Σύμφωνα με την εφημερίδα τα Νέα, στο μικσροσκόπιο μπάνουν συμβάσεις της Daimler, που υλοποιήθηκαν από την ΑDtranz, την κοιπραξία που είχε με την σουηδική ΑΒΒ ως το 1999 πριν την αγοράσει ολοόκληρη και την πουλήσει το 2001 στην γαλλική Bomardier, η οποία Adtranz από το 1995, (επί Υπουργείας Τάσου Μαντέλη), προμήθευσε τον ΟΣΕ ντιζελομηχανές που είχαν αποτελέσει αντικείμενο έρευνας καθώς η τιμή τους θεωρήθηκε ακριβή.
Ο ΟΣΕ είχε υποστηρίξει τότε πως η αυξημένη τιμή οφειλόταν στο γεγονός ότι οι 36 ντιζελομηχανές που ήρθαν στην Ελλάδα είχαν «ειδικές προδιαγραφές» οι οποίες επέτρεπαν στον Οργανισμό να τις μετατρέψει ανά πάσα στιγμή σε ηλεκτρομηχανές.
Η ΑDtranz είχε πάρει (είτε μόνη της είτε μαζί με άλλες εταιρείες) έχει πάρει κι άλλες δουλειές στην Ελλάδα, με αποφάσεις των διοικητικών συμβουλίων των συγκοινωνιακών φορέων του υπουργείου Μεταφορών οι οποίες έφεραν και την έγκριση της διακομματικής επιτροπής της Βουλής.
Μια από αυτές τις προγραμματικές συμφωνίες αφορούσε και την προμήθεια από τους Ηλεκτροκίνητους Σιδηροδρόμους Αθηνών-Πειραιώς (ΗΣΑΠ) 120 συρμών, προϋπολογισμού 137,6 εκατ. ευρώ, από την κοινοπραξία των Ελληνικών Ναυπηγείων, τη Siemens και την ΑDtranz.
Επίσης, τα Νέα παρατηρούν ότι σταθερός πελάτης της Daimler-Μercedes Βenz είναι και η Επιχείρηση Θερμικών Λεωφορείων (ΕΘΕΛ), της οποίας ο στόλος περιλαμβάνει αρκετά λεωφορεία Μercedes, περί τα 750 από τα 2100 του στόλου της ΕΘΕΛ
Ειδικά για την ΕΘΕΛ και τις προμήθειες της αξίζει να σημειωθεί ότι το 2003 είχαν γίνει και πάλι γίνει σοβαρές καταγγελίες ότι οι τιμές για την αγορά 600 λεωφορείων από την ΕΘΕΛ, «είναι κατά πολύ ακριβότερες από αυτές που εξασφάλισε ο ΟΑΣΘ στη Θεσσαλονίκη», ενώ είχαν παρατεθεί και σχετικοί πίνακες. Τότε είχε γίνει λόγος για «μεθοδεύσεις που κράτησαν 18 μήνες» και που «οδήγησαν στον αποκλεισμό» κοινοπραξιών από το διαγωνισμό.
Η Διακομματική Επιτροπή Προμηθειών της Βουλής, σε επιστολή της προς τον τύπο, μεταξύ άλλων σημειώνε τότε, ότι η σύγκριση που γίνεται μεταξύ των διαγωνισμών για αστικά λεωφορεία της ΕΘΕΛ και του ΟΑΣΘ, ήταν ατυχής, καθότι δε λαμβάνονταν υπόψη οι διαφορές στις τεχνικές προδιαγραφές, καθώς και το γεγονός ότι το κριτήριο τελικά της κατακύρωσης της προμήθειας δεν ήταν μόνο η μικρότερη τιμή, αλλά η ποιότητα της τεχνικής προσφοράς σε συνάρτηση με την τιμή.
Φυσικά, τα λεοφορεία και οι ντηζελομηχανές για αμαξοστοιχίες δεν είναι τα μόνα καθώς στη χώρα μας η Daimler δραστηριοποιείται, όχι μόνο στα πολυτελή επιβατηγά αυτοκίνητα, τα οποία προμηθεύονταν Βουλή και Υπουργεία, αλλά και σε στρατιωτικά οχήματα, φορτηγά, ημιφορτηγά, οχήματα μεταφοράς προσωπικού, απορριμματοφόρα, πυροσβεστικά και ασθενοφόρα οχήματα για την προμήθεια των οποίων έχουν διενεργηθεί αρκετοί διαγωνισμοί, τόσο κρατικοί όσο και δημοτικοί, όπως επίσης και για την επισκευή και συντήρησή τους σε ετήσια βάση.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr