Η οδηγία αυτή προβλέπει υποχρεωτική αρχική επιμόρφωση και περιοδική κατάρτιση των οδηγών οδικών οχημάτων τα οποία χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά εμπορευμάτων ή επιβατών.
Η σχετική οδηγία θεσπίστηκε με σκοπό να εξασφαλιστεί ότι οι επαγγελματίες οδηγοί διαθέτουν ένα ελάχιστο επίπεδο κατάρτισης, ώστε να ανταποκρίνονται στις σημερινές απαιτήσεις της αγοράς οδικών μεταφορών. Βάσει της συμφωνίας στην οποία κατέληξαν τα κράτη μέλη όταν εγκρίθηκε, η εν λόγω οδηγία θα έπρεπε να έχει μεταφερθεί στην εθνική νομοθεσία έως τις 10 Σεπτεμβρίου 2006. Μολονότι η Επιτροπή απέστειλε, τον Ιούνιο του 2007, αιτιολογημένη γνώμη στην Ελλάδα και την Πορτογαλία, ζητώντας τους να ενεργήσουν, δεν έχουν ληφθεί τα δέοντα μέτρα συμμόρφωσης με την οδηγία.
Σύμφωνα με την οδηγία, τα κράτη μέλη πρέπει να καθιερώσουν ένα σύστημα επιμόρφωσης, επιλέγοντας μία από τις εξής εναλλακτικές δυνατότητες: σύστημα βασισμένο σε παρακολούθηση μαθημάτων και εξέταση ή σύστημα βασισμένο μόνο σε εξέταση.
Η περιοδική κατάρτιση πρέπει να διοργανώνεται από εγκεκριμένα κέντρα κατάρτισης. Κάθε οδηγός πρέπει να λαμβάνει κατάρτιση διάρκειας 35 ωρών ανά πενταετία. Στους οδηγούς πρόκειται να χορηγείται πιστοποιητικό επαγγελματικής ικανότητας, με το οποίο βεβαιώνεται ότι έχουν ολοκληρώσει την αρχική επιμόρφωση ή έχουν παρακολουθήσει την επακόλουθη περιοδική κατάρτιση. Τα κράτη μέλη οφείλουν να εφαρμόσουν αυτές τις κανονιστικές ρυθμίσεις από τις 10 Σεπτεμβρίου 2008 για τους οδηγούς των επιβατικών οχημάτων και από τις 10 Σεπτεμβρίου 2009 για τους οδηγούς των οχημάτων εμπορευματικών μεταφορών.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr