Με αφορμή τα αποτελέσματα της έρευνας του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών για τον τζίρο των καταστημάτων στην περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων, ο πρόεδρος του Ε.Σ.Α Σταύρος Καφούνης δήλωσε:
«Η έρευνα – θεσμός του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών η οποία πραγματοποιείται σε εξαμηνιαία βάση σε συνεργασία με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, έρχεται να επιβεβαιώσει όλα αυτά που καθημερινά κατέγραφαν τα ταμεία των εμπορικών επιχειρήσεων. Δυστυχώς, σχεδόν 7 στις 10 εμπορικές επιχειρήσεις από το πραγματικά εντυπωσιακό δείγμα που και φέτος ξεπέρασε τα 400 σημεία σε όλη την Αττική, κατέγραψαν χειρότερες πωλήσεις σε σχέση με πέρυσι, ενώ λίγο καλύτερα είναι τα αποτελέσματα για τις επιχειρήσεις οι οποίες διαθέτουν ηλεκτρονικό κατάστημα. Επίσης, ιδιαίτερη σημασία πρέπει να δοθεί στον τεράστιο προβληματισμό που προκαλεί η ασφυκτική προθεσμία διασύνδεσης με τα POS, όπως και η επικείμενη χρήση της ψηφιακής κάρτας εργασίας.
Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών έχει ανεβάσει ψηλά στη δημόσια συζήτηση τα δύο αυτά θέματα και υποχρεωτικά θα παρεμβαίνει δυναμικά προς την σωστή εφαρμογή τους, απαιτώντας ταυτόχρονα τον εξορθολογισμό των αιωρούμενων τιμωρητικών προστίμων. Επειδή όμως ως κλάδος θέλουμε να βλέπουμε πάντα τη θετική πλευρά, σημειώνουμε την βελτίωση του δείκτη αισιοδοξίας, ο οποίος φαίνεται να καταγράφει ρεκόρ, κάτι που δείχνει πως οι περισσότεροι συνάδελφοι ευελπιστούν σε ένα καλύτερο αύριο. Για αυτό κι εμείς, θα στηρίξουμε τις αυξήσεις των μισθών, οι οποίες όμως θα πρέπει να συνδυάζονται με μείωση του υπέρογκου μη μισθολογικού κόστους, την οριστική κατάργηση των μνημονιακών βαρών και, βέβαια, τη σωστή εφαρμογή του νόμου ο οποίος δεν επιτρέπει να κλείνει άσκοπα το κέντρο και να «νεκρώνει» η επιχειρηματική -και όχι μόνο- ζωή του μεγαλύτερου εργοδότη της ελληνικής οικονομίας».
Συνοπτικά στοιχεία Φεβρουάριου 2024:
Καλύτερο τζίρο δήλωσε το 35,9%
Ίδιο τζίρο δήλωσε το 19,3 %
Χειρότερο τζίρο δήλωσε το 43,8 %
Με βάση τα ίδια στοιχεία, ο δείκτης αισιοδοξίας, πάντως, καταγράφει ρεκόρ καθώς 7 στους 10 επιχειρηματίες στον τομέα της λιανικής πιστεύουν ότι η περίοδος που ακολουθεί θα είναι καλύτερη. Σημειώνεται ότι η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Σε ό,τι αφορά τις επιχειρήσεις που έχουν ψηφιακό κανάλι τα πράγματα είναι ακόμα θετικότερα με 5 στις 10 από αυτές να έχουν μείωση του τζίρου σε σχέση με πέρυσι ή να κινούνται στα ίδια επίπεδα.
POS
Σχετικά με τα POS το 47,8% των εμπόρων έχουν κάνει ήδη τη διασύνδεση με τις ταμειακές μηχανές αλλά το 51% είναι ακόμα ανέτοιμοι.
Φαίνεται δηλαδή ότι 1 στα 2 καταστήματα είναι ακόμα ανέτοιμα για την εφαρμογή της σύνδεσης του POS με την ΑΑΔΕ, όμως για τα μισά από αυτά ευθύνονται οι Πάροχοι.
Στις ανησυχίες που αντιμετωπίζει ο εμπορικός κόσμος και προκαλούν προβληματισμό είναι επίσης η κάρτα εργασίας και τα πρόστιμα που αυτή θα φέρει για αρκετές επιχειρήσεις.
Η πλειοψηφία των καταστημάτων του δείγματος (68,3%) ανήκουν στην κατηγορία Ένδυση - Υπόδηση - Αξεσουάρ που έχουν πρωτεύοντα ρόλο στην εκπτωτική περίοδο.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr