Σύμφωνα με την ΑΑΔΕ, με το νέο Στρατηγικό Σχέδιο 2025-2029 η Αρχή μεταβαίνει σταδιακά στο κορυφαίο μοντέλο Φορολογικής Διοίκησης 3.0, με λήψη αποφάσεων βάσει ανάλυσης δεδομένων (data-driven), διαχείριση κινδύνων σε όλα τα επίπεδα (riskbased), υιοθέτηση νέου μοντέλου εξυπηρέτησης πολιτών και επιχειρήσεων πολυκαναλική προσέγγιση της επικοινωνίας (taxpayer focused), προτεραιότητα για το ευ ζην του προσωπικού της και την αριστεία σε όλες τις λειτουργίες της.
Πέντε Στρατηγικοί Στόχοι για την περίοδο 2025-2029:
Διαμορφώνουμε το πλαίσιο για εύκολη συμμόρφωση με πρώτο άξονα τη διευκόλυνση της οικειοθελούς συμμόρφωσης των πολιτών και δεύτερο την ενημέρωση πολιτών και επιχειρήσεων. Οι στρατηγικές προτεραιότητες:
- Παρέχουμε εξατομικευμένη πληροφόρηση
- Χρησιμοποιούμε δεδομένα για αυτόματη συμπλήρωση στοιχείων και ενημέρωση εντύπων και δηλώσεων
- Παρέχουμε σύστημα ολοκληρωμένης και ακριβούς πληροφόρησης για το νομοθετικό και κανονιστικό πλαίσιο
- Πραγματοποιούμε προληπτικές δράσεις συμμόρφωσης Αναπτύσσουμε επικοινωνιακές και εκπαιδευτικές δράσεις
- Παρέχουμε κίνητρα σε συνεπείς φορολογούμενους
- Αύξηση του % εμπρόθεσμης υποβολής δηλώσεων Φόρου Εισοδήματος στο 96% και ΦΠΑ στο 99%1
Στόχος μέχρι του 2029:
- Αύξηση του % των εμπρόθεσμων πληρωμών στο 90%2
- Ενημέρωση του συστήματος νομοθετικής πληροφόρησης εντός 48 ωρών από τη δημοσίευση των αλλαγών
- Αύξηση κατ’ έτος των φορολογουμένων που εντάσσονται στα σχήματα κινήτρων συμμόρφωσης
Επικεντρωνόμαστε στον πολίτη, τις επιχειρήσεις και το κοινωνικό σύνολο. Στρατηγικές Προτεραιότητες:
- Αναπτύσσουμε νέα στρατηγική εξυπηρέτησης χρησιμοποιώντας νέες τεχνολογίες, διαδικασίες, κανάλια και δομές
- Κατηγοριοποιούμε τους συναλλασσόμενους με βάση τις ανάγκες τους και προσφέρουμε εξειδικευμένη και δίκαιη εξυπηρέτηση
- Εστιάζουμε στις ανάγκες των συναλλασσόμενων και στη θετική τους εμπειρία μέσω της υιοθέτησης 360º μοντέλου εξυπηρέτησης
- Αναπτύσσουμε κανάλια επικοινωνίας με φορείς της αγοράς και την κοινωνία των πολιτών
- Εφαρμόζουμε end to end διαδικασίες παρέχοντας υποβοήθηση και ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο
- Διεκπεραιώνουμε ταχύτατα αιτήματα επιστροφών και βελτιώνουμε τους χρόνους εξέτασης των αιτημάτων
- Διευκολύνουμε και επιταχύνουμε τις εμπορικές συναλλαγές μέσω κεντρικού τελωνισμού και ενιαίας ηλεκτρονικής πύλης
- Συμβάλλουμε ουσιαστικά στην προστασία του κοινωνικού συνόλου μέσω εργαστηριακών ελέγχων, επιθεωρήσεων και επιστημονικών μελετών
- Ενισχύουμε την ευαισθητοποίηση των πολιτών σε θέματα δημόσιας υγείας και περιβαλλοντικής προστασίας μέσω ενημερώσεων και εκπαιδεύσεων
Στόχος μέχρι του 2029:
- Βελτίωση, κατ’ έτος, του επιπέδου ικανοποίησης των συναλλασσόμενων με την ΑΑΔΕ
- Ολοκλήρωση των ψηφιακών αιτημάτων των συναλλασσόμενων σε ποσοστό 95% εντός 24 ωρών κατά μέσο όρο, και εντός 3 εργάσιμων ημερών κατά μέσο όρο για τα υπολειπόμενα αιτήματα
- Εκκαθάριση σε μία ώρα των διασαφήσεων σε ποσοστό άνω του 90% για τις εισαγωγές και άνω του 95% για τις εξαγωγές
- Διατήρηση της αξιοπιστίας των εργαστηριακών ελέγχων σε % άνω του 90%, κατόπιν συγκρίσεων του ελέγχου ικανότητας από εξωτερικούς αναγνωρισμένους φορείς
- Αυτοματοποιημένη επιστροφή φόρων εντός 30 ημερών, σε ποσοστό άνω του 95%
- Αυτοματοποιημένη επιστροφή φόρων σε ποσοστό άνω του 95%
- Οι ηλεκτρονικές end to end διαδικασίες εξυπηρέτησης της Φορολογικής Διοίκησης να ανέρχονται σε 80%
Αντιμετωπίζουμε κάθε κίνδυνο μη συμμόρφωσης, διασφαλίζοντας τα δημόσια έσοδα με τέσσερις άξονες: 1ος. Χρησιμοποιούμε δεδομένα, τεχνολογία και συστήματα για τον εντοπισμό της παραβατικότητας, 2ος. Συντονίζουμε κεντρικά τους ελέγχους και παρεμβαίνουμε άμεσα στο σημείο, 3ος. Εκσυγχρονίζουμε την ελεγκτική διαδικασία και 4ος. Διαχειριζόμαστε άμεσα και αποτελεσματικά τις οφειλές. Στρατηγικές προτεραιότητες αποτελούν:
- Τυποποιούμε τις διαδικασίες και τα έντυπα ελέγχων και χρησιμοποιούμε ειδικούς εμπειρογνώμονες ανάλογα με το αντικείμενο ελέγχου
- Προσδιορίζουμε, καταλογίζουμε και παρακολουθούμε την είσπραξη του φόρου σε πραγματικό χρόνο
- Αξιοποιούμε το διαδίκτυο και τις νέες τεχνολογίες για εντοπισμό και προσδιορισμό αποκρυβείσας φορολογητέας ύλης
- Δίνουμε προτεραιότητα στον έλεγχο περιπτώσεων μεγάλης φοροδιαφυγής, απάτης και νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες
- Επικεντρωνόμαστε στον έλεγχο των συνόρων για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου και του παρεμπορίου
- Αναδιοργανώνουμε τις δομές ελέγχου για αποτελεσματικότερη διαχείριση των υποθέσεων
- Παρακολουθούμε τις οφειλές από τη γένεση μέχρι την αποπληρωμή τους, με άμεση λήψη μέτρων
- Χρησιμοποιούμε τεχνητή νοημοσύνη και μηχανική μάθηση για εντοπισμό κινδύνων μη συμμόρφωσης
- Διευρύνουμε τις πηγές πληροφόρησης και συγκεντρώνουμε όλα τα δεδομένα στο προφίλ κάθε φορολογούμενου
- Αναπτύσσουμε προγνωστικά μοντέλα εντοπισμού παραβατικών συμπεριφορών
- Υλοποιούμε μαζικές ψηφιακές διασταυρώσεις και αυτοματοποιημένους φορολογικούς ελέγχους
- Παρακολουθούμε και συντονίζουμε κεντρικά τους ελέγχους στο πεδίο και τη διακίνηση των εμπορικών φορτίων στην επικράτεια
- Προβαίνουμε σε διαστρωμάτωση και κλαδική ανάλυση φορολογούμενων και οφειλετών
- Διενεργούμε και παρακολουθούμε τον έλεγχο από την αρχή μέχρι το τέλος του, με σύγχρονα μέσα, εργαλεία και τεχνικές ελέγχου
Στόχος μέχρι το 2029:
- Μείωση κατά 40% του ποσοστιαίου κενού εισοδήματος Φυσικών Προσώπων που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα
- Μείωση κατ’ έτος, του κενού ΦΠΑ, ώστε το 2029 να είναι στον μέσο όρο της ΕΕ
- Μείωση, κατ’ έτος, της απώλειας εσόδων από λαθρεμπόριο
- Αύξηση κατά 100% της εισπραξιμότητας έναντι των πραγματικών ληξιπρόθεσμων χρεών
Επιτυγχάνουμε υψηλά επίπεδα απόδοσης μέσω της τεχνολογίας, των δεδομένων και του ανθρώπινου δυναμικού μας στηριζόμενοι σε τρεις άξονες: 1ος. Αξιοποιούμε τα δεδομένα και τις νέες τεχνολογίες, 2ος. Συνεχίζουμε τον ψηφιακό μας μετασχηματισμό και 3ος. Συνεχίζουμε τον ψηφιακό μας μετασχηματισμό. Οι στρατηγικές προτεραιότητες αυτών είναι:
- Υιοθετούμε και αξιοποιούμε σύγχρονα μέσα και νέες τεχνολογίες στη λειτουργία μας
- Ασκούμε διακυβέρνηση και λαμβάνουμε αποφάσεις βάσει δεδομένων
- Αναπτύσσουμε στρατηγική για τη χρήση των δεδομένων και της τεχνολογίας στους τομείς λειτουργίας του οργανισμού, στο πλαίσιο υφιστάμενων κανονισμών
- Λαμβάνουμε μέτρα για την προστασία των συστημάτων μας και την ασφαλή αποθήκευση και διαχείριση των δεδομένων
- Αναλύουμε και αξιοποιούμε τα δεδομένα σε πραγματικό χρόνο
- Αναβαθμίζουμε όλα τα βασικά πληροφοριακά μας συστήματα και επεκτείνουμε τον ψηφιακό μας μετασχηματισμό
- Εκπαιδεύουμε το προσωπικό μας συνεχώς, ώστε να χρησιμοποιεί αποτελεσματικά τις νέες τεχνολογίες
- Αποκτούμε προσωπικό με νέες δεξιότητες και ταλέντα
- Επενδύουμε στο ανθρώπινο δυναμικό μας, στην ανάπτυξη και την προσωπική του ευημερία, τοποθετώντας κάθε στέλεχος στην κατάλληλη θέση
- Ενισχύουμε την κουλτούρα συνεργασίας μεταξύ των υπηρεσιών μας προάγοντας ένα περιβάλλον χωρίς διακρίσεις στον χώρο εργασίας.
Στόχος μέχρι του 2029:
- Διατήρηση του % μέσης αποδοτικότητας των Υπηρεσιών του Οργανισμού ως προς τα αποτελέσματά του σε ποσοστό άνω του 95%
- Αύξηση, κατ’ έτος, του ποσοστού ικανοποίησης των εργαζομένων
- Το % των στελεχών της ΑΑΔΕ που ασχολούνται αποκλειστικά με τον έλεγχο να υπερβαίνει το 30%
- Εκπαίδευση του 100% του προσωπικού στα νέα συστήματα και τεχνολογίες του αντικειμένου του
Επιδιώκουμε την αριστεία σε όλα τα επίπεδα λειτουργίας μας στηριζόμενοι σε τέσσερις άξονες: 1ος. Ανιχνεύουμε έγκαιρα, αξιολογούμε τάσεις και προκλήσεις, προσαρμόζοντας τη στρατηγική μας και υιοθετούμε σύγχρονες πρακτικές λειτουργίας, 2ος. Ενσωματώνουμε τη διαχείριση κινδύνων στις επιχειρησιακές λειτουργίες και στη λήψη αποφάσεων, 3ος. Ασκούμε περιβαλλοντική, κοινωνική και εταιρική διακυβέρνηση, υιοθετώντας κριτήρια ESG και 4ος. Μεριμνούμε για την τήρηση κανόνων χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης, λειτουργούμε με διαφάνεια και ακεραιότητα και λογοδοτούμε καθημερινά. Στρατηγικές προτεραιότητες αποτελούν:
- Προσαρμόζουμε τις στρατηγικές μας στις μεταβολές του εξωτερικού περιβάλλοντος
- Ενισχύουμε τη συνεργασία με άλλους ομοειδείς οργανισμούς για ανταλλαγή εμπειριών, καινοτομιών και βέλτιστων πρακτικών
- Ανιχνεύουμε επιχειρησιακούς και οργανωσιακούς κινδύνους και δρούμε προληπτικά
- Μετασχηματίζουμε και εκσυγχρονίζουμε τις δομές και τον τρόπο λειτουργίας μας Μοντελοποιούμε και ανασχεδιάζουμε τις διαδικασίες μας, μειώνοντας το διοικητικό κόστος
- Διαχέουμε την οργανωσιακή κουλτούρα Εισάγουμε τις αρχές του Once Only και του ενιαίου σημείου επαφής (Single Point of Contact (SPOC) στην εξυπηρέτηση και τις λειτουργίες του Οργανισμού
- Ενισχύουμε την εξωστρέφεια και εφαρμόζουμε σύγχρονες πολιτικές επικοινωνίας
- Διαμορφώνουμε πλαίσιο ευελιξίας στην άσκηση των λειτουργιών μας
- Ενισχύουμε τη λογοδοσία και προωθούμε τη δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων μας
- Προωθούμε τη διαφάνεια και την ακεραιότητα σε όλες τις λειτουργίες μας
- Διαχειριζόμαστε ορθολογικά και αποδοτικά τους πόρους και τον πάγιο εξοπλισμό μας
- Λειτουργούμε με σεβασμό στο περιβάλλον και υιοθετούμε βιώσιμες πρακτικές
Στόχος μέχρι του 2029:
- Αύξηση, κατ’ έτος, των δημοσιοποιούμενων στοιχείων και αποτελεσμάτων
- Καταγραφή και τυποποίηση του συνόλου (100%) των διαδικασιών του Οργανισμού
- Σταδιακή μείωση του δείκτη αντίληψης της διαφθοράς για την ΑΑΔΕ
- Σταδιακή, κατ’ έτος, αύξηση των πιστοποιημένων διαδικασιών μας
- Σταδιακή, κατ’ έτος, μείωση κατανάλωσης χαρτιού και των εκπομπών ρύπων CO2 Με πρότυπο
- Αύξηση, κατ’ έτος, του ποσοστού των εργαζομένων που εκπαιδεύονται σε δείκτες ESG
Δείκτες απόδοσης
Όπως σημειώνει στην σχετική ανακοίνωση η ΑΑΔΕ «25 κρίσιμοι δείκτες απόδοσης μετράνε την πορεία προς την επιτυχή υλοποίηση του στρατηγικού σχεδίου, με γνώμονα πάντα τις αρχές και τις αξίες μας, προς όφελος των πολιτών, του δημοσίου συμφέροντος και του κοινωνικού συνόλου.
Το Στρατηγικό Σχέδιο 2025-2029 εκφράζει τη δέσμευσή μας για συνεχή βελτίωση, ενίσχυση της εμπιστοσύνης των πολιτών και αύξηση της αποτελεσματικότητας των υπηρεσιών μας, με στόχο τη διασφάλιση των δημοσίων εσόδων, την καταπολέμηση της παραβατικότητας και την προστασία της δημόσιας υγείας, υποστηρίζοντας παράλληλα τον υγιή ανταγωνισμό και τη βιώσιμη ανάπτυξη».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr