των υπηρεσιών και να περάσουμε σε εποχές της παραγωγής. Αρκεί να συμπληρωθούν οι κοινωνικές υποδομές και οι υποδομές που απαξιώθηκαν τα προηγούμενα χρόνια. Γι' αυτό και δίνεται έμφαση στην ωρίμανση του έργου του λιμανιού στο master plan, στους οδικούς άξονες, στο σιδηρόδρομο που είχε σταματήσει, στην οδοποιία την τοπική μέσα στη Μεσσηνία» δήλωσε.
Έχει διασφαλιστεί η χρηματοδότηση του οδικού έργου Πάτρα - Πύργος και ωριμάζουν οι μελέτες για το έργο Πύργος - Καλό Νερό - Τσακώνα
«Το οδικό έργο Πάτρα - Πύργος έχει συγκεκριμένη χρηματοδότηση, η οποία έχει διασφαλιστεί», δήλωσε χθες στην Καλαμάτα, ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης. Επίσης, ο υπουργός Υποδομών αναφέρθηκε και στις ενέργειες που γίνονται, για το έργο Πύργος - Καλό Νερό - Τσακώνα.
Ειδικότερα, απαντώντας σε σχετική ερώτηση δημοσιογράφου, ο Χρήστος Σπίρτζης είπε ότι «το έργο Πύργος - Καλό Νερό - Τσακώνα δεν είχε καμία απολύτως καμία ωριμότητα» και πρόσθεσε: «Δεν είχε προβλεφθεί από τις προηγούμενες κυβερνήσεις ένα ευρώ για την ολοκλήρωσή του και είχε αφαιρεθεί από την σύμβαση παραχώρησης για την Ολυμπία οδό, γιατί υπήρχαν περιβαλλοντικά προβλήματα στη διέλευση του οδικού δικτύου από την περιοχή του Καϊάφα, στην Ηλεία.»
Στη συνέχεια, ο υπουργός Υποδομών είπε ότι «αυτό το έργο θα γίνει, αφού πρώτα ωριμάσει μελετητικά», και όπως συμπλήρωσε, «αυτή τη στιγμή ωριμάζουμε τις μελέτες».
Όπως εξήγησε ο Χρήστος Σπίρτζης, «για να είναι ώριμο το έργο θα πρέπει μετά τη μελέτη να εγκριθεί η αντίστοιχη περιβαλλοντική, ώστε να υπάρχουν οι διασφαλίσεις εκείνες, που δεν θα έχουν πάλι προβλήματα και εμπλοκές με το Συμβούλιο της Επικρατείας». Σχετικά με την χρηματοδότηση, ο υπουργός Υποδομών είπε ότι «σε συνεργασία με το υπουργείο Ανάπτυξης, θα βρούμε εκείνους τους πόρους που απαιτούνται, για να ολοκληρωθεί».
Ακόμη, ο υπουργός Υποδομών αναφέρθηκε και στην λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου στην Πελοπόννησο. Όπως είπε, «όλα τα τμήματα του σιδηροδρόμου που ήταν μετρικά, είχαν αφαιρεθεί από το ενεργό σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, από την προηγούμενη Κυβέρνηση». Τώρα πρόσθεσε, «η νομοθεσία άλλαξε, το δίκτυο σιγά - σιγά θα συντηρηθεί και θα μπουν μικρές τουριστικές γραμμές, για να εξυπηρετηθούν και οι τοπικές κοινωνίες».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr