Ειδικότερα, έπειτα από την ημέρα που επιτεύχθηκε η συμφωνία μεταξύ των μελών του ΟΠΕΚ, αλλά και έπειτα από τη συμφωνία και με τις χώρες-μη μέλη του Οργανισμού, η τιμή του πετρελαίου έχει ενισχυθεί κατά περίπου 50% από την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Μάλιστα, από την Δευτέρα οι τιμές βρίσκονται σε υψηλό 17 μηνών, δηλαδή από τον Ιούλιο του 2015.
Οι εξελίξεις αυτές βέβαια δεν προοιωνίζονται κάτι θετικό για την Ελλάδα, η οικονομία της οποίας αναμένεται να πληγεί από την άνοδο των τιμών, ενώ έχουν ήδη αρχίσει να φαίνονται οι πρώτες εγχώριες αυξήσεις, οι οποίες αντικατοπτρίζονται στη λιανική.
Στα διυλιστήρια η τιμή της αμόλυβδης 95 οκτανίων έχει επιβαρυνθεί τις τελευταίες δέκα ημέρες με 26 ευρώ στο χιλιόλιτρο.
Και ενώ οι αρνητικές επιπτώσεις της ανοδικής πορείας των τιμών θα φανούν σε όλες τις χώρες που εισάγουν πετρέλαιο, στην Ελλάδα η ανησυχία είναι φυσικά μεγαλύτερη, καθώς από 1/1/2017 έρχεται να προστεθεί και η επιβάρυνση των τιμών από την αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ).
Ειδικότερα, ο ΕΦΚ στη βενζίνη αυξάνεται κατά 3 λεπτά το λίτρο, από 0,67 σε 0,70 ευρώ, ενώ στο πετρέλαιο κίνησης αυξάνεται κατά 8 λεπτά το λίτρο, από 0,33 σε 0,41 ευρώ. Ο ΕΦΚ στο υγραέριο κίνησης θα αυξηθεί κατά 10 λεπτά το λίτρο, από 0,33 σε 0,43 ευρώ.
Στο πλαίσιο αυτό, η άνοδος των διεθνών τιμών έρχεται να ενισχύσει την ανησυχία, καθώς πολλοί κλάδοι της οικονομίας θα πληγούν, με τις εξελίξεις να είναι ίσως και δραματικές.
Στο επίκεντρο βέβαια βρίσκεται ο κλάδος των μεταφορών, ο οποίος θα ζημιωθεί περισσότερο, δεδομένης της εξάρτησής του από το πετρέλαιο, η οποία αγγίζει το 75% (ένα από τα υψηλότερα ποσοστά στην Ευρώπη).
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr