Εφόσον προκριθούν τα σενάρια που για μπλόκο στις μετακινήσεις από νομό σε νομό μια σειρά από επιχειρήσεις θα βρεθούν και πάλι χωρίς αντικείμενο. Αεροπορικές εταιρίες και αεροδρόμια, ακτοπλοΐα αλλά και κοντινοί προορισμοί στην Αττική θα μείνουν από … πελάτες εφόσον υπάρξει απαγόρευση κυκλοφορίας.
Ακόμη κι ένα μερικό locκdown σε περιοχές, όπως η Αττική όπου συγκεντρώνεται πάνω από το 50% του ΑΕΠ της χώρας αναμένεται να φέρει πρόσθετη επιβάρυνση στην οικονομία. Κι αυτό με δεδομένο ότι το λιανεμπόριο, η βιομηχανία και οι περισσότερες επιχειρήσεις θα είναι σε λειτουργία. Επισημαίνεται ότι τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν ότι η Αττική συμμετέχει με 47% στο συνολικό ΑΕΠ της χώρας, ενώ το μερίδιο των περιοχών που έχουν μπει ήδη στο επίπεδο 4 ξεπερνά το 15%.
Πιο συγκεκριμένα με βάση τα στοιχεία από το προηγούμενο lockdown στην Αττική το κόστος για ένα μερικό κλείσιμο της οικονομίας για 15 μέρες κοστίζει 600 εκατ. ευρώ γ και 1,2 δισ. ευρώ για ένα μήνα, ενώ σε περίπτωση γενικευμένης καραντίνας τύπου Μαρτίου για 15 ημέρες ο λογαριασμός διαμορφώνεται σε 1 δισ. ευρώ και στα 2 δισ. ευρώ για ένα μήνα.
Ειδικά σε κλάδους όπως οι μεταφορές και ο τουρισμός το πλήγμα θα είναι μεγάλο. Σημειώνεται ότι με σύμμαχο τον καλό καιρό πολλοί ήταν εκείνοι που επέλεγαν το τελευταίο διάστημα αποδράσεις για το Σαββατοκύριακο τόσο στα νησιά όσο και σε κοντινούς προορισμούς στα μεγάλα αστικά κέντρα. Προορισμοί όπως τα Καλάβρυτα, η Αράχωβα, το Πήλιο, η Ορεινή Αρκαδία αλλά και παραλιακά θέρετρα όπως και τα νησιά ήταν στο επίκεντρο ενδιαφέροντος λόγω της καλοκαιρίας. Ωστόσο με το ενδεχόμενο νέων περιοριστικών μέτρων στις μετακινήσεις προβλέπεται ακόμη και όσοι δούλευαν να βάλουν λουκέτο.
Βέβαια στα ξενοδοχεία τα πράγματα είναι ήδη «μαύρα». Συνολικά βάση τα στοιχεία από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων, από το σύνολο των 10.000 περίπου ξενοδοχείων ανά την Ελλάδα, ανοικτά αυτή την στιγμή είναι κοντά στις 3.000 ενώ κλειστό είναι το υπόλοιπο 70% των μονάδων. Σημειώνεται ότι από τα 9.971 ξενοδοχεία τα 3.965 είναι συνεχούς λειτουργίας και τα υπόλοιπα 6.098 είναι καταγεγραμμένα ως εποχικής.
Στο μέτωπο της ακτοπλοΐας μια τυχόν απαγόρευση μετακινήσεων από την Αττική θα αφανίσει ουσιαστικά την όποια κίνηση υπάρχει, που ειδικά για Κυκλάδες και Κρήτη ήταν σχετικά καλή τα Σαββατοκύριακα και θα επιβαρύνει την εικόνα. Άλλωστε οι εκτιμήσεις για φέτος κάνουν λόγο για απώλειες τζίρου που θα αγγίξουν τα 300 εκατομμύρια.
Σε σχέση με την κίνηση στο αεροδρόμιο «Ελ Βενιζέλος» κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου, η κίνηση το ανήλθε στο επίπεδο των 6,9 εκατ. επιβατών, σημειώνοντας πτώση της τάξης του 65,7% σε σχέση την αντίστοιχη περίοδο του 2019, λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας κατά την περίοδο Μαρτίου Σεπτεμβρίου. Η διεθνής κίνηση μειώθηκε κατά 68,9%, ενώ οι επιβάτες εσωτερικού παρουσίασαν πτώση της τάξης του 58,2%. Όπως, επίσης, έχει επισημαίνει η ΥΠΑ, ο συνολικός αριθμός των διακινηθέντων επιβατών έφθασε τα 16,6 εκατομμύρια, παρουσιάζοντας πτώση 68,9% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, όπου είχαν διακινηθεί 53,4 εκατομμύρια επιβάτες.
Οι πτήσεις στα αεροδρόμια της χώρας ανήλθαν στις 195.762, από τις οποίες 96.605 ήταν εσωτερικού και 99.157 εξωτερικού, παρουσιάζοντας πτώση 54,8%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, όπου είχαν πραγματοποιηθεί 433.320 πτήσεις. Προφανώς τα νέα μέτρα αναμένεται να επιδεινώσουν τα νούμερα.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr