Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, η απόφαση αυτή ελήφθη λαμβάνοντας υπόψη τόσο τα αιτήματα της ίδιας της αγοράς παρόχων POS και ταμειακών μηχανών όσο και των επιχειρήσεων, για να μπορέσουν να προσαρμοστούν στις απαιτήσεις ενός σύνθετου και πολυεπίπεδου έργου.
Αναφερόμενος στο θέμα, ο υφυπουργός Οικονομικών Χάρης Θεοχάρης υπογράμμισε ότι δεν θα δοθεί νέα παράταση τονίζοντας στον ΣΚΑΪ, ότι μετά το τέλος Απριλίου δεν υπάρχει δικαιολογία. «Υπάρχουν τώρα πια μηχανήματα που δεν χρειάζονται διασύνδεση. Δεν πρέπει να χαθεί ούτε μία μέρα, δεν θα υπάρξει άλλη παράταση» ανέφερε.
Ο κ. Θεοχάρης επεσήμανε ότι η πρόοδος του έργου μέχρι σήμερα είναι πολύ σημαντική, καθώς έχει αναβαθμιστεί το 90% των συστημάτων POS και ταμειακών: «…οι αναβαθμίσεις των POS συνεχίζουν με αμείωτους ρυθμούς και τις επόμενες ημέρες θα έχουν ολοκληρωθεί. Είτε θα πρέπει μέσα στον Μάρτιο να έχουν διασυνδεθεί είτε να έχουν κλείσει ραντεβού με τον ειδικό και αυτό θα το δηλώσουν σε ειδική πλατφόρμα της ΑΑΔΕ από τις 15 Μαρτίου και μετά ώστε να είμαστε σίγουροι ότι όλοι οι επαγγελματίες έχουν μέσα στον Απρίλιο το ραντεβού για τη διασύνδεση».
Τι προβλέπει η απόφαση του ΥΠΕΘΟ
Συγκεκριμένα, και προκειμένου το έργο να ολοκληρωθεί χωρίς τεχνικά προβλήματα, δίνεται παράταση 1 μήνα, δηλαδή μέχρι την 31η Μαρτίου 2024, για όσες επιχειρήσεις δεν έχουν διασυνδέσει μέχρι σήμερα τα συστήματά τους. Μέσα σε αυτό το διάστημα, οι υπόχρεοι θα πρέπει να έρθουν σε επικοινωνία με τους εξουσιοδοτημένους τεχνικούς εγκατάστασης ταμειακών μηχανών προκειμένου να ολοκληρώσουν τη διαδικασία. Σημειώνεται πως η παράταση αυτή μπορεί να επεκταθεί για έναν επιπλέον μήνα, δηλαδή μέχρι την 30η Απριλίου 2024:
Α) για εκείνες τις επιχειρήσεις που δεν κατάφεραν να βρουν διαθέσιμο ραντεβού εντός Μαρτίου, αλλά έχουν προγραμματισμένο ραντεβού με τεχνικό εγκατάστασης εντός Απριλίου. Τα ραντεβού θα πρέπει να δηλωθούν σε ειδική πλατφόρμα που θα τεθεί σε λειτουργία από την ΑΑΔΕ το δεύτερο 15νθήμερο του Μαρτίου.
Β) για τις επιχειρήσεις που θα δηλώσουν στο Μητρώο POS ότι πρόκειται να αντικαταστήσουν το ταμειακό τους σύστημα με κάποια από τις νέες διαθέσιμες λύσεις all in one, που δεν απαιτεί επιπλέον ενέργειες διασύνδεσης. Ήδη, έχουν εγκριθεί δύο πάροχοι ηλεκτρονικής τιμολόγησης με τέτοιες λύσεις και πολύ σύντομα αναμένονται πολύ περισσότερες.
Μέχρι σήμερα η πρόοδος της διασύνδεσης των POS με τις ταμειακές μηχανές είναι πολύ σημαντική, καθώς έχουν υλοποιηθεί τα εξής:
• Πάνω από το 85% των λογισμικών των POS και των ταμειακών μηχανών έχει αναβαθμιστεί. Υπενθυμίζεται πως η αναβάθμιση των συστημάτων είναι προϋπόθεση προκειμένου στη συνέχεια να ολοκληρωθεί η διασύνδεση.
• Έχουν πραγματοποιηθεί ήδη πάνω από 60.000 διασυνδέσεις σε όλη την Ελλάδα.
• Έχουν προγραμματιστεί πάνω από 20.000 ραντεβού με τεχνικούς εγκατάστασης μέσα στις αμέσως επόμενες ημέρες, προκειμένου να ολοκληρώσουν τη διασύνδεση.
• Έχουν αποσταλεί πάνω από 130.000 ενημερωτικού χαρακτήρα emails σε επιχειρήσεις, που διαθέτουν ταμειακή μηχανή και έχουν αναβαθμισμένα τα POS τους. Τα μηνύματα καλούν τις επιχειρήσεις να διασυνδέσουν άμεσα τα POS τους με τις ταμειακές.
• Προκειμένου να καλυφθεί μέρος του κόστους αγοράς και διασύνδεσης POS, άνοιξε την προηγούμενη Δευτέρα ο 4ος κύκλος χρηματοδότησης μέσω του προγράμματος «Ψηφιακές Συναλλαγές», που καλύπτει και επιπλέον ΚΑΔ, όπως δραστηριότητες λιανικού εμπορίου σε υπαίθριους πάγκους και αγορές κ.ά. Θα πρέπει ωστόσο να τονιστεί πως η έγκριση για τη λήψη του voucher ΔΕΝ αποτελεί προϋπόθεση προκειμένου ο υπόχρεος να προχωρήσει στη διασύνδεση των συστημάτων του. Θα πρέπει να προχωρήσει στη διασύνδεση άμεσα και όταν εγκριθεί το voucher που του αναλογεί θα μπορέσει να το αξιοποιήσει. Τονίζεται πως από τους 3 πρώτους κύκλους χρηματοδότησης έχουν εγκριθεί τα αντίστοιχα vouchers σε 121.138 επιχειρήσεις για την αγορά/αντικατάσταση POS (18,1 εκατ. ευρώ) και 169.837 επιχειρήσεις για την κάλυψη μέρους του κόστους διασύνδεσης των POS με τις ταμειακές (22,5 εκατ. ευρώ).
• Από τον Σεπτέμβριο και μετά έχουν ολοκληρωθεί 12 διαφορετικές νομοθετικές και κανονιστικές διαδικασίες από πλευράς Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και ΑΑΔΕ. Παράλληλα, λειτουργεί καθημερινά ειδική ομάδα διαχείρισης του έργου και αντιμετώπισης των όποιων προβλημάτων προκύπτουν, ενώ αυστηροποιούνται τα πρόστιμα για όσους υπόχρεους (τόσο επιχειρήσεις όσο και παρόχους POS, ταμειακών καθώς και τεχνικούς εγκατάστασης) δεν εργάζονται στην κατεύθυνση της ολοκλήρωσης του έργου εντός των χρονοδιαγραμμάτων.
• Έχει δημιουργηθεί ειδική ιστοσελίδα https://www.aade.gr/diasyndesipos με πληροφορίες για το έργο της διασύνδεσης, για τη χρηματοδότηση, με οδηγούς διασύνδεσης ανά μοντέλο POS, ενώ περιλαμβάνεται και ενότητα στην οποία οι επιχειρήσεις μπορούν να ελέγξουν την ετοιμότητα διασύνδεσης μεταξύ του POS τους και του ταμειακού τους συστήματος.
• Διευκρινίζεται πως όσες επιχειρήσεις υπάγονται στους 35 κλάδους λιανικής που υποχρεούνται να εγκαταστήσουν POS, θα πρέπει μέχρι σήμερα, 29 Φεβρουαρίου, να παραγγείλουν το τερματικό μηχάνημα POS και να το εγκαταστήσουν εντός Μαρτίου. Στη συνέχεια, όσοι είναι υπόχρεοι θα πρέπει να προχωρήσουν στη διασύνδεση του POS με την ταμειακή εντός των χρονοδιαγραμμάτων, που αναφέρθηκαν παραπάνω και που αφορούν σε όλες τις επιχειρήσεις.
• Ειδικά οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν ταμειακό σύστημα με σύστημα λογισμικού (ERP) και πρέπει να ακολουθήσουν τον βασικό κανόνα διασύνδεσης της Α.1155/2023 για τα POS τους, υπενθυμίζεται ότι έχουν ήδη προθεσμία ως την 31η Μαΐου 2024.
• Παράλληλα με το νέο χρονοδιάγραμμα διασύνδεσης παρατείνεται ως την 30η Απριλίου 2024 και η προθεσμία απόσυρσης των φορολογικών μηχανισμών (ΕΑΦΔΣΣ) από τις επιχειρήσεις που τις χρησιμοποιούν.
• Διευκρινίζεται πως οι ταμειακές μηχανές των επιχειρήσεων που είναι κλειστές για οποιοδήποτε λόγο (π.χ. εποχικότητα) και θα ανοίξουν μετά το τέλος του παραπάνω χρονοδιαγράμματος (οι οποίες ανέρχονται σε περίπου 30.000) θα πρέπει να διασυνδεθούν με τα τερματικά POS που διαθέτουν από την πρώτη ημέρα της επανέναρξης λειτουργίας των επιχειρήσεων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr