Οι κορυφαίες ιδιωτικοποιήσεις είτε "μπλοκάρουν", είτε "φρενάρουν". Ακόμα κι αν προχωρήσουν τελικά μέσα στο 2020, θα έχει χαθεί αρκετός χρόνος, σε σχέση με τον προγραμματισμό από τη μεριά του ΤΑΙΠΕΔ.
«Το momentum της διαδικασίας ιδιωτικοποιήσεων που είχε παρατηρηθεί τους προηγούμενους μήνες δεν μπορεί να διατηρηθεί εν μέσω πανδημίας», υπογραμμίζει η Κομισιόν στην έκθεσή της. Η Επιτροπή αναγνωρίζει τις δυσκολίες και αποδέχεται τους λόγους που το ΤΑΙΠΕΔ "φρενάρει" ορισμένες διαδικασίες, καθώς θεωρεί πως δεν είναι η κατάλληλη στιγμή για να πουλήσει, καθώς δεν θα λάβει τις καλύτερες δυνατές προσφορές.
Αναφερόμενη στις πιο σημαντικές ιδιωτικοποιήσεις η Κομισιόν αναφέρει:
Ελληνικό: Θα υπάρξει καθυστέρηση παρά τη συνεχιζόμενη, ισχυρή δέσμευση των αρχών να ολοκληρώσουν τις προϋποθέσεις που θα επιτρέψουν τη μεταβίβαση μετοχών στον προτιμώμενο επενδυτή (Lamda). Η ολοκλήρωση της συμφωνίας καθυστερεί από δικαστικές εκκρεμότητες που έχουν ανακύψει στη διαδικασία ανάθεσης της άδειας καζίνο. Οι αρχές προχωρούν σε βήματα για τη διευθέτηση των ζητημάτων που παραμένουν σε εκκρεμμότητα, επισημαίνεται.
Ελληνικά Πετρέλαια: Η περαιτέρω ιδιωτικοποίηση των ΕΛ.ΠΕ. αναμένεται να καθυστερήσει με τις ελληνικές αρχές να μην έχουν αποφασίσει ακόμη την προσέγγιση που θα ακολουθηθεί μετά την αποτυχία του πρώτου διαγωνισμού στα μέσα του 2019. Το ΤΑΙΠΕΔ εξετάζει όλες τις εναλλακτικές. Παρ' όλα αυτά, μετά την πρόσφατη, σημαντική υποχώρηση της χρηματιστηριακής αξίας της εταιρείας, το Ταμείο θεώρησε κατάλληλη κίνηση να καθυστερήσει γι' αργότερα τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης.
Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών(ειδική δέσμευση στα τέλη του 2019): Στα τέλη Ιανουαρίου του 2020, έγινε η επιλογή εννέα επενδυτικών σχημάτων που περνούσαν στην επόμενη φάση του διαγωνισμού δεσμευτικών προσφορών. Παρ΄όλα αυτά, εξαιτίας της πανδημίας, η προθεσμία υποβολής δεσμευτικών προσφορών χρειάσθηκε να αναπροσαρμοσθεί και η διαδικασία θα συνεχισθεί μόλις βελτιωθεί η κατάσταση.
ΔΕΠΑ Εμπορίας-ΔΕΠΑ Υποδομών: Η Επιτροπή «βλέπει» καθυστερήσεις και στη διαδικασία ιδιωτικοποίησης των δύο εταιρειών. «Παρότι είχε σημειωθεί ικανοποιητική πρόοδος, με την προσέλκυση ισχυρού επενδυτικού ενδιαφέροντος και στους δύο διαγωνισμούς(εννέα μνηστήρες εκδήλωσαν ενδιαφέρον σε κάθε μία εκ των δύο διαδικασιών), η φάση των δεσμευτικών προσφορών θα καθυστερήσει εξαιτίας του κορονοϊού.
Εγνατία οδός: Οι αρχές έχουν δώσει έμφαση στη δέσμευσή τους να προχωρήσουν με τη συγκεκριμένη ιδιωτικοποίηση και γι' αυτό το λόγο προχώρησαν σε μια σειρά ενεργειών τον Απρίλιο και αρχές Μαϊου του 2020, μεταξύ των οποίων η υπογραφή κοινής υπουργικής απόφασης σε βασικά σημεία της συμφωνίας παραχώρησης.
Περιφερειακά λιμάνια: Έπειτα από μια μακρά περίοδο καθυστερήσεων, έχει επιτευχθεί σημαντική πρόοδος τους τελευταίους μήνες, με το ΤΑΙΠΕΔ να αποκτά ευελιξία στον κατά περίπτωση σχεδιασμό και την έναρξη προπαρασκευαστικών εργασιών για τους διαγωνισμούς τεσσάρων λιμανιών. Παρ' όλα αυτά, εξαιτίας των δυσμενών συνθηκών θεωρήθηκε λογικό να καθυστερήσει η έναρξη των διαγωνισμών.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr