Όπως ανέφερε ο κ. Αναγνωστόπουλος στην ΕΡΤΝΕWS: «Να πω ότι έχουν γίνει κάποιες συζητήσεις ήδη με την αγορά για το συγκεκριμένο ζήτημα και πράγματι είμαστε πάρα πολύ κοντά στο να ανακοινώσουμε το καλάθι των Χριστουγέννων. Θα έχει τη σύνθεση λίγο πολύ που είχε και πέρυσι. Θα υπάρχουν αγαθά όπως το τσουρέκι, η σοκολάτα, η γαλοπούλα, το αρνί, το κατσίκι. Τα οποία είναι βασικά καταναλωτικά προϊόντα για τις γιορτές, για τις οικογένειες εκείνη την εποχή και για το τραπέζι. Ναι, σωστά. Και θα κρατήσει αυτό μέχρι και το τέλος της χρονιάς, προκειμένου να έχουν όλοι οι καταναλωτές τη δυνατότητα. Πάντοτε αρχίζει την Τετάρτη το ερώτημα αν θα αρχίσει η Τετάρτη 11, Τετάρτη 18, αλλά προσανατολιζόμαστε μάλλον προς Τετάρτη 11. Αυτό είναι κάτι όμως που θα το δούμε μετά την ολοκλήρωση των συζητήσεων με την αγορά την επόμενη Τετάρτη».
Στη συνέχεια, ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου υπογράμμισε: «Τώρα σε ότι αφορά σε κουραμπιέδες και μελομακάρονα. Η θέση παραμένει ίδια με πέρσι, παρότι έγινε πάλι η συζήτηση με την αγορά. Η εικόνα που έχουμε και φέτος είναι ότι τα προϊόντα αυτά μπορεί να τα βρουν πιο καλά σε εξειδικευμένα καταστήματα, σε καλύτερες τιμές σε εξειδικευμένα καταστήματα οι καταναλωτές παρά στα σούπερ μάρκετ. Ακριβώς επειδή τα σούπερ μάρκετ έχουν το πλεονέκτημα εκεί που μπορούν να κάνουν μεγάλα αποθέματα» συμπληρώνοντας: «Αλλά να πρέπει να θυμόμαστε ότι το συγκεκριμένο αγαθό έχει πολύ διαφορετικές ποιότητες. Δηλαδή μελομακάρονα και μελομακάρονα. Διαφέρουν προφανώς και κουραμπιέδες. Άρα είναι κάτι το οποίο πραγματικά οι φούρνοι και τα ζαχαροπλαστεία έχουν μεγαλύτερη εξειδίκευση και είναι σίγουρο ότι οι περισσότεροι καταναλωτές τελικά θα προσφύγουν εκεί και όχι τόσο στα σούπερ μάρκετ. Ωστόσο, θα υπάρχουν και στα σούπερ μάρκετ προφανώς».
Ο κ. Αναγνωστόπουλος μίλησε και για το καλάθι του Άη Βασίλη σημειώνοντας: «Και εκεί υπάρχει αυτή τη στιγμή μια έντονη συζήτηση με την αγορά. Τις επόμενες ημέρες θα είμαστε έτοιμοι. Πιθανότατα να κάνουμε και εκεί ανακοινώσεις. Η αίσθηση που υπάρχει είναι ότι και φέτος θα καταφέρουμε να έχουμε το καλάθι του Άη Βασίλη, το οποίο θα βοηθήσει πάρα πολύ κυρίως τους γονείς αλλά και τους νονούς, τους θείους, όλους όσους έχουν δηλαδή να αγοράσουν».
ΥΠΑΝ: Τα πρόστιμα για Blavk Friday & οι νέοι κωδικοί με μειωμένη τιμή στα σούπερ μάρκετ
Για τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν κατά την διάρκεια της Black Friday ο κ. Αναγνωστόπουλος δήλωσε: «Σωστά και έχουν και έχουν εκδοθεί τα ονόματα των επιχειρήσεων αυτών. Έχουν βγει δελτία τύπου με τις ανακοινώσεις των ονομάτων των επιχειρήσεων που έχουν ξεπεράσει το πρόστιμο των 50.000 ευρώ, όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία. Υπάρχει δηλαδή ήδη αυτός ανακοίνωση και πράγματι τα πρόστιμα αυτά θα εισπραχθούν, με την έννοια ότι ναι μεν μπορούν οι εταιρείες να προσφύγουν στα δικαστήρια, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα πληρώσουν τα πρόστιμα. Αν κερδίσει το δικαστήριο απλώς θα τους επιστραφούν, αλλά τα πρόστιμα θα πληρωθούν. Αυτό είναι σημαντικό. Εδώ δεν μιλούμε για αισχροκέρδεια με την έννοια της αθέμιτης κερδοφορίας. Μιλάμε για παραπλανητικές εκπτώσεις. Ο έλεγχος εδώ είναι δειγματοληπτικός και δεν σημαίνει αυτό ότι το να ανακοινώσουμε ένα πολύ συγκεκριμένο προϊόν στο οποίο υπήρχε πρόβλημα θα ήταν κάτι που θα διευκόλυνε την παραβατική επιχείρηση να πει ότι σε όλους τους υπόλοιπους κωδικούς δεν το κάνει αυτό. Όχι. Σε κάθε περίπτωση, όταν το δείγμα που παίρνουμε από κάθε έλεγχο δείχνει ότι υπάρχουν παραβάσεις, είναι που το κάνει πιθανότατα και σε άλλα αγαθά. Άρα λοιπόν η συνολική. Πρέπει να υπάρχει συνολική ζημιά στην εικόνα της επιχείρησης σε όλα τα προϊόντα της, έτσι ώστε να συμμορφωθεί στο μέλλον. Το να καταλαβαίνω ότι υπάρχει μια ρητορική του να ανακοινώσουμε πολύ συγκεκριμένα προϊόντα, αλλά αυτό σε όλες τις περιπτώσεις βοηθάει τον παραβάτη στην πραγματικότητα να ισχυριστεί ότι εγώ το έκανα μόνο σε έναν κωδικό ή σε δύο κωδικούς, αλλά έχω άλλους 10.000 κωδικούς τους οποίους θα το κάνω. Δεν ισχύει όμως αυτό γιατί μιλάμε για δειγματοληψία. Αν το κάνεις σε περισσότερους από αυτούς τους κωδικούς στους οποίους έχει συλληφθεί αυτό το πράγμα».
Μιλώντας για τις αγορές, τόνισε ότι ο μεγαλύτερος όγκος έχει μετατοπιστεί στο ηλεκτρονικό εμπόριο τονίζοντας: «Αυτή είναι η εικόνα που έχουμε σήμερα. Ωστόσο, σε πολλές από τις παραβάσεις οι οποίες κάνουν οι επιχειρήσεις δεν είναι απολύτως αντιληπτές από τους καταναλωτές, είναι αρκετά πονηρές, οπότε μπορεί να μην έρθει καν και καταγγελία. Δηλαδή στις παραπλανητικές εκπτώσεις δεν υπάρχουν πολλές και σε πολλές περιπτώσεις καθόλου καταγγελίες και αυτά προκύπτουν από τον αυτεπαγγέλτως έλεγχο του κράτους».
Τέλος, όσον αφορά τα προϊόντα με μειωμένη τιμή στα σούπερ Μάρκετ, ο κ. Αναγνωστόπουλος τόνισε ότι θα υπάρξουν και άλλοι κωδικοί συμπληρώνοντας: «Πιθανότατα θα έχουμε ανακοινώσεις είτε την Τετάρτη είτε την Πέμπτη με περισσότερους ακόμα κωδικούς, οι οποίοι θα επικοινωνηθούν από τα μεγάλα σούπερ μάρκετ αύριο. Αύριο είναι οι ανακοινώσεις οι οποίες κάνουν τα σούπερ μάρκετ, οπότε χρειαζόμαστε λίγο χρόνο για να προετοιμάσουμε τη λίστα και να τη δώσουμε στη δημοσιότητα. Πάντως θα έχουμε νέους κωδικούς, θα είναι αρκετά περισσότεροι και αυτό είναι κάτι το οποίο είναι πολύ θετικό. Τα κυρίως τρόφιμα, βασικά καταναλωτικά προϊόντα και γενικώς καταναλωτικά προϊόντα, τα οποία έχουν υψηλή ζήτηση. Όχι απαραίτητα φθηνά ή χαμηλότερης τιμής προϊόντα, αλλά και προϊόντα τα οποία αφορούν όλα τα εισοδήματα από τα χαμηλότερα με προτεραιότητα μέχρι και τα μεσαία εισοδήματα. Η εικόνα που έχουμε είναι ότι αν παραμείνει, αν παραμείνει πληθωρισμός σε αυτά τα επίπεδα, δεν υπάρχει λόγος να μην παραμείνουν οι τιμές αυτές σταθερές και χαμηλότερες».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr