Κατ’ αρχάς υπάρχει εμπλοκή για την Αμβρακία οδό αφού η απόφαση της Επιτροπής Αναστολών του ΣτΕ που οδήγησε σε ανάκληση αποδοχής της εργολαβίας Ακτιο-Αμβρακία, προϋπολογισμού 160 εκατ. ευρώ με μειοδότρια την κοινοπραξία Ακτωρ-Τέρνα δεν αφήνει πολλά περιθώρια.
Το μεγαλύτερο έργο αξίας 1,8 δις. ευρώ αυτή τη στιγμή είναι η Γραμμή του μετρό 4 «Αλσος Βεϊκου-Γουδή». Η μία από τις τρείς κοινοπραξίες που έφτασαν ως το στάδιο της δεσμευτικής προσφοράς η Τέρνα-Vinci- Siemens δεν έμεινε στο διαγωνισμό, καθώς κρίθηκε ότι χρειάζεται περισσότερος χρόνος ώστε να συνεκτιμηθεί το σκεπτικό της απόφασης που πιθανώς να οδηγήσει σε σειρά αποκλεισμών για τις μεγάλες εταιρίες του κατασκευαστικού κλάδου. Οπότε ο διαγωνισμός είτε θα ξεκινήσει με τις 2 κοινοπραξίες που έχουν απομείνει είτε θα επαναπροκηρυχθεί. Το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζει και ο διαγωνισμός για τις πρόδρομες εργασίες του έργου 50 εκατ. ευρώ στον οποίο προσωρινή μειοδότρια έχει αναδειχθεί η Τέρνα.
Το επόμενο μεγάλο έργο είναι ο βόρειος οδικός άξονας Κρήτης συνολικού προϋπολογισμού 1,7 δις. ευρώ. Ο υπουργός μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης ανακοίνωσε τη συμφωνηθείσα χάραξη του άξονα συνολικού μήκους 230 χλμ από τον Κίσσαμο Χανίων ως τον Άγιο Νικόλαο ενώ η Νέα Δημοκρατία προκρίνει ενιαία προκήρυξη του έργου για την πρώτη φάση «Χανιά Άγιος Νικόλαος» με προϋπολογισμό 900 εκατ. έως 1,3 δις ευρώ. Στη συνέχεια οι δύο άκρες του ΒΟΑΚ «Χανιά Κίσσαμος» και «Άγιος Νικόλαος-Σητεία» θα αποτελέσουν τη δεύτερη φάση προϋπολογισμού 500-600 εκατ. ευρώ.
Ο διαγωνισμός για το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων προϋπολογισμού 400,5 εκατ. ευρώ έχει σταματήσει στο στάδιο της αξιολόγησης των τεχνικών προσφορών που θα δώσει και το έναυσμα για το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών. Οι δύο διεκδικητές είναι Nusz-Mitilineos και Ακτωρ-Autostrade Tech Spa- Intrakat-Intrasoft.
AΝΕΣΤΗΣ ΝΤΟΚΑΣ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr