Τι υποστηρίζουν;
Οι προσφεύγοντες υποστηρίζουν ότι το επίδικο πλαφόν που τέθηκε για τη συγκεκριμένη κατηγορία των παιδικών προϊόντων είναι αντίθετη στο Σύνταγμα (π.χ. στην επιχειρηματική και οικονομική ελευθερία, τον ελεύθερο ανταγωνισμό, την αρχή ισότητας, την νόθευση ελεύθερου ανταγωνισμού κ.λπ.) καθώς και ότι οι τιμές του πλαφόν είναι αυθαίρετες και κατώτερες του κόστους παραγωγής και διάθεσης. Ακόμη υποστηρίζει ότι το πλαφόν είναι αντίθετο στην Ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Οι εταιρείες που παράγουν και εμπορεύονται γάλα πρώτης και δεύτερης βρεφικής ηλικίας υποχρεούνται να αποστέλλουν στη Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ) τα στοιχεία καθορισμού του ύψους του λειτουργικού κόστους προκειμένου να εφαρμοστεί το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η απόφαση θέτει περιορισμό στο λειτουργικό κόστος, σε μια προσπάθεια να αποτραπεί η τεχνητή διόγκωσή του.
Σύμφωνα με την απόφαση, το μεικτό περιθώριο κέρδους δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερο από το λειτουργικό κόστος της επιχείρησης στην κατηγορία αυτή προϊόντων βάσει των οικονομικών καταστάσεων της αμέσως προηγούμενης διαχειριστικής περιόδου προσαυξημένο κατά 7% επί των καθαρών πωλήσεων, αφαιρουμένων των εκπτώσεων, των πιστώσεων ή άλλων παροχών.
Το πλαφόν
Υπενθυμίζεται πως το υπουργείο Ανάπτυξης αποφάσισε την επιβολή πλαφόν στο μεικτό περιθώριο κέρδους για το βρεφικό γάλα (τέθηκε σε ισχύ την 1η Μαρτίου) με σκοπό τον εξορθολογισμό των τιμών.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την απόφαση, το μεικτό περιθώριο κέρδους δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερο από το λειτουργικό κόστος της επιχείρησης στη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων, βάσει των οικονομικών καταστάσεων της αμέσως προηγούμενης διαχειριστικής περιόδου, προσαυξημένο κατά 7% επί των καθαρών πωλήσεων, αφαιρουμένων των εκπτώσεων, των πιστώσεων ή άλλων παροχών.
Επίσης, με βάση την απόφαση υπάρχει περιορισμός και στο λειτουργικό κόστος, το οποίο δεν μπορεί να υπερβαίνει το μέσο λειτουργικό κόστος της επιχείρησης, όπως αποτυπώνεται στις οικονομικές καταστάσεις της τελευταίας δημοσιευμένης οικονομικής χρήσης, προσαυξημένο κατά 60%.
Σε περίπτωση παραβίασης το ύψος του προστίμου ορίζεται ίσο με 1% επί του κύκλου εργασιών της επιχείρησης κατά τη διαχειριστική χρήση που ξεκίνησε το 2022.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr