Όσον αφορά το Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων σε πρώτη φάση η λειτουργία του θα είναι πιλοτική και στόχος είναι στην τελική του φάση να καλύψει όλο το κομμάτι της λιανικής, της εμπορίας, αλλά και της διύλισης καυσίμων. Μέσω της ηλεκτρονικής διεύθυνσης www.fuelprices.gr ο καταναλωτής θα μπορεί να συγκρίνει τις τιμές των καυσίμων στα πρατήρια.
Ο Υπουργός Ανάπτυξης Χρήστος Φώλιας ανέφερε ότι οι βενιζοπώλες θα έχουν την ευθύνη των στοιχείων που ανακοινώνουν και αν διαπιστωθούν παραπλανητικές τιμές θα υποστούν τις συνέπειες του νόμου. Η λειτουργία του Παρατηρητηρίου υπολογίζεται ότι θα ξεκινήσει σε περίπου ένα μήνα. Η λειτουργία του Παρατηρητηρίου υπολογίζεται ότι θα ξεκινήσει σε περίπου ένα μήνα.
Ερχονται οι...ράμπο της αγοράς
Παράλληλα, ο υπουργός Ανάπτυξης ανακοίνωσε τη δημιουργία της Υπηρεσίας Εποπτείας Αγοράς (ΥΠΕΑ) που βασική αποστολή θα έχει την διενέργεια ελέγχων για την τήρηση της αγορανομικής νομοθεσίας (Αγορανομικός Κώδικας, Αγορανομικές Διατάξεις, ειδικές νομοθετικές ρυθμίσεις περί αγοράς). Η σχετική νομοθετική ρύθμιση προωθείται προς κατάθεση στη Βουλή εντός των επομένων ημερών.
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο που έχει καταρτιστεί οι υφιστάμενες ελεγκτικές υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου αναδιαρθρώνονται σε αυτή τη νέα υπηρεσία με ελεγκτικές, τιμοληπτικές και κοστολογικές αρμοδιότητες.
Οι δυνατότητες ελέγχου της Υπηρεσίας θα είναι διευρυμένες και θα προσιδιάζουν με αυτές της ΥΠΕΕ (πρώην ΣΔΟΕ). Η Υπηρεσία θα στελεχωθεί με εξειδικευμένο προσωπικό περίπου 100 - 120 άτομα. Σε πρώτη φάση η λειτουργία της θα είναι κεντρική και αργότερα θα γίνει πανελλαδική. Σε επίπεδο οργάνωσης η νέα υπηρεσία θα διαρθρωθεί σε τρεις Διευθύνσεις: Διεύθυνση Ελέγχου, Διεύθυνση Τιμοληψίας και Διεύθυνση Κοστολόγησης.
Η Υπηρεσία Εποπτείας Αγοράς θα έχει και τη δυνατότητα επιβολή κυρώσεων στις επιχειρήσεις που παρανομούν, όπως για παράδειγμα χρηματικά πρόστιμα, κλείσιμο επιχειρήσεων ή παραπομπή στον εισαγγελέα. Προβλέπονται ιδιαίτερα αυστηρές ποινές γι αυτούς οι οποίοι δεν συνεργάζονται με την Υπηρεσία, μέχρι 300.000 ευρώ πρόστιμο.
Και λίστα...
Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΝ έδωσε στη δημοσιότητα τη λίστα με τα ονόματα των βιομηχανιών τροφίμων και των σούπερ μάρκετ που...γύρισαν την πλάτη στους καταναλωτές και τις εκκλήσεις του υπουργείου Ανάπτυξης για μειώσεις τιμών σε προϊόντα, αλλά και όσες ανταποκρίθηκαν θετικά.
Τα ονόματα των επιχειρήσεων δημοσιοποιήθηκαν με το σκεπτικό ότι οι καταναλωτές έχουν δικαίωμα να γνωρίζουν ποιες επιχειρήσεις ανταποκρίνονται σε μια δύσκολη στιγμή και αξίζει γι αυτό να επιδοκιμαστούν, και ποιες σηκώνουν αδιάφορα τους ώμους.
- Ως θετική κρίθηκε η ανταπόκριση 9 αλυσίδων σούπερ μάρκετ: ΑΒ Βασιλόπουλος, Ατλάντικ, Αφοί Βερόπουλοι, Γαλαξίας, Μασούτης, Σκλαβενίτης, Carrefour, Market In, Metro, και 19 βιομηχανιών τροφίμων: Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης, Καραμολέγκος, Κατσέλης, Νίκας, Οπτιμα - Ήπειρος, Παπαδόπουλος, Κρέτα Φάρμ, Πέπσικο Ήβη, Procter&Gamble, Δωδώνη, Όλυμπος, Vivartia, Unilever, Μεβγάλ, Φάγε, ΕΒΓΑ, Beiersdorf Hellas, Campina Hellas, Rectik Benckiser.
- Περιορισμένη ήταν η ανταπόκριση 14 εταιρειών: Μίσκο, Σαράντης, Υφαντής, Bolton, Colgate, Elbisco, Johnson& Johnson, Kraft, Καλλιμάνης, Diageo Hellas, Hellenic Quality Foods, Friesland Hellas, Μεγα Προϊόντα Ατομικής Υγιεινής.
- Χαμηλή ήταν η ανταπόκριση 9 εταιρειών: Αθηναϊκή Ζυθοποιία, Γιώτης, Ελγέκα, Μέλισσα, Μινέρβα, Coca Cola, Nestle, Henkel, ΑΙΝΟΣ.
- Τέλος, η εταιρεία Ατλάντα ΑΕ απαξίωσε τις εκκλήσεις για μειώσεις τιμών και δεν ανταποκρίθηκε καθόλου.
Ο υπουργός Ανάπτυξης εμφανίστηκε ιδιαιτέρως ευχαριστημένος από τις κινήσεις των επιχειρήσεων και τόνισε πως δεν πρόκειται για συμφωνίες κυρίων, αλλά για μια πρόσκληση-πρόκληση αυτορρύθμισης στα πλαίσια της αναγκαίας κοινωνικής ευαισθησίας που οφείλουν να επιδεικνύουν οι σύγχρονες επιχειρήσεις σε περιόδους κρίσεως.
Αντιγόνη Αυγεροπούλου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr