Ο Dr. Yuwa Hedrick-Wong, Οικονομικός Σύμβουλος για την περιοχή Ασίας/Ειρηνικού της MasterCard Worldwide, δήλωσε: «Από την πλευρά της Ευρώπης, η άφιξη της έντονης προσφοράς και ζήτησης της νέας παγκόσμιας οικονομίας την τελευταία δεκαετία, συνέπεσε με τη δική της εσωτερική μεταμόρφωση σε μια ενιαία αγορά και πιο πρόσφατα, με τη προσχώρηση νέων Ευρωπαϊκών κρατών μελών από την Ανατολική Ευρώπη. Στο εγγύς μέλλον, οι Ευρωπαϊκές επιχειρήσεις θα αρχίσουν να επικεντρώνονται στην ενίσχυση δεσμών με την Ασία για να μπορούν να ανταγωνίζονται με μεγαλύτερη επιτυχία στην παγκόσμια αγορά.
Ως ένας κορυφαίος παραγωγός τεχνογνωσίας και υψηλής ποιότητας καταναλωτικών αγαθών, η Δυτική Ευρώπη απολαμβάνει ένα τρομερό συγκριτικό πλεονέκτημα σε σχέση με όλες σχεδόν τις κύριες αγορές στην αναπτυσσόμενη Ασία. Επιπλέον, οι κορυφαίες Ευρωπαϊκές φίρμες έχουν ήδη εγκατασταθεί πολύ καλά στην Ασία και έχουν καταστεί από τις βασικές επιλογές κάθε νοικοκυριού. Ως εκ τούτου, ο δρόμος είναι ανοικτός για μεσαίου μεγέθους αλλά και μικρότερες Δυτικοευρωπαϊκές εταιρίες να τολμήσουν να εκμεταλλευτούν την αλματώδη αύξηση της ζήτησης και της προσφοράς από την Ασία για να πετύχουν στη νέα παγκόσμια οικονομία».
Επιδεικνύοντας τον αντίκτυπο ενός πραγματικά συνδεδεμένου κόσμου
Ένα σχετικά απλό παράδειγμα του αντίκτυπου της παγκόσμιας συνδεσιμότητας είναι να συγκρίνει κανείς το βαθμό ανάπτυξης των παγκόσμιων ξένων άμεσων επενδύσεων (FDI) με το παγκόσμιο Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν (GDP). Η έρευνα της MasterCard έδειξε λεπτομερώς ότι από το 1989 έως το 2004, οι παγκόσμιες ξένες άμεσες επενδύσεις (FDI) αυξήθηκαν κατά μέσο όρο 8,3% ετησίως, έναντι της αύξησης 2,8% του παγκόσμιου Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος (GDP).
Το 2004, επενδύθηκαν παγκοσμίως 649 δις. δολάρια από επιχειρήσεις σε ξένες χώρες, για να κτιστούν εργοστάσια και εγκαταστάσεις παραγωγής, να δημιουργηθούν μονάδες λειτουργίας και να αποκτηθούν περιουσιακά στοιχεία. Θετικά υποπροϊόντα αυτής της διαδικασίας ήταν η μεταφορά τεχνολογίας και τεχνογνωσίας και η απασχόληση τοπικού ανθρώπινου δυναμικού.
O Dr. Hedrick-Wong δήλωσε: «Στο μέλλον, η ισορροπία μεταξύ μιας ενοποποιημένης παγκόσμιας δραστηριότητας και παροχής υπηρεσιών επίσης παγκοσμίως θα είναι βασική προϋπόθεση για την επιτυχία των εταιριών. Όχι μόνο θα πρέπει όλα τα υφιστάμενα μέρη μιας εταιρίας να λειτουργούν με ενιαίοτρόπο σε όλο τον κόσμο αλλά μια εταιρία θα χρειάζεται επίσης να είναι παρούσα σε όσο το δυνατό περισσότερες αγορές, όπου υπάρχουν επιχειρηματικές ευκαιρίες.
Αυτή η ισορροπία θα επιτρέψει σε εταιρίες να προσαρμόζονται συνεχώς και να επανατοποθετούν τις διαδικασίες προστιθέμενης αξίας για να διασφαλίσουν ότι μπορούν να προσδιορίζουν τις πηγές αποδοτικά και να ενισχύσουν, τοπικά και ευρύτερα, συγκριτικά πλεονεκτήματα σε παγκόσμια βάση».
Οι αναδυόμενες αγορές οδηγούν την παγκόσμια οικονομία
Ενώ η παγκόσμια αγορά έχει επεκταθεί σημαντικά τις τελευταίες δύο δεκαετίες, η έρευνα MasterInsights δείχνει ότι η παγκοσμιοποίηση έχει οδηγηθεί όχι μόνο από τις αναπτυγμένες οικονομίες, όπως στο παρελθόν, αλλά αυξανόμενα και από τις αναδυόμενες αγορές.
«Η Κίνα είναι το τέλειο παράδειγμα πως μια αναδυόμενη αγορά οδηγεί και μεταμορφώνει την παγκοσμιοποίηση σήμερα. Αρκετές πολυεθνικές εταιρίες λειτουργούν εδώ και κάποιο διάστημα στην Ινδία, αλλά μόλις αρχίζουμενα αντιλαμβανόμαστε την πιθανή παγκόσμια επίδραση από την άποψη της παγκόσμιας λειτουργίας επιχειρήσεων. Θα υπάρξουν και άλλες αγορές που θα ακολουθήσουν και δεν θα με εξέπληττε να δω μια ανανεωμένη Υπο-Σαχάρια Αφρική ανάμεσα τους στο μέλλον», δήλωσε ο Δρ. Hedrick-Wong.
Η έντονη παγκόσμια ζήτηση της Κίνας: από τη μαζική εξαγωγή στη μαζική εισαγωγή
Σύμφωνα με την έκθεση MasterInsights, η είσοδος της Κίνας στην παγκόσμια αγορά είναι δραματική όσον αφορά στον αντίκτυπο. Το μερίδιο της χώρας στην ανάπτυξη της παγκόσμιας οικονομίας, υπολογισμένο στη βάση της ισότητας της αγοραστικής δύναμης, αυξήθηκε από 10% το 1990 σε 33% το 2004.
Η αυξανόμενη καταναλωτική ζήτηση της Κίνας έχει αλλάξει το παγκ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr