Ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθήνας, κ. Κωνσταντίνος Μίχαλος υπογράμμισε ότι ένα από τα σημαντικότερα ευρήματα της έρευνας είναι αυτό που καταδεικνύει ότι οι καταναλωτές στην πλειοψηφία τους πραγματοποιούν έρευνα αγορά και τιμών πριν επιλέξουν το προϊόν ή την υπηρεσία που θα αγοράσουν.
"Αν κάτι θα πρέπει να κρατήσουμε από την έρευνα αυτή, είναι ότι ο Έλληνας καταναλωτής δεν είναι πλέον παθητικός, ούτε αδιάφορος. Αναπτύσσει, έστω και με καθυστέρηση σε σχέση με άλλες χώρες, υψηλότερες απαιτήσεις και προσδοκίες από την αγορά. Κι αυτό ισοδυναμεί με μια μεγάλη πρόκληση για όλους. Για την Πολιτεία να δημιουργήσει συνθήκες πραγματικού ανταγωνισμού, ο οποίος θα λειτουργεί προς όφελος της αγοράς και των καταναλωτών. Ανταγωνισμού με ξεκάθαρους όρους και κανόνες, χωρίς στρεβλώσεις που αλλοιώνουν τη λειτουργία του.
Αντίστοιχα, για τις επιχειρήσεις απαιτείται η εδραίωση μιας νέας φιλοσοφίας. Μιας φιλοσοφίας που λέει ότι προοδεύει και αναπτύσσεται όχι αυτός που θα εκμεταλλευτεί αλλά αυτός που θα κερδίσει την εμπιστοσύνη και την προτίμηση του καταναλωτή. Αυτός που θα μπορέσει να κατανοήσει τα κίνητρα και τις επιθυμίες που κρύβονται πίσω από τις επιλογές του. Η επιχείρηση που θα μπορέσει να παρέχει καλύτερες υπηρεσίες, να προσφέρει καλύτερες εναλλακτικές λύσεις και καλύτερη σχέση ποιότητας και τιμής." τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Κωνσταντίνος Μίχαλος. Οσον αφορά στην λειτουργία των καταστημάτων του κέντρου της Αθήνας, το 68,8% των καταναλωτών απαντούν ότι οι διαδηλώσεις επιβαρύνουν τη λειτουργία της αγοράς.
Επιπρόσθετα, οι περισσότεροι καταναλωτές εμπιστεύονται τα τοπικά καταστήματα που υπάρχουν σε κάθε περιοχή καθώς θεωρούν σημαντική την προσωπική επαφή και την εξατομικευμένη εξυπηρέτηση που μπορεί να παρέχει μια μικρομεσαία εμπορική επιχείρηση. Αντίστοιχα, η προσβασιμότητα προβάλλεται ως βασικός λόγος για τον οποίο οι καταναλωτές επιλέγουν τα μεγάλα εμπορικά κέντρα.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΣΕΛΠΕ, κ. Θεόδωρος Βάρδας υπογράμμισε ότι θα πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη οι απόψεις των καταναλωτών και ο διάλογος μεταξύ μεγάλων, μεσαίων και μικρών καταστημάτων να γίνει χωρίς φόβο και προκαταλήψεις.
Ειδικότερα για το θέμα λειτουργίας των καταστημάτων τις Κυριακές, για το οποίο το 51% τάσσεται κατά και το 49% υπέρ τόνισε οτι ο ΣΕΛΠΕ συμφωνεί με τους εργαζόμενους και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις ότι δεν μπορεί να ισχύσει για όλες τις Κυριακές. "Υποστηρίζουμε ότι πρέπει να βρούμε τις "χρήσιμες" Κυριακές. Την πρώτη κάθε μήνα, εκτός Ιουνίου, Ιουλίου, Αυγούστου και Σεπτεμβρίου, δηλαδή 8 μήνες τον χρόνο" δήλωσε ο κ. Θ. Βάρδας. Αναφορικά με τις εκπτώσεις οι καταναλωτές στην πλειοψηφία τους (82%) επιθυμούν την πραγματοποίηση τους όλο το χρόνο καθώς εκτιμούν ότι αν ήταν ελεύθερες θα τονωνόταν η αγορά.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr