"Το πολυνομοσχέδιο περιέχει, κυρίως, παρεμβάσεις που αφορούν σε μεταρρυθμίσεις διαρθρωτικού χαρακτήρα που, κατά κανόνα, είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, αποτελούν μακροχρόνια αιτήματα της επιχειρηματικής κοινότητας και εκσυγχρονίζουν το πλαίσιο λειτουργίας της οικονομίας, των αγορών, της κοινωνικής πολιτικής, της διοικητικής μηχανής, κ.ο.κ.", σημειώνει ο ΣΕΒ και συμπληρώνει:
"Εκτιμάται ότι οι ρυθμίσεις αυτές έχουν αναπτυξιακό αποτύπωμα, παρ’ όλες τις διατηρούμενες στρεβλώσεις και δυσκαμψίες, σε ορισμένα θέματα. Αποτελούν δε τη θετική όψη των κατά τα λοιπά «δαιμονοποιημένων» μνημονίων που εξαρχής είχαν ως στόχο τον εκσυγχρονισμό κράτους και αγορών. Το πολυνομοσχέδιο χαρακτηρίζεται ωστόσο από αποσπασματικότητα, όπως είναι άλλωστε αναμενόμενο για ένα νομοσχέδιο “μωσαϊκό” μνημονιακών υποχρεώσεων αλλά και διστακτικότητα, καθώς ακόμη και για τα συγκεκριμένα πεδία που επιλέγονται να μεταρρυθμιστούν υπάρχουν παρεμφερή, εξίσου σημαντικά ή και σημαντικότερα θέματα που περιμένουν λύσεις. Σε κάθε περίπτωση, υπάρχουν σημαντικές παρεμβάσεις οικονομικής πολιτικής και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων που αξίζουν στήριξης. Ξεχωρίζουν ιδιαίτερα οι ρυθμίσεις για την εξορυκτική βιομηχανία, τα επιχειρηματικά πάρκα, τους πλειστηριασμούς, την αγορά ενέργειας, την εφοδιαστική αλυσίδα, την κτηματογράφηση, τις απαλλοτριώσεις, τη μεταφορά 14 ΔΕΚΟ στο Υπερταμείο και, τέλος, οι ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της υπογεννητικότητας.
Οι ρυθμίσεις που αφορούν την αδειοδότηση, την αποζημίωση φαρμάκων καθώς και την υποχρεωτική διαμεσολάβηση δεν έχουν τύχει συστηματικής διαβούλευσης και χρήζουν αλλαγών. Οι ρυθμίσεις για τα φορολογικά κίνητρα θα πρέπει να είναι οριζόντιες, εκτεταμένες και χωρίς περιττές γραφειοκρατικές εγκρίσεις, εάν είναι να έχουν κάποιο αποτέλεσμα και όχι να σηματοδοτούν κινήσεις επικοινωνιακού χαρακτήρα. Εντύπωση προκαλεί η παλινδρόμηση κυβέρνησης και Θεσμών με το «ξήλωμα» ελεγκτικών αρμοδιοτήτων της ΑΑΔΕ και την υπαγωγή τους στον έλεγχο του Υπουργού Οικονομικών, ρύθμιση που αφήνει περιθώρια για «πολιτικοποίηση» των φορολογικών ελέγχων και έρχεται σε αντίθεση με τη θεμελιώδη διάκριση εκτελεστικής και δικαστικής εξουσίας. Τέλος, η ρύθμιση για τις απεργίες είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, ωστόσο αποτελεί οριακή αλλαγή καθώς απαιτείται συνολική επανεξέταση του συνδικαλιστικού νόμου. Σημειώνεται ότι οι οιμωγές των θιγόμενων επαγγελματικών ομάδων από το πολυνομοσχέδιο επειδή καταργούνται προνόμια, αποδεικνύουν και την αναγκαιότητα των εισαγόμενων ρυθμίσεων. Από την άλλη μεριά, η προσπάθεια της κυβέρνησης να οριοθετήσει την έκταση του ανταγωνισμού σε ορισμένους κλάδους καταλήγει σε ρυθμίσεις δεύτερης επιλογής που προσπαθούν να ακροβατήσουν ανάμεσα στα συμφέροντα των θιγόμενων και την ανάγκη δημιουργίας ενός ανταγωνιστικού πλαισίου άσκησης οικονομικής δραστηριότητας που έχει ανάγκη η χώρα (φαρμακεία, αρτοποιεία, κομμωτήρια, κλπ.)".
Στο εβδομαδιαίο του δελτίο ο ΣΕΒ προσθέτει ακόμα πως "η συμφωνία στις 4/12/2017 για την 3η αξιολόγηση σε συνδυασμό με την καλή πορεία της οικονομίας το 3ο τρίμηνο του 2017 συνέβαλε στη σημαντική βελτίωση του οικονομικού κλίματος και της καταναλωτικής εμπιστοσύνης τον Δεκέμβριο του 2017. Η πτώση του όγκου λιανικών πωλήσεων τον Οκτώβριο του 2017 (-1,5%), φαίνεται να ανατρέπεται με βάση εκτιμήσεις της αγοράς για το τέλος του έτους, και, ως εκ τούτου, δεν αναμένεται να επηρεάσει δυσμενώς την πορεία της ιδιωτικής κατανάλωσης κατά το 4ο τρίμηνο του 2017. Η παραγωγή στη μεταποίηση πλην πετρελαιοειδών σημείωσε πτώση -1,7% τον Νοέμβριο του 2017 (+2,4% το διάστημα Ιαν – Νοε 2017), ακολουθώντας την υποχώρηση των επιχειρηματικών προσδοκιών τον Οκτώβριο του 2017, ωστόσο, δεδομένης της ανάκαμψης των προσδοκιών ιδίως τον Δεκέμβριο του 2017, αναμένεται να κινηθεί σε θετικό έδαφος τους επόμενους μήνες.
Την ίδια ώρα, οι εξαγωγές χωρίς καύσιμα και πλοία συνέχισαν να κινούνται ιδιαίτερα δυναμικά (+6,6% τον Νοέμβριο του 2016 και +7% το διάστημα Ιαν – Νοε 2017), αλλά προβληματισμό δημιουργεί η περαιτέρω διόγκωση του εμπορικού ελλείμματος. Από την πλευρά των δημοσιονομικών στοιχείων, το πρωτογενές πλεόνασμα της γενικής κυβέρνησης στο 11μηνο του 2017 αυξάνει σε σύγκριση με το 2016, παρά την αύξηση των επιστροφών φόρων και των δαπανών μισθοδοσίας του κράτους λόγω της σημαντικής αύξησης των εσόδων από ασφαλιστικές εισφορές, τη μεγάλη υποχώρηση των δαπανών για συντάξεις και τη μεγάλη μείωση των καταπτώσεων εγγυήσεων σε φορείς του δημοσίου. Τέλος, συνεχίζεται η τάση σταθεροποίησης των καθαρών ιδρύσεων επιχειρήσεων μετά τα γεγονότα του καλοκαιριού του 2015, και το 2017 οι καθαρές ιδρύσεις, εκτός των ατομικών επιχειρήσεων, έχουν πλέον προσεγγίσει τα επίπεδα της διετίας 2011-2012".
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr