«Η μεταφορά αποτελεί κοινωνικό αγαθό και πρέπει να επιδοτείται. Δεν πρέπει να ρυθμίζει η αγορά και μόνο το εισιτήριο», δήλωσε, μεταξύ άλλων, εξερχόμενος από την τριμερή συνάντηση που βρίσκεται σε εξέλιξη στο υπουργείο Εργασίας με τους εργαζόμενους και τη διοίκηση του ΟΑΣΘ.
Ο υπουργός πρόσθεσε πως «επίσης είναι αληθές ότι, όταν υπάρχει μια ιδιωτική επιχείρηση όπως είναι ο ΟΑΣΘ, για να ασκηθεί αυτή η κοινωνική πολιτική πρέπει να υπάρχει επιδότηση από τα συναρμόδια υπουργεία. Αυτή η επιδότηση ωστόσο πρέπει να γίνεται με απόδοση λογαριασμού. Να μη γίνεται πάρτι. Και ακριβώς αυτό ζητήσαμε από την άλλη πλευρά, μια που δεν υπάρχουν εδώ και δύο χρόνια οι σχετικές δημόσιες συμβάσεις που θα έπρεπε κανονικά να υπάρχουν ανάμεσα στο αρμόδιο υπουργείο και τον ΟΑΣΘ για να καταβάλλεται αυτό το ποσό».
Ο υπουργός Εργασίας τόνισε επίσης: «Το πλαίσιο της συζήτησης διεξάγεται σε δύο επίπεδα: Πρώτον, ότι όποιες απαιτήσεις και να έχει ο ΟΑΣΘ απέναντι στο Δημόσιο, έχει μια πρωταρχική υποχρέωση, όπως κάθε εργοδότης: να πληρώνει τους μισθούς στους εργαζομένους του. Δεν έχει επιλογή ο εργοδότης να μην πληρώνει τους εργαζόμενους, ούτε είναι νόμιμο το λοκ-άουτ στην Ελλάδα. Το δεύτερο είναι να διευκρινιστεί πράγματι ποιες είναι οι οφειλές του Δημοσίου προς τον ΟΑΣΘ».
Μεταξύ άλλων, στις δηλώσεις του ο κ. Κατρούγκαλος σημείωσε, σύμφωνα με το ΑΠΕ, ότι ζήτησε να μάθει διευκρινιστικά από την πλευρά των εργοδοτών εάν αληθεύει δημοσίευμα, σύμφωνα με το οποίο αρνήθηκε να έρθει ο διοικητής του ΟΑΣΘ μέχρις ότου εξοφληθούν οι κατ' αυτόν απαιτήσεις του ΟΑΣΘ από το Δημόσιο. «Μου διευκρινίστηκε ότι δεν υπήρξε ποτέ τέτοια δήλωση και ότι λόγω προσωπικού κωλύματος δεν ήταν παρών ο διοικητής και γι' αυτό τον λόγο αποφασίστηκε να συνεχιστεί η συνάντηση -διαφορετικά ήταν προφανές ότι, εάν υπήρχε παρόμοια προσβλητική δήλωση του διοικητή, θα εφαρμόζονταν τα νόμιμα, ό,τι εφαρμόζεται δηλαδή σε κάθε περίπτωση μη καταβολής μισθών από εργοδότη σε εργαζόμενο», υπογράμμισε ο υπουργός.
Κλείνοντας ο κ. Κατρούγκαλος είπε ότι ο στόχος είναι διττός. «Πρώτον, να αποκατασταθεί η δημόσια υπηρεσία των συγκοινωνιών στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Το δημόσιο αγαθό της μεταφοράς δεν πρέπει να εξαρτάται από την αγορά και μόνο. Και δεύτερον, να πληρωθούν οι εργαζόμενοι τους μισθούς τους που εδώ και τρεις μήνες δεν καταβάλλονται».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr