Στη συνοπτική παρουσίαση της έκθεσης ο κ. Ζαγορίτης τόνισε ότι το 2021 χαρακτηρίστηκε από τη μεγάλη αύξηση, κατά 77%, στις αναφορές για τις χρεώσεις από τους παρόχους ενέργειας. Τα πιο πολλά ζητήματα αφορούσαν σε θέματα πλημμελούς προσυμβατικής ενημέρωσης και αδιαφάνειας χρεώσεων, εξαιτίας, όπως ανέφερε, του ανεξέλεγκτου και αυθαίρετου τρόπου ενεργοποίησης της λεγόμενης ρήτρας αναπροσαρμογής από αρκετούς προμηθευτές ενέργειας στις συνδέσεις κυμαινόμενου τιμολογίου. «Το πρόβλημα διογκώθηκε όχι μόνο επειδή εκτοξεύτηκαν οι χρεώσεις κατανάλωσης προς τα πάνω, προκαλώντας ιδιαίτερες δυσκολίες στα νοικοκυριά για την εξόφληση υπέρογκων λογαριασμών, αλλά και διότι επήλθε σοβαρή στρέβλωση του ανταγωνισμού» υπογράμμισε ο κ. Ζαγορίτης.
Η κατάσταση επιδεινώθηκε το πρώτο εξάμηνο του 2022, αφού οι αναφορές για τον κλάδο της ενέργειας αυξάνονται σχεδόν κατά 300% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, όπως είπε ο πρόεδρος του Συνηγόρου του Καταναλωτή. Πολλές οι καταγγελίες που έφτασαν στην Αρχή και για τον τραπεζικό τομέα, όπου εμφανίζεται, σύμφωνα με τον κ. Ζαγορίτη, μια ανησυχητική αύξηση μη εγκεκριμένων - παράνομων ηλεκτρονικών τραπεζικών συναλλαγών, μέσω phishing.
Συνολικά η έκθεση του 2021 καταγράφει 11.916 αναφορές που δέχθηκε ο Συνήγορος του Καταναλωτή, εκ των οποίου οι 509 απευθύνθηκαν στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή, ενώ η επίλυση των υποθέσεων ανέρχεται στο 83%. Παρότι παρατηρήθηκε μια συγκράτηση στις αναφορές το 2021 σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ήδη το 2022 με τα μέχρι τώρα στοιχεία οι αναφορές παρουσιάζουν αύξηση 29%.
Παραλαμβάνοντας την έκθεση, ο πρόεδρος της Βουλής ευχαρίστησε τον Λ. Ζαγορίτη, όπως και την αναπληρώτρια συνήγορο Βασιλική Μπώλου και τον βοηθό συνήγορο Ευθύμιο Τσίγκα, που τον συνόδευαν, υπογραμμίζοντας ότι θα διανεμηθεί τόσο στις αρμόδιες Κοινοβουλευτικές Επιτροπές, όσο και στους βουλευτές για την ενημέρωσή τους.