Η γενική αρχή, σημείωσε, είναι ότι ότι όσες έχουν κλείσει δεν πρόκειται να αναιρεθούν αλλά όλες οι άλλες που είναι σε εξέλιξη θα επανεξεταστούν. Ειδικά για το θέματα του Ελληνικού σημείωσε ότι εξετάζεται αναθεώρηση των όρων, κάτι που όμως αμφισβητείται από επενδυτικούς παράγοντες. Παράλληλα ξεκαθάρισε ότι οι όροι παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην FraPort δεν μπορεί να γίνουν αποδεκτοί γιαυτό και προανήγγειλε επανεξέταση τόσο της χρονικής έκτασης της σύμβασης (50 χρόνια), όσο και άλλων όρων. Μάλιστα σημείωσε ότι μπορεί να επανεξεταστεί και η δυνατότητα δημοσίου να συμμετάσχει στο επενδυτικό σχήμα. Πληροφορίες μάλιστα αναφέρουν ότι στην τελευταία συνάντηση με τον εμπορικό διευθυντή της Ryanair κ. Ο' Μπράιαν ζητήθηκε από την ελληνική πλευρά να διασφαλίσει φτηνές υπηρεσίες στα αεροδρόμια.
Σε σχέση με τη λειτουργία του ΤΑΙΠΕΔ ο κ. Σταθάκης επανέλαβε ότι θα μετασχηματιστεί σε φορέα αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας με στόχο τη χρηματοδότηση του ασφαλιστικού.
Σε ό,τι αφορά τις μεταρρυθμίσεις σε αγορές υπηρεσιών και προϊόντων παράγοντες του υπουργείου Οικονομίας ανέφεραν ότι στο πλαίσιο μια καλής συνεργασίας με τον ΟΟΣΑ θα δοθεί έμφαση στην απλοποίηση διαδικασιών και αδειοδοτήσεων. Παράλληλα σε σχέση με τη γνωστή εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ πληροφορίες αναφέρουν ότι θα επανεξεταστεί. Πιθανές επιπτώσεις στο κοινωνικό σύνολο από π.χ. άνοιγμα διάθεσης των ΜΗΣΥΦΑ θα συνεκτιμηθούν, ενώ ενδεχόμενα θα ζητηθεί η υιοθέτηση καλών πρακτικών σε περιπτώσεις ανοίγματος αγορών. Επίσης σε ότι αφορά το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές αναμένεται να περάσει ρύθμιση που θα δίνει τη δυνατότητα στις τοπικές κοινωνίες (δήμοι και Περιφέρειες) να αποφασίζουν, σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει τώρα. Ουσιαστικά και οι 7 Κυριακές που είναι τώρα ανοικτά τα μαγαζιά θα κριθούν από τις τοπικές κοινωνίες.
Μάλιστα, με δηλώσεις του σε μέσο ενημέρωσης των Χανίων, ο κ. Σταθάκης τόνισε:
«Η εκχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων σε ιδιώτες αποτέλεσε απόφαση ενταγμένη στη νεοφιλελεύθερη αντίληψη της κυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ για “λιγότερο κράτος”. Δρομολογήθηκε με τρόπο που μαρτυρούσε πασιφανή αδιαφορία για το δημόσιο συμφέρον και τη βούληση των τοπικών κοινωνιών, αγνοώντας ζητήματα όπως η εθνική ασφάλεια ή η ένταξη έργων σε ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά προγράμματα και παρουσιάζοντας ως επιτυχία το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας έναντι “πινακίου φακής”.
Η παρούσα κυβέρνηση θεωρεί τις υποδομές βασικό μοχλό ανάπτυξης της χώρας σε μια εθνική στρατηγική, γι’ αυτό κι έχει ξεκινήσει μια διαδικασία ουσιαστικής επαναδιαπραγμάτευσης των προηγούμενων συμφωνιών, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη».
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr