Ο Γενικός Δείκτης κατά το μήνα Δεκέμβριο 2007, σε σύγκριση με το Νοέμβριο 2007, παρουσίασε αύξηση 0,4%, έναντι αύξησης 0,5%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Ιανουαρίου 07 - Δεκεμβρίου 07, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Ιανουαρίου 06 - Δεκεμβρίου 06, παρουσίασε αύξηση 2,9%, έναντι αύξησης 3,2%, που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.
Ο Εναρμονισμένoς Δείκτης Τιμών Καταναλωτή του μηνός Δεκεμβρίου 2007, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Δεκεμβρίου 2006, παρουσίασε αύξηση 3,9%, έναντι αύξησης 3,2%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2006 προς το 2005.
I. Σύγκριση Δεκεμβρίου 2007, με Νοέμβριο 2007
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 0,4% το μήνα Δεκέμβριο 2007, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Νοεμβρίου 2007, προήλθε από τις ακόλουθες αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,6% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: Δημητριακά & παρασκευάσματα, αρνί & κατσίκι νωπά, τυριά σκληρά, ψάρια νωπά, λαχανικά νωπά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα φρούτα νωπά, ελαιόλαδο.
β) Κατά 0,6% της ομάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ενοικίων κατοικιών και του ηλεκτρικού ρεύματος. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση της τιμής του πετρελαίου θέρμανσης.
γ) Κατά 1,3% της ομάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω επιβάρυνσης των τιμών, των σερβιριζόμενων ειδών (φαγητών, ποτών, αναψυκτικών και καφέ) από το δώρο των Χριστουγέννων.
δ) Κατά 0,7% της ομάδας «’λλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω, κυρίως, της επιβάρυνσης των τιμών των κουρείων - κομμωτηρίων από το δώρο των Χριστουγέννων.
ΙΙ. Σύγκριση Δεκεμβρίου 2007, με Δεκέμβριο 2006
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 3,9% το μήνα Δεκέμβριο 2007, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Δεκεμβρίου 2006, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 4,8% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: ρύζι, αλεύρι, ψωμί, φρυγανιές-παξιμάδια, άλλα προϊόντα αρτοποιΐας και ζαχαροπλαστικής, ζυμαρικά, μοσχάρι νωπό, πουλερικά νωπά, αλλαντικά, ψάρια γενικά, γάλα νωπό παστεριωμένο, γάλα διατηρημένο, γιαούρτι, τυρί φέτα, τυριά σκληρά, αυγά, βούτυρο γάλακτος, φυτικό βούτυρο, σπορέλαιο, φρούτα νωπά, όσπρια, γλυκά-ζαχαρωτά, καφές, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμοί φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ειδών: ελαιόλαδο, αρνί και κατσίκι (νωπά), πατάτες νωπές.
β) Κατά 0,5% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης των τιμών των αλκοολούχων και μη σερβιριζόμενων ποτών.
γ) Κατά 3,1% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
δ) Κατά 8,7% της ομάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας, της ύδρευσης-αποχέτευσης, των δημοτικών τελών, των υπηρεσιών κοινοχρήστων, του πετρελαίου θέρμανσης, του ηλεκτρικού ρεύματος και των στερεών καυσίμων.
ε) Κατά 2,6% της ομάδας «Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα έπιπλα-καλύμματα δαπέδου, στα είδη κλινοστρωμνής - λευκά είδη, στα υαλικά, επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού και στις οικιακές υπηρεσίες.
στ) Κατά 2,4% της ομάδας «Υγεία», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών και της νοσοκομειακής περίθαλψης.
ζ) Κατά 4,7% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως στα είδη: καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), συντήρηση και επισκευή αυτοκινήτου-μοτοσυκλέτας, υπηρεσίες μεταφορών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των αυτοκινήτων.
η) Κατά 1,7% της ομάδας «Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω αύξησης των τ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr