«Το θέμα της Παιδείας είναι τεράστιο, δεν φταίει μόνο η απερχόμενη κυβέρνηση για τα προβλήματα. Η Παιδεία δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται ευκαιριακά. Θέλουμε να προχωρήσουμε σε βαθιές αλλαγές. Αλλά οι αλλαγές απαιτούν χρόνο αν όχι χρόνια. Το πρόβλημα το οποίο καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε άμεσα είναι η ανθρωπιστική καταστροφή σε ό,τι αφορά τη διάσταση της Παιδείας και παράλληλα να ξεκινήσουμε έναν ευρύτατο διάλογο για τις ουσιαστικότερες και βαθύτερες αλλαγές».
Από την πλευρά του, ο απερχόμενος υπουργός ευχήθηκε καλή επιτυχία στη νέα ηγεσία του υπουργείου, επισημαίνοντας ότι η παράδοση γίνεται σε μια πολύ κρίσιμη καμπή. «Παραδίδουμε με απόλυτη ως αίσθηση ότι κάναμε ό,τι μπορούσαμε για να κρατήσουμε όρθιες τις κοινωνικές δομές στη χειρότερη κρίση που περνάει η χώρα μετά τον Πόλεμο. Είμαι περήφανος για όσα πετύχαμε. Ο μεγαλύτερος άθλος ήταν να ανοίξουν τα σχολεία με τα βιβλία στη θέση τους και επάρκεια του προσωπικού. Υπάρχουν ελλείψεις, αλλά δεν μπορούν να καλυφθούν εάν δεν καταργηθεί ο όρος ένα προς δέκα στις προσλήψεις. Ήταν σε εξέλιξη διαπραγμάτευση, ήμασταν κοντά, αλλά δεν ολοκληρώθηκε» ανέφερε και πρόσθεσε: «Έχω την τιμή να μην έχουμε δεχθεί την απόλυση των διαθεσίμων και είναι ένα θέμα σε εκκρεμότητα. Στο μέλλον θα αξιολογηθεί ποιος είχε δίκιο και ποιος άδικο. Θα αξιολογήσουμε στη Βουλή την πολιτική σας».
Καταλήγοντας, ο κ. Λοβέρδος ευχαρίστησε τους υπαλλήλους για τη συνεργασία τους. Η αποστροφή του, πάντως, ότι «δεν ρωτήσαμε ποτέ την πολιτική σας τοποθέτηση» προκάλεσε αντιδράσεις από μερίδα των υπαλλήλων.
Την απερχόμενη ηγεσία του υπουργείου ευχαρίστησε και ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης. «Η αντιπολίτευση που ασκήσαμε στηρίχθηκε στις αρχές και τις αξίες της αριστεράς. Αγωνιστήκαμε για ένα σχολείο, δημόσιο, δωρεάν και υψηλού επιπέδου. Και οι τρεις αυτές ιδιότητες έχουν υπομονευθεί. Το επίπεδο της Παιδείας που παραλαμβάνουμε είναι αναντίστοιχο με τις ανάγκες της κοινωνίας» τόνισε, ενώ υπογράμμισε πως θα τηρηθούν όλες οι προεκλογικές δεσμεύσεις της νέας κυβέρνησης.
«Το ανθρώπινο δυναμικό είναι το συγκριτικό μας πλεονέκτημα» σημείωσε ο αναπληρωτής υπουργός Έρευνας και Τεχνολογίας Κώστας Φωτάκης και πρόσθεσε: «Αυτό που καλούμαστε να βρούμε είναι πώς θα φτάσουμε στο σημείο ώστε η γνώση να παράξει πλούτο και πώς αυτός θα επιστρέψει πίσω στην κοινωνία. Μια σειρά νομοθετημάτων κάνουν το πλαίσιο για την έρευνα να ασφυκτιά. Πρέπει να δούμε πώς θα ξεπεράσουμε αυτά τα εμπόδια».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr