Αναλυτικότερα, από τη σύγκριση του Γενικού ∆είκτη Τιµών Καταναλωτή (Γ∆ΤΚ) του µηνός Νοεµβρίου 2015, προς τον αντίστοιχο ∆είκτη του Νοεµβρίου 2014 προκύπτει µείωση 0,7%, έναντι µείωσης 1,2%, που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2014 προς το 2013.
Ο Γενικός ∆είκτης κατά τον µήνα Νοέµβριο 2015 σε σύγκριση µε τον Οκτώβριο 2015, παρουσίασε µείωση 0,8%, έναντι µείωσης 0,9%, που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούµενου έτους.
Ο µέσος ∆είκτης του δωδεκαµήνου ∆εκεµβρίου 2014 – Νοεµβρίου 2015 σε σύγκριση προς τον ίδιο ∆είκτη του δωδεκαµήνου ∆εκεµβρίου 2013 – Νοεµβρίου 2014 παρουσίασε µείωση 1,9%, έναντι µείωσης 1,2%, που σηµειώθηκε κατά το αντίστοιχο προηγούµενο δωδεκάµηνο.
Ανάλυση μεταβολών Δείκτη Τιμών Καταναλωτή μηνός Νοεμβρίου 2015
I. Σύγκριση Νοεμβρίου 2015 με Οκτώβριο 2015
Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 0,8% τον μήνα Νοέμβριο 2015 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Οκτωβρίου 2015, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών:
Από τις μειώσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,1% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στο ψωμί και δημητριακά, μοσχάρι και νωπά φρούτα. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στο ελαιόλαδο και νωπά λαχανικά.
β) Κατά 9,3% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω του χειμερινού δεκαήμερου εκπτώσεων.
γ) Κατά 0,3% της ομάδας «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών του πετρελαίου θέρμανσης και του φυσικού αερίου.
δ) Κατά 0,3% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη).
ε) Κατά 0,6% της ομάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα ξενοδοχεία.
στ) Κατά 0,5% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των ειδών ατομικής φροντίδας.
Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,3% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα κρασιά.
β) Κατά 0,3% της ομάδας «Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στους κινηματογράφους-θέατρα-κονσέρτα.
ΙΙ. Σύγκριση Νοεμβρίου 2015 με Νοέμβριο 2014
Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 0,7% τον μήνα Νοέμβριο 2015 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Νοεμβρίου 2014, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές :
Από τις μειώσεις των δεικτών :
α) Κατά 2,7% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
β) Κατά 4,5% της ομάδας «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των ενοικίων κατοικιών, των υπηρεσιών κοινοχρήστων, του πετρελαίου θέρμανσης και του φυσικού αερίου. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στον ηλεκτρισμό και στα στερεά καύσιμα.
γ) Κατά 1,4% της ομάδας «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης και στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
δ) Κατά 4,5% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών αγοράς αυτοκινήτων, στα καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη) και στην συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, μεταφοράς επιβατών με πλοίο, και στις οδικές μεταφορές επιβατών.
ε) Κατά 1,4% της ομάδας «Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές, στα είδη για παιχνίδια και αθλητισμό και στις εφημερίδες-βιβλία- χαρτικά είδη.
στ) Κατά 0,6% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα μεταδευτεροβάθμιας μη τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (ΙΕΚ).
ζ) Κατά 3,5% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, στα είδη ατομικής φροντίδας, στα προσωπικά είδη και στην ασφάλιση οχημάτων.
Από τις αυξήσεις των δεικτών :
α) Κατά 3,2% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στο ψωμί και δημητριακά, ψάρια γενικά, κρέατα γενικά, γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, φρούτα γενικά, νωπά λαχανικά, ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, πατάτες νωπές, λοιπά τρόφιμα, καφές-κακάο-τσάι. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στο μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμοί φρούτων.
β) Κατά 1,5% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα τσιγάρα.
γ) Κατά 1,4% της ομάδας «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα και στις κλινικές. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ιατρικών, οδοντατρικών και παραιατρικών υπηρεσιών.
δ) Κατά 2,0% της ομάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία.
Πτώση 0,1% στον εναρμονισμένο δείκτη τιμών καταναλωτή
Η εξέλιξη του Εναρµονισµένου ∆είκτη Τιµών Καταναλωτή, µε βάση το έτος 2005=100,0, του µηνός Νοεµβρίου 2015, έχει ως εξής:
Ο Εναρµονισµένoς ∆είκτης Τιµών Καταναλωτή (Εν∆ΤΚ) του µηνός Νοεµβρίου 2015 σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο ∆είκτη του Νοεµβρίου 2014 παρουσίασε µείωση 0,1%, έναντι µείωσης 1,2% που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2014 προς το 2013.
Ο Εν∆ΤΚ κατά τον µήνα Νοέµβριο 2015 σε σύγκριση µε τον Οκτώβριο 2015 παρουσίασε µείωση 0,7%, έναντι µείωσης επίσης 0,7% που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούµενου έτους.
Ο µέσος Εν∆ΤΚ του δωδεκαµήνου ∆εκεµβρίου 2014 – Νοεµβρίου 2015 σε σύγκριση προς τον ίδιο ∆είκτη του δωδεκαµήνου ∆εκεµβρίου 2013 – Νοεµβρίου 2014 παρουσίασε µείωση 1,3%, έναντι µείωσης επίσης 1,3%, που σηµειώθηκε από τη σύγκριση των αντίστοιχων προηγούµενων δωδεκαµήνων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr