Συγκεκριμένα, στα προϊόντα που περιλαμβάνονται στη σχετική λίστα του υπουργείου και εφόσον φέρουν την ειδική σήμανση «Προϊόν με κοντινή ημερομηνία λήξης», ακόμη κι γίνουν αυξήσεις τιμών, οι επιχειρήσεις θα μπορούν να συνεχίζουν τις προωθητικές ενέργειες, σε αντίθεση με τα υπόλοιπα.
Το μέτρο αφορά 44 κατηγορίες προϊόντων, ενώ προσδιορίζεται για το καθένα ξεχωριστά, το ακριβές χρονικό διάστημα (από 1 έως 30 μέρες) πριν από την ημερομηνία λήξης που επιτρέπεται να γίνει η προωθητική ενέργεια. Για παράδειγμα για νωπό κοτόπουλο, χοιρινό, μοσχάρι, όπως και το γάλα, προσδιορίζεται σε μία ημέρα. Σε 20 μέρες ορίζεται το χρονικό διάστημα για τρόφιμα όπως ζυμαρικά, φρυγανιές, κονσέρβες και κατεψυγμένα τρόφιμα και σε 30 μέρες για τις κονσέρβες για γάτες και σκύλους.
Σύμφωνα με πηγές από το οργανωμένο λιανεμπόριο, μέχρι τώρα, τα σούπερ μάρκετ διαθέτουν στους καταναλωτές σε μειωμένη συνήθως τιμή, της τάξεως του -30% ή και -50% τα προϊόντα εκείνα που βρίσκονται κοντά στην ημερομηνία λήξης τους, τοποθετώντας μάλιστα και το σχετικό αυτοκόλλητο ώστε να γίνονται αντιληπτά από τους καταναλωτές.
Ουσιαστικά δεν πρόκειται για «προσφορά» από πλευράς του προμηθευτή, όπως εξηγούν, αλλά για μία προωθητική ενέργεια από πλευράς των σούπερ μάρκετ. Την οποία, με τα νέα μέτρα – πριν από τη συγκεκριμένη τροποποίηση – δεν θα μπορούσαν να τη συνεχίσουν σε περίπτωση ανατίμησης του προϊόντος.
Με την τροποποίηση της υπουργικής απόφασης από πλευράς του αρμόδιου υπουργείου, ο στόχος, όπως επισημαίνεται, είναι να αντιμετωπιστούν φαινόμενα σπατάλης τροφίμων αλλά και καταστροφής αποθεμάτων, τα οποία θα μπορούσαν να διατεθούν σε χαμηλές τιμές στους ενδιαφερόμενους καταναλωτές.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr