Καθώς οι μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις παγκοσμίως συνεχίζουν να υφίστανται τον οικονομικό αντίκτυπο του COVID-19, ένα πράγμα είναι ξεκάθαρο: η διάθεση νέων μέσων πληρωμών είναι απαραίτητη για την επιβίωση των μικρών καταστημάτων.
Η Visa δημοσίευσε την Πέμπτη τη μελέτη "Visa Back to Business", αξιολογώντας αυτήν τη δραματική μετατόπιση στο ψηφιακό εμπόριο ως απάντηση στην πανδημία, που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην ανάγκη των καταναλωτών για ασφαλείς πληρωμές.
Σύμφωνα με την μελέτη αγοράς, τόσο από την πλευρά των καταναλωτών όσο και των ΜΜΕ, σχεδόν οκτώ στους 10 καταναλωτές παγκοσμίως (78%) άλλαξαν τον τρόπο πληρωμής τους προκειμένου να μειώσουν τις επαφές και περισσότερα από τα δύο τρίτα των ΜΜΕ (67%) έχουν δοκιμάσει νέους τρόπους - είτε πρόκειται για τη δημιουργία ιστοσελίδας ηλεκτρονικού εμπορίου είτε για αλλαγή της τεχνολογίας POS - για να διατηρήσουν την καλή λειτουργία της επιχείρησή τους.
«Τα μέτρα ασφαλείας για τον COVID-19 βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των καταναλωτών και επιβραβεύουν τις επιχειρήσεις που κάνουν το ίδιο», δήλωσε η Suzan Kereere, επικεφαλής εμπορικών πωλήσεων και εξαγορών της Visa.
«Σε βάθος χρόνου, βλέπουμε μία σταδιακή αλλαγή συμπεριφοράς στο σημείο πώλησης. Όμως, ο COVID-19 δημιούργησε άμεση ανάγκη για ασφαλέστερες, πιο αποτελεσματικές αγορές τόσο on όσο και offline και οι καταναλωτές ανταποκρίνονται μεταβαίνοντας γρήγορα στο ψηφιακό εμπόριο. Θέλουμε οι μικρές επιχειρήσεις να γνωρίζουν ότι η Visa είναι εδώ για να τους βοηθήσει να ανταποκριθούν σε αυτές τις νέες ανάγκες και προσδοκίες των καταναλωτών, κάτι που θα κάνει τις επιχειρήσεις τους πιο ισχυρές τώρα, αλλά και μακροπρόθεσμα. "
Τα ευρήματα της έρευνας "Visa Back to Business" που πραγματοποιήθηκε στις ΗΠΑ, τη Βραζιλία, τον Καναδά, τη Γερμανία, το Χονγκ Κονγκ, την Ιρλανδία, τη Σιγκαπούρη και τα ΗΑΕ περιλαμβάνουν:
Οι καταναλωτές στρέφονται στο ψηφιακό εμπόριο
- Ασφάλεια σημαίνει ανέπαφες πληρωμές: Σε όλες τις αγορές που ερευνήθηκαν, η δυνατότητα ανέπαφων πληρωμών είναι ο παράγοντας που διαφοροποιεί τις επιλογές των καταναλωτών : σχεδόν τα δύο τρίτα (63%) των καταναλωτών θα στραφούν στις επιχειρήσεις που δίνουν τη δυνατότητα ανέπαφων πληρωμών. Για σχεδόν τους μισούς καταναλωτές παγκοσμίως (46%), η δυνατότητα για ανέπαφες πληρωμές είναι ένα από τα πιο σημαντικά μέτρα ασφαλείας που πρέπει να διαθέτουν τα καταστήματα. Σχεδόν οι μισοί (48%) δεν ψωνίζουν σε καταστήματα που προσφέρουν μόνο μεθόδους πληρωμής που απαιτούν επαφή με το ταμείο ή με κοινόχρηστη συσκευή.
- Η αισιοδοξία των ΜΜΕ έναντι της συμπεριφοράς των καταναλωτών: Παρά την απρόβλεπτη φύση της πανδημίας, το 75% των ΜΜΕ είναι αισιόδοξες για το μέλλον. Επιπλέον, το 71% των ιδιοκτητών ΜΜΕ παγκοσμίως δηλώνουν ότι έχουν λάβει υποστήριξη από τις τοπικές τους κοινότητες, με τη μορφή θετικών συστάσεων για την επιχείρηση (33%) και κριτικών (31%). Ένας τομέας που χρήζει βελτίωσης είναι το "που" πραγματοποιούν τις αγορές τους οι καταναλωτές, καθώς μόλις το 9% των καταναλωτών δηλώνουν ότι αγοράζουν αποκλειστικά από τοπικές επιχειρήσεις, ενώ το 15% κάνουν τις αγορές τους αποκλειστικά σε μεγαλύτερα καταστήματα λιανικής, με τη πλειοψηφία των καταναλωτών να βρίσκεται μεταξύ των δύο αυτών άκρων.
- Νέα κανονικότητα σημαίνει νέες συνήθειες: Σχεδόν τέσσερις στους πέντε (78%) καταναλωτές έχουν αλλάξει τον τρόπο πληρωμής για τις αγορές τους, συμπεριλαμβανομένων των διαδικτυακών αγορών -όταν είναι δυνατόν (49%), χρησιμοποιουν ανέπαφες πληρωμές (48%) και δεν χρησιμοποιούν συχνά μετρητά (46% ). Η πλειοψηφία (70%) των καταναλωτών έχει χρησιμοποιήσει μια νέα μέθοδο πληρωμής για πρώτη φορά, συμπεριλαμβανομένου ενός 26% που έχει πληρώσει ανέπαφα για αγορές σε κατάστημα, για είδη παντοπωλείου ή είδη οικιακής χρήσης (34%), για παραλαβή γεύματος από εστιατόριο (28%), για αγορά στο διαδίκτυο με παραλαβή στη συνέχεια από το κατάστημα (25%).
Οι μικρές επιχειρήσεις αναλαμβάνουν δράση, εν μέσω πραγματικών προκλήσεων
- Οι μακροπρόθεσμες προοπτικές και οι σημαντικότερες ανησυχίες: Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι ιδιοκτήτες ΜΜΕ εκτιμούν οτι θα χρειαστούν τουλάχιστον 6 έως 10 δύσκολοι μήνες πριν τεθεί η επιχείρησής τους σε πλήρη λειτουργία. Οι μεγαλύτερες άμεσες ανησυχίες τους περιλαμβάνουν τη μείωση των εσόδων (52%), την προσέλκυση νέων πελατών (46%) και την ανάγκη μείωσης των μισθών (22%).
- Προς μια ψηφιακή πραγματικότητα: Πάνω από το ένα τέταρτο των ΜΜΕ (28%) έχουν χρησιμοποιήσει στοχευμένες διαφημίσεις σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή διέθεσαν προϊόντα και υπηρεσίες στο διαδίκτυο (27%). Επιπλέον ενα 20% έχει υιοθετήσει τις ανέπαφες συναλλαγές. Το ένα τρίτο (33%) των ΜΜΕ αναφέρουν ότι δέχονται λιγότερα ή σταμάτησαν να δέχονται μετρητά εξαιτίας του COVID-19. Οι ιδιοκτήτες των ΜΜΕ που ανήκουν στη γενιά των millennials (γεν. μεταξύ 1981-1996) είναι πολύ πιο πιθανό να δέχονται λιγότερο ή να σταμάτησαν να δέχονται μετρητά (41%), σε σύγκριση με το (31%) της γενιάς Gen X (γεν. 1965-1980) και του (21%) των Boomers (γεν. 1946-1964).
- Σε επιφυλακή κατά της απάτης: Περισσότεροι από τις μισές (53%) ΜΜΕ είναι πιθανό να προμηθευτούν εφαρμογές αντιμετώπισης απάτης, για να προστατεύσουν την επιχείρησής τους λόγω της μετάβασης τους στο ψηφιακό εμπόριο.
Τοπικά στοιχεία ανα χώρα: Αντιμετώπιση των προκλήσεων και καθαριότητα των καρτών
- Νέες προσεγγίσεις: Στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ), το 44% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων - σε σύγκριση με το 20% παγκοσμίως - επέτρεψαν για πρώτη φορά τις ανέπαφες πληρωμές λόγω της πανδημίας του COVID-19. Σχεδόν το 94% των ΜΜΕ στα ΗΑΕ, έχουν μεταστραφεί για να διατηρήσουν την επιχείρησή τους σε λειτουργία, σε σύγκριση με το 67% παγκοσμίως. Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις στη Βραζιλία (84%) και το Χονγκ Κονγκ (87%) δοκιμάζουν επίσης νέες προσεγγίσεις σε μεγάλο ποσοστό, συμπεριλαμβανομένων των πωλήσεων μέσω διαδικτύου (50% στη Βραζιλία σε σύγκριση με 27% παγκοσμίως).
- Πληρώνω; Στη συνέχεια καθαρίζω: Τα δύο τρίτα (67%) των καταναλωτών δηλώνουν ότι λαμβάνουν κάποιο μέτρο για να διατηρήσουν τις κάρτες πληρωμής τους καθαρές, ενώ το 33% δηλώνει ότι τις απολυμαίνει. Η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών των ΗΑΕ (89%) και της Βραζιλίας (87%) λαμβάνουν μέτρα για να διατηρήσουν την κάρτα τους καθαρή, ενώ οι οι κάτοικοι της Σιγκαπούρης (50%), οι Γερμανοί (53%), οι Καναδοί (60%) και οι κάτοικοι του Χονγκ Κονγκ (65% ) βρίσκονται κάτω από τον παγκόσμιο μέσο όρο.
Η μελέτη "Visa Back to Business" αποτελεί την πιο πρόσφατη σε μια σειρά πρωτοβουλιών της Visa για να παρέχει στις ΜΜΕ τα εργαλεία και τους πόρους που χρειάζονται για την ανοικοδόμηση, ή τη δημιουργία νέων, ισχυρότερων επιχειρήσεων. Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα προγράμματα και τις λύσεις που η Visa έχει διαθέσει σε λύσεις για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τη δέσμευσή της για ψηφιακή ενεργοποίηση 50 εκατομμυρίων μικρομεσαίων επιχειρήσεων σε όλο τον κόσμο, είναι διαθέσιμες στο Visa Small Business Hub και Visa Small Business COVID-19 relief
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr