Η υπόθεση της Daimler ξεκίνησε μετά τη δημοσιοποίηση στοιχείων που προέκυψαν από έρευνα των αμερικανικών Αρχών για την εταιρεία, η οποία είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Στην έρευνα αναφέρεται ότι η γερμανική εταιρεία «λάδωνε» κρατικούς αξιωματούχους σε συνολικά 22 χώρες, κυρίως σε ανατολική Ευρώπη, Αφρική και Ασία -ανάμεσά τους αναφερόταν και η Ελλάδα. Στην Γερμανία η εισαγγελία της Στουτγάρδης δεν έχει ακόμη προβεί σε καμία κίνηση εν αναμονή των εξελίξεων στις ΗΠΑ.
Ακόμη, με αφορμή σχετική ερώτηση στη Βουλή έγινε επίσης γνωστό ότι οι εισαγγελικές αρχές διέταξαν προκαταρκτική έρευνα και για τη Ferrostaal, η οποία είχε αναλάβει την ναυπήγηση υποβρυχίων για λογαριασμό του Πολεμικού Ναυτικού.
Για την Ferrostaal η οποία ήταν θυγατρική της MAN, υπάρχουν υποψίες οι οποίες ερευνώνται από την εισαγγελία του Μονάχου ότι όχι μόνο λάδωνε για δικές της δουλειές αλλά λειτούργησε ως ενδιάμεσος και για λογαριασμό άλλων. Μεταξύ των υποθέσεων που ερευνώνται από την γερμανική δικαιοσύνη είναι δωροδοκίες στην Ινδονησία, την Νιγηρία, την Κολομβία, Αργεντινή, Νότια Αφρική αλλά και την Πορτογαλία όπου πήρε μία παραγγελία δύο υποβρυχίων μέσα από τα χέρια της HDW.
Οι μίζες της Ferrostaal λέγεται ότι δίνονταν μέσω θυγατρικής της στον Λονδίνο, και άλλων υπεράκτιων εταιρειών, με ενδιάμεσους εταιρείες συμβούλων στις χώρες όπου διεκδικούσε συμβόλαια
O άνθρωπος κλειδί για την υπόθεση είναι Karlheinz Hornung, πρώην γενικός διευθυντής οικονομικών του Ομίλου της ΜΑΝ ο οποίος έχει παραιτηθεί.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr