Σημειώνεται ότι εκκρεμούσαν σύμφωνα με πληροφορίες του Reporter.gr περίπου 27.000 αιτήσεις που πλέον είναι θέμα λίγων ημερών να εξεταστούν. Αυτές τις ημέρες στο μεταξύ ο ρυθμός κατάθεσης αιτήσεων κινείται στον αριθμό των 2700, την ώρα που το καλοκαίρι αναμένεται να φτάσουν τις 7.000. Άλλωστε σύμφωνα με τουριστικούς παράγοντες της Ρωσίας η Ελλάδα είναι ο πλέον δημοφιλής προορισμός έναντι στην Ισπανία και την Ιταλία που έχουν εδώ και καιρό αναπτύξει ένα μεγάλο μηχανισμό προσέλκυσης τουριστών.
Πάντως, οι όποιες δυσλειτουργίες παρατηρήθηκαν στην έκδοση βίζας δεν δημιούργησαν σοβαρό ζήτημα ακυρώσεων. Σύμφωνα με κορυφαίο τουριστικό παράγοντα, το μεγαλύτερο πρόβλημα ήταν η αδυναμία ρευστότητας ρώσικων tour operators που δεν κατάφεραν να «κλειδώσουν» αεροπορικές θέσεις, πτήσεις και χρονοθυρίδες για τα ελληνικά αεροδρόμια.
Ο καθορισμός ως εθνικού του στόχου προσέλκυσης Ρώσων τουριστών οδήγησε το υπ. Εξωτερικών στην ενεργοποίηση ενός μηχανισμού με στοιχεία Fast Truck. Έτσι, με κινήσεις πίεσης που άσκησε ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών Νίκος Ξυδάκης στην εταιρία που παρέχει το λογισμικό, η ενίσχυση με προσωπικό του Προξενείου και η ανάθεση της ευθύνης λειτουργίας του στον μέχρι σήμερα επικεφαλής της Γ4 διεύθυνσης Γ. Πεδιώτη οδήγησε σε ραγδαία επιτάχυνση των χορηγήσεων Visa.
Αυτές μάλιστα τις μέρες κλιμάκιο που αποστέλλει στη Μόσχα ο Νίκος Ξυδάκης επιθεωρεί από κοντά την κατάσταση, ενώ και ο ίδιος ο αναπληρωτής υπουργός αναμένεται να μεταβεί στη Μόσχα στις αρχές Ιουνίου μετά την επίσκεψη του Προέδρου Πούτιν στην Ελλάδα.
Σημειώνεται ότι το ΥΠΕΞ είχε φουλάρει τις μηχανές, ώστε από τα τέλη Μαΐου, που αρχίζει το αυξημένο ρεύμα να μην υπάρξουν προβλήματα.
Υπενθυμίζεται ότι με απόφαση του ΑΝΥΠΕΞ Νίκου Ξυδάκη συστάθηκε από τις 14 Δεκεμβρίου ομάδα εργασίας που παρέδωσε πόρισμα με βήμα προς βήμα επείγουσες ενέργειες στις 4 Ιανουαρίου, προκειμένου να ενισχυθούν όλα τα προξενεία, με προτεραιότητα εκείνο της Μόσχας.
Κύριος στόχος ήταν να επουλωθούν αδράνειες του κρατικού μηχανισμού που αν και από το 2013 ήξερε ότι οι νέες βίζες απαιτούσαν αναβαθμισμένα πληροφοριακά συστήματα δεν έπραξαν τα δέοντα.
Έκτοτε, μέσα σε 130 μέρες έγινε: ι) ενίσχυση με προσωπικό από κεντρική υπηρεσία, αστυνομία και επιτόπιους εποχικούς (για το τελευταίο απαιτήθηκε νομοθέτηση). Έτσι από <10 τον Ιανουάριο, το τμήμα θεωρήσεων έχει σήμερα πενήντα περίπου άτομα και θα φτάσει τον Ιούνιο να έχει ως και 120. ιι) βελτίωση του λογισμικού ώστε να μειωθεί ο χρόνος επεξεργασίας κάθε αίτησης ως και 90% ιιι) βελτίωση της γραμμής επικοινωνίας, καθώς η μεταφορά δεδομένων είναι διαρκής και αποτελεί βασικό παράγοντα στη λειτουργία του συστήματος ιν) αναβάθμιση του εξοπλισμού, ώστε από ένα όροφο με 32 σταθμούς εργασίας, το προξενείο να διαθέτει σήμερα 67 σταθμούς αναπτυγμένους σε δύο ορόφους (και θα φτάσει περίπου τους 75 που είναι η ανώτατη χωρητικότητα του κτιρίου). Με βάση τα δεδομένα (ι) και (ιν) θα είναι δυνατή η λειτουργία ακόμα και σε διπλή βάρδια.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr