Μέχρι το 2004 η αγορά χαρακτηριζόταν από έντονους ρυθμούς ανάπτυξης, ιδίως λόγω της ανόδου του αριθμού των ιδιοκτητών κατοικιδίων, αν και η Ελλάδα εξακολουθεί να επιδεικνύει χαμηλότερο ποσοστό ιδιοκτητών σε σχέση με το συνολικό πληθυσμό σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Η μεταβολή της αγοράς την περίοδο 06/05 εκτιμάται σε περίπου 5-6%, ενώ κατά το πρώτο εξάμηνο του 2007 ο ρυθμός αύξησης είναι λίγο μικρότερος.
Εκπρόσωποι του κλάδου καταγράφουν τους εξής παράγοντες για την εν λόγω ανοδική τάση:
- την αύξηση του αριθμού των ιδιοκτητών κατοικίδιων, αλλά και την ευαισθητοποίηση των ιδιοκτητών σε θέματα σωστής περιποίησης και διατροφής των κατοικίδιων τους
- τους γρήγορους ρυθμούς ζωής στα μεγάλα αστικά κέντρα και την αύξηση του αριθμού των ολιγομελών οικογενειών, γεγονός που προσανατολίζει τους πολίτες στην αναζήτηση κάποιου ζώου «συντροφιάς»
- τη μετατόπιση των προτιμήσεων μερίδας των καταναλωτών σε ποιοτικότερα και συγχρόνως ακριβότερα προϊόντα, που συμβαδίζουν με το «lifestyle» που χαρακτηρίζει τους ιδιοκτήτες
- τη διαχρονική αύξηση του αριθμού των pet shops αλλά κυρίως την αναβάθμισή τους σε ποικιλία και χώρους πώλησης, τα οποία με τη σειρά τους ενθαρρύνουν την ιδιοκτησία προσφέροντας τους σημαντική ποικιλία (σημαντικός ο παράγοντας του impulse buying)
Επιπλέον, σημαντικό παράγοντα συντελούν και οι παρακάτω λόγοι:
- Ανάπτυξη του grocery τμήματος της αγοράς (super market) μέσω περαιτέρω διείσδυσης των discount stores αλλά και καλύτερης τοποθέτησης
- Δημιουργία τμημάτων pet food & accessories στους χώρους των garden centers, στα πρότυπα αγορών του εξωτερικού
- Τάση για δημιουργία pet shop μεγαλύτερης έκτασης, με ευρύτερη ποικιλία κωδικών
Αποτελέσματα 2006
- Η αγορά των τροφών και αξεσουάρ κατοικίδιων ζώων το 2006 κατάγραψε οριακή υποχώρηση κατά 1,7%, με τον συνολικό κύκλο εργασιών των πέντε εταιρειών του δείγματος να διαμορφώνεται σε 45,85 εκ. ευρώ (46,63 εκ. ευρώ το προηγούμενο έτος).
- Υψηλή επιβάρυνση με έξοδα διάθεσης και διανομής
- Μείωση των περιθωρίων μικτής, λειτουργικής και καθαρής κερδοφορίας
- Χαμηλή ικανότητα κάλυψης τόκων και πολύ υψηλός βραχυπρόθεσμος τραπεζικός δανεισμός
Σίγουρα, η ανάλυση των παραπάνω ισολογισμών δεν συμβαδίζει με τις εκτιμήσεις των εκπροσώπων της αγοράς που μιλούν για θετική μεταβολή στην αξία του κλάδου κατά 4-5% περίπου. Ωστόσο, οφείλουμε να σημειώσουμε ότι η συγκεκριμένη αγορά χαρακτηρίζεται από ένα έντονο κατακερματισμό σε εκατοντάδες μικρές ατομικές επιχειρήσεις. Ενδεικτικά επισημαίνεται ότι ο αριθμός των pet shop στην Ελλάδα ανέρχεται σε περίπου 1.200-1.300.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr