«Το ζητούμενο είναι, αν το ποσοστό πτώσης των τιμών του αργού πετρελαίου επηρεάζει αναλογικά τις καθαρές διυλιστηριακές τιμές εκτός φόρων και τελών, ως αφετηρία διαμόρφωσης των τελικών τιμών λιανικής», υπογραμμίζει η Ομοσπονδία.
Η ΠΟΠΕΚ επισημαίνει τα εξής: Τα πρατήρια υγρών καυσίμων διαμορφώνουν τις τιμές λιανικής ανάλογα με την τιμή χρέωσης (χονδρική) από την προμηθεύτρια εταιρεία εμπορίας προσθέτοντας το μικτό κέρδος του πρατηρίου το οποίο κυμαίνεται κατά μέσο όρο 4-5%.
Οι τιμές χονδρικής των εταιρειών εμπορίας διαμορφώνονται ανάλογα, με βάση τις διυλιστηριακές τιμές προσθέτοντας και αυτές ένα εύλογο μικτό χονδρεμπορικό κέρδος.
Η πτώση ή αύξηση των τιμών του αργού πετρελαίου (BRENT) επηρεάζει όμως απόλυτα τις διυλιστηριακές τιμές που είναι η βάση για την τελική διαμόρφωση των λιανικών τιμών, όχι όμως τους φόρους και τα τέλη με τα οποία επιβαρύνονται σε ποσοστό (π.χ η Αμόλυβδη 95oct) κατά 60% περίπου. Άρα η πτώση των τιμών του αργού επηρεάζει τις διυλιστηριακές τιμές στο 40% περίπου.
Ως εκ τούτου, το ζητούμενο είναι, αν το ποσοστό πτώσης των τιμών του αργού πετρελαίου επηρεάζει αναλογικά τις καθαρές διυλιστηριακές τιμές εκτός φόρων και τελών, ως αφετηρία διαμόρφωσης των τελικών τιμών λιανικής, σημειώνεται στην ανακοίνωση.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr