Η κυβέρνηση ενημερώθηκε για τις προθέσεις τους και αμέσως εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία κάνει λόγο για "μονομερή ενέργεια", την οποία θα προσπαθήσει να αποτρέψει.
Τις αναπροσαρμογές στα διόδια είχαν «παγώσει» οι παραχωρησιούχοι μετά από έκκληση του απερχόμενου υπουργού Υποδομών κ. Κώστα Καραμανλή το προηγούμενο Φθινόπωρο, αλλά είχαν... προειδοποιήσει ότι θα επανέλθουν μέσα στο καλοκαίρι.
Τελικά, λόγω των εκλογών δεν έκαναν ανατιμήσεις τον Ιούνιο και ανακοίνωσαν ότι από Σεπέμβριο θα επιβάλλουν ανατιμήσεις σε όλους τους μεγάλους οδικούς άξονες (Ολυμπία Οδός, Μορέας, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Νέα και Κεντρική Οδός).
Οι εταιρείες που λειτουργούν και συντηρούν τους αυτοκινητόδρομους θεωρούν πως έχουν κάθε δικαίωμα να το πράξουν και επικαλούνται τις συμβάσεις των έργων που έχουν κυρωθεί από την Βουλή, οι οποίες όπως επισημαίνουν προβλέπουν ετήσια αναπροσαρμογή των διοδίων σύμφωνα με το Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κάθε Σεπτέμβριο.
Πρακτικά, αν αυτό συμβεί, οι ανατιμήσεις θα είναι μεγάλες, καθώς η ετήσια μεταβολή του εναρμονισμένου Δείκτη Τιμών για το 2022 ήταν 11,26%.
Επί παραδείγματι, με βάση τον πληθωρισμό ο σταθμός του Μακρυχωρίου στην Λάρισα (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου) τα διόδια για ΙΧ θα πάνε από 2,50 ευρώ στα 2,90 ευρώ (16%). Αντίστοιχα, ο σταθμός της Ελευσίνας (Ολυμπία Οδός) όπου η προτεινόμενη αύξηση είναι 14,2%, η τιμή από 2,10 θα πάει σε 2,40, ενώ στις Αφίδνες (Νέα Οδός) από 3,30 σε 3,70 ευρώ, με αύξηση 12%.
Ακόμη μεγαλύτερη είναι ασφαλώς η επιβάρυνση για τα μεγάλα φορτηγά καθώς για την κατηγορία 4 στο σταθμό της Ελευσίνας με την αναπροσαρμογή διοδίου κατά 12%, το κόστος ανά διέλευση από 7,60 ευρώ ανεβαίνει στα 8,5 ευρώ ενώ στις Αφίδνες από 11,65 ευρώ στα 13 ευρώ.
Τα παραπάνω προκαλούν μεγάλη αμηχανία στην κυβέρνηση, που ασφαλώς θα πιέσει τις εταιρείες να αλλάξουν γνώμη. Αν δεν τα καταφέρει, θέλει να καταστήσει σαφές ότι οι ανατιμήσεις δεν τη βρίσκουν σύμφωνη.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr