«Είναι ένα πρόγραμμα που αθροίζει πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης και από το ΕΣΠΑ, με συνολικό προϋπολογισμό 320 εκατ. ευρώ, στο οποίο καθένας από τους 332 δήμους της Ελλάδας θα έχει προκαθορισμένο προϋπολογισμό για συγκεκριμένες (ψηφιακές) λύσεις που τον αφορούν. Για τη Θεσσαλονίκη για παράδειγμα, προβλέπονται 10 εκατ. ευρώ» επισήμανε ο κ. Πιερρακάκης.
Υβριδικά... smart
Όπως εξήγησε, για την εφαρμογή του προγράμματος, επιλέχθηκε ένα υβριδικό μοντέλο, το οποίο αποφεύγει την «κεντρικοποίηση», αλλά ταυτόχρονα λειτουργεί σαν πυξίδα. «Μια λύση θα ήταν να πει το κεντρικό κράτος ότι θα πρέπει να έχουμε κεντρικές πλατφόρμες, π.χ, για τη στάθμευση ή την ψηφιοποίηση της ενέργειας. Η κεντρικοποίηση όμως κρίναμε πως δεν θα απορροφούσε τον πλούτο των λύσεων, που ήδη υπάρχουν σε πολλούς δήμους. Από την άλλη, αν το αφήναμε εντελώς ελεύθερο δεν θα υπήρχε η διάσταση της πυξίδας, ώστε οι λύσεις να ωθηθούν προς κατεύθυνση, που να είναι κομμάτι μιας ενιαίας εθνικής στρατηγικής» σημείωσε και πρόσθεσε πως για αυτό και το μοντέλο που τελικά επιλέχθηκε ήταν μια προκαθορισμένη λίστα λύσεων, για τις οποίες οι δήμοι θα μπορούν να αντλήσουν χρηματοδότηση από το πρόγραμμα των Έξυπνων Πόλεων, στο πλαίσιο του προκαθορισμένου προϋπολογισμού τους, ώστε να δρομολογήσουν παρεμβάσεις προσαρμοσμένες στις δικές τους ανάγκες. «Νομίζω πως αυτός είναι ο πιο πρόσφορος τρόπος και αυτό είναι κάτι που ενεργοποιείται από τις αρχές του 2022» επισήμανε.
Support: Νέα ψηφιακή υπηρεσία
Ο κ. Πιερρακάκης, σημείωσε, ακόμα, πως τη Δευτέρα θα ανακοινωθεί η νέα ψηφιακή υπηρεσία «Support» στο gov.gr., η οποία θα λειτουργεί ουσιαστικά σαν ένα ψηφιακό Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών, προσφέροντας στους πολίτες στήριξη και αρωγή από ειδικούς για την αντιμετώπιση αποριών τους.
Ο υπουργός συμπλήρωσε, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι το σύνολο της ψηφιακής στρατηγικής της κυβέρνησης εξυπηρετεί και την καταπολέμηση της πανδημίας, καθώς καθεμία από τις περισσότερες από 1000 ψηφιακές υπηρεσίες που έχουν ενεργοποιηθεί λειτουργεί σαν ένας μηχανισμός εξυπηρέτησης των πολιτών, χωρίς αυτοί να χρειάζεται να φύγουν από το σπίτι ή τη δουλειά τους, για να επισκεφτούν μια δημόσια υπηρεσία.
Ενέργειες για το Διαδίκτυο μέσω μικροδορυφόρων ακόμα κι εντός του 2021
Σε ερώτημα σχετικά με το πού βρίσκεται η Ελλάδα ως προς την παροχή υπηρεσιών διαδικτύου μέσω μικροδορυφόρων, ο κ.Πιερρακάκης απάντησε: «Η Ελλάδα απέκτησε πρόσφατα μέσω ΚΥΑ (Κοινής Υπουργικής Απόφασης) τη θεσμική δυνατότητα να έχει πρόσβαση σε διαδικτυακές υπηρεσίες μέσω μικροδορυφόρων. Η εκτίμηση είναι ότι, πέρα από τις λύσεις που προσφέρουν οι ιδιωτικές εταιρείες, και η ΕΕ μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης κάνει κάποιες σχετικές επενδύσεις, θεωρώντας πως (το Διαδίκτυο μέσω μικροδορυφόρων) μπορεί να είναι καταλύτης για την πλήρη πρόσβαση σε διαδικτυακές υπηρεσίες πολιτών και στις λεγόμενες "λευκές περιοχές" (σ.σ. οι περιοχές όπου η παροχή υπηρεσιών δεν έχει οικονομικό νόημα για τον πάροχο). Αυτό είναι ήδη θεσμικά εφικτό και θα το δούμε πάρα πολύ σύντομα και στη χώρα μας να ξεκινάει, θα έλεγα πως ακόμα και εντός του 2021, περιμένουμε να δούμε τις πρώτες ενέργειες».
Αναφερόμενος γενικά στις τηλεπικοινωνίες, τις οποίες χαρακτήρισε ως «μεγάλο κομμάτι της εξίσωσης για την αναβάθμιση της παραγωγικότητας μιας οικονομίας και μιας χώρας», σημείωσε ότι η Ελλάδα τα πηγαίνει καλά σε κάποια πεδία και «όχι καλά» σε άλλα. Για παράδειγμα, κατατάσσεται 25η στις υπηρεσίες κινητής παγκοσμίως, αλλά 100ή στη σταθερή τηλεφωνία, με την τελευταία επίδοση να έχει να κάνει τόσο με τις γεωγραφικές ιδιαιτερότητες της χώρας, όσο και με το παλιό δίκτυο του χαλκού. «Πρέπει να φύγουμε τώρα από αυτό το δίκτυο και εκτός από την απολιγνιτοποίηση να κάνουμε και μια αποχαλκοποίηση» είπε χαρακτηριστικά, υπενθυμίζοντας ότι η κυβέρνηση «τρέχει» διάφορα προγράμματα για τον εκσυγχρονισμό του δικτύου, μεταξύ των οποίων και αυτό που καλύπτει το κόστος διακλάδωσης της οπτικής ίνας, ώστε να μην επιβαρύνει τον πολίτη.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr