Απαντώντας εξάλλου στην κριτική της αντιπολίτευσης ότι θα έπρεπε να ήταν μεγαλύτερο το πακέτο, ο υπουργός ανέφερε πως «είναι αυτά που μπορούμε να δώσουμε. Κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε με βάση τον δημοσιονομικό χώρο και με κοινωνική στόχευση στους ευάλωτους. Προτεραιότητα είναι να στηρίξουμε όσους έχουν πραγματικά ανάγκη και όχι οριζόντια όλους». Χαρακτήρισε δε το πακέτο των μέτρων ως «δημοσιονομικά πιο ρεαλιστικό και κοινωνικά πιο δίκαιο».
Σύμφωνα με τον κ. Σταϊκούρα, εάν δαπανηθούν κονδύλια από τα ταμειακά διαθέσιμα της χώρας (σήμερα ύψους 39,5 δισ. ευρώ), διευρύνεται το δημοσιονομικό έλλειμμα, που θα πρέπει να καλυφθεί με δανεισμό από τις αγορές. «Εάν βγούμε να δανειστούμε, θα δανειστούμε με μεγαλύτερο επιτόκιο, που θα επιβαρύνει τον φορολογούμενο», είπε.
Ο υπουργός παρέθεσε στοιχεία της ΑΑΔΕ, με βάση τα οποία υπάρχουν στην Ελλάδα 4,8 εκατ. αυτοκίνητα που ανήκουν σε 3,5 εκατομμύρια ιδιοκτήτες. Η επιδότηση των καυσίμων, είπε, καλύπτει 3 εκατομμύρια ιδιοκτήτες ή το 86% του συνόλου. Διευκρίνισε δε, ότι εάν σε μια οικογένεια υπάρχουν δύο αυτοκίνητα, η επιδότηση (υπό την αίρεση του εισοδηματικού ορίου των 30.000 ευρώ) θα δοθεί και στα δύο αρκεί να είναι σε διαφορετικά ονόματα.
Τέλος, σχετικά με την προθεσμία για την εφάπαξ αποπληρωμή των δανείων της «επιστρεπτέας προκαταβολής» με έκπτωση 15%, ανέφερε ότι μετά και την αύξηση των δόσεων σε 96 από 60, η συγκεκριμένη προθεσμία παρατείνεται από τα τέλη Μαρτίου στα τέλη Μαΐου. Λέγοντας, παράλληλα, ότι από τα 8,3 δισ. ευρώ που δόθηκαν συνολικά ως κρατικά δάνεια στους επτά κύκλους των «επιστρεπτέων προκαταβολών», το υπουργείο προσδοκά να εισπράξει 2,3 δισ. ευρώ και τα 6 δισ. ευρώ δεν θα επιστραφούν.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr