Πρόκειται ένα επιπρόσθετο μέτρο, που παράλληλα με το Καλάθι του Νοικοκυριού ενδεχομένως να λειτουργήσει κατευναστικά έναντι της ακρίβειας. Στα προϊόντα αυτά θα υπάρξει ειδική σήμανση στα ράφια των σούπερ μάρκετ, όπως έχει ήδη κάνει γνωστό το υπουργείο Ανάπτυξης.
Ο υπουργός, Κώστας Σκρέκας, έχει διαδοχικές συναντήσεις με τις διοικήσεις των σούπερ μάρκετ που έχουν ορισμένες ενστάσεις, ωστόσο, το μέτρο με τις εκπτώσεις των έξι μηνών φαίνεται πως θα προχωρήσει άμεσα.
Το υπουργείο προτείνει να μπουν στη σχετική λίστα προϊόντα πρώτης ανάγκης, που είναι ήδη ενταγμένα και στο καλάθι του νοικοκυριού: Τα κυριότερα από αυτά είναι γάλα, καφές, ψωμί, ζυμαρικά, όσπρια, χαρτικά, σαμπουάν, αλλά και κρέας.
Το παραπάνω μέτρο είναι καλοδεχούμενο από τα σούπερ μάρκετ, που, όμως, διαφωνούν με το να υποχρεούνται να κοινοποιούν στο υπουργείο Ανάπτυξης τους τιμοκαταλόγους των προμηθευτών τους και τις μεταβολές αυτών, προκειμένου να εντοπίζονται αμέσως τα προϊόντα στα οποία προωθούνται ανατιμήσεις και να διενεργούνται έλεγχοι για πιθανή παραβίαση του νόμου για την αισχροκέρδεια.
Πηγές της αγοράς αναφέρουν πως κάτι τέτοιο είναι προβληματικό, καθώς κάθε αλυσίδα έχει διαφορετικές συμφωνίες με βιομηχανίες και παραγωγούς. Τίθεται θέμα εμπιστευτικότητας, ενώ επιβαρύνονται οι επιχειρήσεις με γραφειοκρατικές διαδικασίες σε μια εποχή που, όπως λένε, δεν περισσεύουν ανθρώπινοι πόροι.
Στο πλαίσιο αυτό προωθείται διαβούλευση και προγραμματίζεται συνάντηση, πιθανότατα την επόμενη εβδομάδα, μεταξύ της ηγεσίας της Ένωσης Σούπερμάρκετ (ESE) και του υπουργού Ανάπτυξης, ώστε να εξειδικευτούν οι ανακοινώσεις και να γίνουν οι απαραίτητες διευκρινίσεις.
Ορισμένα στελέχη θεωρούν ότι στοχοποιείται ο κλάδος στο πλαίσιο μιας επικοινωνιακής κίνησης από την πλευρά της κυβέρνησης που δεν μετρά τον κίνδυνο από την μονιμοποίηση μερεμβάσεων που ξεκινούν ως προσωρινές.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr