Το νέο σύστημα, το οποίο θα φέρει την κωδική ονομασία «ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ» παρουσίασαν σήμερα ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών Γ. Αλογοσκούφης και ο υφυπουργός Οικονομικών Α. Μπέζας.
Σύμφωνα με την πολιτική ηγεσία, το ναυτιλιακό πετρέλαιο θα εξαιρεθεί από το
νέο σύστημα της εξομοίωσης των φόρων στο πετρέλαιο κίνησης και θέρμανσης, διότι όπως εξήγησαν η αφορολόγητη διάθεσή του είναι διεθνές καθεστώς. Επίσης,η επιβολή φόρου ήη καθιέρωση διαδικασίας καταβολής και επιστροφής του φόρου, θα δημιουργούσε προβλήματα στην ελληνική οικονομία.
Το νέο αυτό σύστημα,θα μπορεί να παρακολουθεί τη μετακίνηση κάθε εφοδιαστικού μέσου (χερσαίου ή πλωτού) προς το εφοδιαζόμενο πλοίο, να εξετάζει την αναγκαιότητα της χορηγούμενης ποσότητας καυσίμου και να καταχωρεί σε ηλεκτρονικό βιβλίο τις ποσότητεςπου παραδόθηκαν.
Πρόκειται για ένα σύστημα που αξιοποιεί τη σύγχρονη τεχνολογία καιαντικειμενικοποιεί τις διαδικασίες ελέγχου, ελαχιστοποιώντας την ανθρώπινη παρέμβαση και την υποκειμενική κρίση.
Τα μέτρα που προτείνονται στο πλαίσιο του νέου συστήματος είναι τα ακόλουθα:
1. Δημιουργείται μητρώο διακινητών πετρελαίου ναυτιλίας και αφορολόγητων καυσίμων
2. Όλα τα χερσαία μεταφορικά μέσα, για να επιτρέπεται να μεταφέρουν πετρέλαιο ναυτιλίας και άλλα αφορολόγητα καύσιμα, θα πρέπει :
* Να έχει ανανεωθεί έως 30.9.2008 το Πιστοποιητικό Καταλληλότητας τους για τελωνειακή σφράγιση (τελωνειακή έγκριση καταλληλότητας αυτοκινήτου-ΤΕΚΑ), με στόχο τον επανέλεγχο της αξιοπιστίας των ράβδων ογκομετρικής καταμέτρησης του φορτίου και την εκ νέου σφράγιση τους με νέεςτελωνειακέςσφραγίδες υψηλής ασφάλειας.
* Να φέρουν έως 30.9.2008 στον ανεμοθώρακα τους, το ηλεκτρονικά αναγνώσιμο σήμα το οποίο περιέχει την ψηφιακή ταυτότητα του αυτοκινήτουκαι το οποίο προβλέπεται από τις διατάξεις του άρθρου5 του ν. 3446/08 .
Οι ιδιοκτήτες όλων των παραπάνω μέσωνθα πρέπει έως 30.9.2008, ναπροσκομίσουν τα αυτοκίνητα τους σε ένα από τα τελωνεία Γ΄ Πειραιά , Δ΄ Θεσσαλονίκης , Πάτρας, Καλαμάτας, Ηγουμενίτσας, Βόλου, Καστοριάς, Καβάλας, Ρόδου, Ηρακλείουκαι Χίου , επιδεικνύοντας τα ισχύοντα Πιστοποιητικά Καταλληλότητας για την ανανέωση τους και μετά από αυτοψίαειδικής επιτροπής που θα συστήσουν για το λόγο αυτό οι παραπάνω Διευθύνσεις Τελωνείων , θα τους χορηγηθεί ο αριθμόςμητρώου Διακινητή Πετρελαίου Ναυτιλίας & Aφορολογήτων Καυσίμων (ΔΙ.ΠΕ.Ν.Α.Κ.) .
3. Δημιουργείται βάση δεδομένων μέσω της οποίας θα αντλούνται πληροφορίες για κάθε εφοδιασμό πλοίου ή εξαγωγή καυσίμων με βάση τον αριθμόμητρώου που θα αναγράφεται σαν υποχρεωτικό πεδίο στο τελωνειακό παραστατικό.
4. Καθιερώνεται ηλεκτρονικό βιβλίο ατελούς παραλαβής καυσίμων.
Στα πλοία γραμμών εσωτερικού και στα μικτόπλοα, τηρείται σήμερα Βιβλίο Ατελειών όπου αναγράφονται από τον παραδούντα τελωνειακό υπάλληλο όλα τα ατελώς χορηγηθέντα εφόδια του πλοίου, συμπεριλαμβανομένων και των καυσίμων. Το βιβλίο αυτό παραμένει επί του πλοίου και πριν την έγκριση του εφοδιασμού ελέγχεται για τη σκοπιμότητα χορήγησης της ατέλειας.
Τα παραπάνω ισχύουν και για τα αλιευτικά αλλά δεν ισχύουν για τα μεγάλα πλοία γραμμών εξωτερικού και για όλα τα πλοία με ξένη σημαία που εφοδιάζονται στα ελληνικά λιμάνια.
Επειδή υπάρχει ανάγκη να ελεγχθεί και σε αυτά τα πλοία , τα οποία εφοδιάζονται με μεγάλες ποσότητες , η αναγκαιότητα και η νόμιμη χρήση του πετρελαίου ναυτιλίας , καθιερώνεταιτοΗλεκτρονικο Βιβλίο Ατελούς Παραλαβής Καυσίμων (Η.Β.Α.ΠΑ.Κ.) .
5. Εγκαθίσταται σύστημα ηλεκτρονικής σφράγισης ελέγχου, και σύστημα παρακολούθησης εισόδου εξόδου των αφορολογήτων καυσίμων στις δεξαμενές των μεταφορικών μέσων.
6. Δημιουργείται ειδικό κέντρο παρακολούθησης και ελέγχου εφοδιασμού των πλοίων στην Γενική Διεύθυνση Τελωνείων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr