Σύμφωνα με εκτιμήσεις εκπροσώπων της αγοράς, οι πωλήσεις κατά το 2007 αναμένεται να υπερβούν κατά τι τις 280 χιλιάδες νέα επιβατικά αυτοκίνητα
Σύμφωνα με την έρευνα της Stat Bank, οι εκπρόσωποι της αγοράς εκτιμούν ότι ο αριθμός των νέων επιβατικών αυτοκινήτων προβλέπεται να αυξηθεί από 267.706 σε περίπου 282 χιλιάδες μονάδες. Αντιστοίχως, ο αριθμός των μεταχειρισμένων που θα πρωτο-κυκλοφορήσουν στην εγχώρια αγορά, από 37.220 το 2006αναμένεται να προσεγγίσει τις 40 χιλιάδες αυτοκίνητα το 2007.
Μέχρι στιγμής, το ενδεκάμηνο Ιανουάριος Νοέμβριος 2007 η αγορά νέων επιβατικών αυτοκινήτων κινείτο με ρυθμό αύξησης 5,6% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2006. Η αντίστοιχη αγορά των μεταχειρισμένων (που πρωτο-κυκλοφορούσαν στους ελληνικούς δρόμους) κινείτο κατά το 10μηνο με ρυθμό αύξησης 4,4%.
Ανοδικά, όμως, δεν κινείται μόνον η αγορά των επιβατικών αυτοκινήτων. Με μεγαλύτερη επιτάχυνση κινούνται οι κατασχέσεις αυτοκινήτων από την πλευρά των τραπεζών. Σύμφωνα με εκτιμήσεις εκπροσώπων της αγοράς, ολόκληρο το 2007 οι τράπεζες αναμένεται να εκδώσουν περίπου 50 χιλιάδες αιτήσεις κατάσχεσης ενώ τελικώς οι κατασχέσεις εκτιμάται ότι θα υπερβούν τις 20 χιλιάδες ως το τέλος του έτους.Αυτές αφορούν κάθε είδους επιβατικά αυτοκίνητα από μικρού κυβισμού ως και υπερπολυτελή οχήματα αξίας πολλών δεκάδων χιλιάδων ευρώ. Η διαχείριση και εμπορία των κατασχεμένων αυτοκινήτων ενισχύει την παρουσία ενός άξιου λόγου τομέα επιχειρηματικής δραστηριότητας.
Η εγχώρια αγορά νέων επιβατικών αυτοκινήτων κατά το τρέχον έτος κινείται με ελαφρώς υψηλότερες προσδοκίες μετά τη διετή επιβράδυνσή της. Η εξέλιξη αυτή αποδίδεται από τους ανθρώπους της αγοράς αφενός στο γεγονός ότι οι τράπεζες εξακολουθούν να συμμετέχουν στη μάχη των χρηματοδοτήσεων και αφετέρου στην όξυνση του ανταγωνισμού των εταιριών μέσω της παροχής κινήτρων για την απόκτηση αυτοκινήτου. Όλα αυτά βεβαίως δεν οδηγούν σεθεαματικές αλλαγές αλλά σε μια μικρή βελτίωση των επιδόσεων της αγοράς των «τεσσάρων τροχών».
Οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων κινήθηκαν ως εξής:
2001: 280.212
2002: 268.489
2003: 257.293
2004: 289.753
2005: 269.733
2006: 267.706
Σε ότι αφορά τις επιμέρους επιδόσεις των μεμονωμένων επιχειρήσεων αυτό που αξίζει να σημειωθεί είναι ότι:
*Η Toyota Hellas παραμένει ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης της αγοράς και η δημοφιλέστερη μάρκα αυτοκινήτου. Αυτή παραμένει επί μακρόν η πρώτη σε ταξινομήσεις και η ισχυρότερη βάσει τζίρου εταιρία αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς. Η Toyota Hellas, που διευθύνεται από τον κ. Αρ. Αραβανή, κατόρθωσε να αυξήσει το μερίδιο αγοράς της από 9,7% το 11μηνο (Ιανουάριος - Νοέμβριος) του 2006 σε 10% το αντίστοιχο διάστημα τρέχοντος έτους. Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της συγκεκριμένης μάρκας είναι πρώτον το υψηλού επιπέδου εξυπηρέτησης εμπορικό της δίκτυο, η παρουσία της σε όλες τις κατηγορίες αυτοκινήτων και τα πολλά νέα μοντέλα με εμπορική αιχμή το Auris και το Prius.
*Στη δεύτερη θέση ευρίσκεται η Opel η οποία ξαναβρήκε το δρόμο προς τη κορυφή. Με αύξηση ταξινομήσεων 30,3% η Opel κατόρθωσε το 11μηνο του 2007 να ελέγξει το 8,4% της εγχώριας αγοράς νέων επιβατικών αυτοκινήτων από 6,8% που είχε το αντίστοιχο διάστημα του 2006. Έτσι, αυτή τη στιγμή η Opel ευρίσκεται στην δεύτερη καλύτερη θέση των ταξινομήσεων από πέμπτη πέρυσι.
* Η Volkswagen, που εκπροσωπείται από τον όμιλο επιχειρήσεων της Kosmocar συνέχισε την ανοδική της πορεία, αυξάνοντας τις πωλήσεις κατά 5,7% το 11μηνο τρέχοντος έτους. Έτσι, στο συγκεκριμένο διάστημα η Volkswagen ήλεγξε μερίδιο αγοράς 7,9% Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2006 ο όμιλος Kosmocar, που αντιπροσωπεύει στην Ελλάδα τις εταιρίες Audi και Volkswagenβρέθηκε στη πρώτη θέση βάσει τζίρου μεταξύ όλων των ομίλων εισαγωγικών και εμπορικών επιχειρήσεων αυτοκινήτων της χώρας. Ο τζίροςτης Kosmocar, που διευθύνεται από τον κ. Στήβεν Σίρτη,υπολογίζεταιπερίπου σε 550 εκατομμύρια ευρώ κατάτο 2006. Όλες οι δραστηριότητες του ομίλου εμφανίζουν αύξηση τζίρου. Το νέο απόκτημα του ο
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr