Η τοποθέτησή του, την οποία κύκλοι του υπουργείου επιχείρησαν αργότερα να αμβλύνουν ναρκοθέτησε τον διάλογο με μοιραία σχεδόν κατάληξη, η συνάντηση ανάμεσα στις δύο πλευρές να ναυαγήσει αύτανδρη. Ως φυσικό επακόλουθο μάλιστα που επιβεβαίωσε το βαθύ χάσμα ακολούθησε η ομαδική παραίτηση και των επτά μελών της Διοικούσας Επιτροπής Πειραματικών Σχολείων (ΔΕΠΠΣ) η οποία λειτούργησε καταλυτικά σαν τη σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι.
Στο μεταξύ, αναστατωμένοι δηλώνουν γονείς και μαθητές καθώς δεν γνωρίζουν ακόμα σε ποια σχολεία θα γίνουν εξετάσεις και ποια θα παραμείνουν πρότυπα. Από το πρωί βροχή κατατίθενται στη Βουλή οι ερωτήσεις προς τον Υπουργό Παιδείας με τους βουλευτές να ζητούν επί της ουσίας την απόσυρση των εξαγγελιών για κατάργηση των εξετάσεων.
Ο πρωτοφανής χαρακτηρισμός του κ. Μπαλτά δεν διαψεύστηκε αρχικά από το Υπουργείο, το οποίο ωστόσο, τις πρώτες ώρες, έκανε αμήχανα λόγο για διαστρέβλωση των λεγόμενων του ίδιου. Τα μετέπειτα βέβαια σχόλια από τον αντιπρόεδρο της ΔΕΠΠΣ, κ. Αντωνίου, για «συνάντηση ναυάγιο» των δύο πλευρών σίγουρα αποδεικνύουν το έντονο κλίμα της συνάντησης.
Το χρονικό της παραίτησης
Η θέση του Υπουργείου Παιδείας είναι πως η εισαγωγή των μαθητών στα πειραματικά σχολεία, από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό και από το Δημοτικό στο γυμνάσιο θα γίνεται με κλήρωση, ενώ η εξαγγελία πως η φοίτηση των μαθητών Γυμνασίου στο λύκειο θα είναι ακώλυτη ήταν και αυτή που από την αρχή βρήκε αντίθετα τα στελέχη της συγκυβέρνησης και πυροδότησε τα γεγονότα. Αυτήν την ώρα, αν θέλουμε να συνοψίσουμε το υπουργείο «κατάφερε» να σπείρει άνευ λόγου μια σοβαρή σύγχυση- ως μη όφειλε- με αποτέλεσμα πολλές πλευρές να κατηγορούν την ηγεσία του, ότι εμφορείται από « αντιπαραγωγικές ιδεοληψίες».
Ολόκληρη η ανακοίνωση των μελών της Διοικούσας Επιτροπής των Πειραματικών σχολείων:
«Η Διοικούσα Επιτροπή των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων επί 4 χρόνια εργάστηκε χωρίς την παραμικρή υλική απολαβή ή αμοιβή για τα μέλη της, με μοναδικό στόχο τη δημιουργία ενός δικτύου 60 σχολικών μονάδων το οποίο είχε ως σκοπό να αποτελέσει οδηγό και παράδειγμα καλών πρακτικών για τη δημόσια πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Στην προοπτική αυτή επιτελέστηκε ένα πολύπλευρο έργο με συγκεκριμένες παιδαγωγικές και αναπτυξιακές επιλογές, με εθελοντική προσφορά εκατοντάδων εκπαιδευτικών, σχολικών συμβούλων, διευθυντών σχολικών μονάδων, πανεπιστημιακών που ανέλαβαν την υλοποίηση του εγχειρήματος, με τη γενικευμένη αποδοχή στο επίπεδο της κοινωνίας και των εκπαιδευτικών θεσμών.
Οι διαφαινόμενες προθέσεις της νέας πολιτικής ηγεσίας όπως αυτές αποτυπώθηκαν κατ’ αρχάς στο δημόσιο λόγο της και ακολούθως στις συναντήσεις με τη ΔΕΠΠΣ κινούνται σε μια κατεύθυνση ολοκληρωτικής απαξίωσης του όλου θεσμικού πλαισίου και της προσπάθειας για ένα καλό, ποιοτικό, καινοτόμο δημόσιο σχολείο.
Επομένως η ΔΕΠΠΣ, η οποία αμέσως έθεσε την παραίτησή της στη διάθεση του κ. Υπουργού, δεν είναι δυνατόν να έχει άλλη επιλογή από την υποβολή της οριστικής της παραίτησης.
Γεώργιος Θεόφ. Καλκάνης, Πρόεδρος
Γιάννης Αντωνίου, Αντιπρόεδρος
Τάκης Δέγλερης
Κώστας Ραβάνης
Βασιλική Ζιάκα
Παναγιώτης Πήλιουρας
Γιάννης Σωσσίδης
Αικατερίνη Ριζάκη (Γραμματέας της ΔΕΠΠΣ)»
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr