Το Υπουργείο Εργασίας επιδιώκει πιο ήπια μεταβατική περίοδο για τους 50αρηδες και τους 55αρηδες οι οποίοι ουσιαστικά «απαγορεύεται» να συνταξιοδοτηθούν σύμφωνα με την πρόταση των δανειστών .
Υπενθυμίζεται ότι οι πίνακες με την αύξηση των ορίων ηλικίας που παρέδωσε η ΕΕ στην ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας βασίζονται σε έναν αλγόριθμο που επιβαρύνει έως και 15,5 χρόνια τις μικρότερες ηλικίες ενώ θίγει λιγότερο τους άνω των 58 οι οποίοι υποχρεώνονται να εργασθούν επιπλέον από 6 μήνες έως και 7 χρόνια. Σε επίπεδο τεχνικών κλιμακίων μάλιστα αναφέρθηκε και ένα ακόμα πιο σκληρό σενάριο που προβλέπει την κατάργηση των πρόωρων συνταξιοδοτήσεων έως το 2018 αντί του 2021.
Με δεδομένο ότι οι τεχνοκράτες των θεσμών δεν δέχονται την προσαρμογή ένα εξάμηνο ανά έτος που πρότεινε η ελληνική κυβέρνηση, σύμφωνα με πληροφορίες, ένα αποδεκτό σενάριο θα μπορούσε να είναι η αύξηση των ορίων ηλικίας κατά 4-5 χρόνια για τους 50άρηδες που θα συνταξιοδοτηθούν φέτος αντί για 6,5 χρόνια που προτείνουν οι δανειστές. Για παράδειγμα μια μητέρα που γίνεται 50 το Δεκέμβριο του 2015 να επιβαρυνθεί με 5 χρόνια και να βγει στη σύνταξη στα 55 το 2020 αντί να επιβαρυνθεί με 6,5 χρόνια και να συνταξιοδοτηθεί το 2021 όπως ζητούν οι θεσμοί.
Τα νέα όρια ηλικίας θα ισχύσουν για όσους συνταξιοδοτηθούν από την 1η Ιουλίου του 2015 και να εφαρμοστούν σταδιακά έως το 2021, έτσι ώστε από το 2022 και μετά να μην υπάρχει καμία δυνατότητα συνταξιοδότησης πριν από τη συμπλήρωση του 67ου έτους ηλικίας ή των 62 με 40 έτη ασφάλισης. Πάντως «κερδισμένη» θεωρείται η προστασία των θεμελιωμένων δικαιωμάτων. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα θιγούν οι ασφαλισμένοι που είχαν συμπληρώσει τα απαιτούμενα έως τις 30 Ιουνίου έτη ασφάλισης καθώς και οι εργαζόμενοι στα βαρέα και οι μητέρες ανάπηρων παιδιών.
Παράλληλα θα «τρέξει» και η έκδοση εγκυκλίων για την αναδρομική παρακράτηση των αυξημένων εισφορών υπέρ ασθενείας και για τους τρεις μήνες από τις συντάξεις του Σεπτεμβρίου και στα υπόλοιπα ταμεία καθώς ως τώρα έχουν εκδοθεί εγκύκλιοι για το ΙΚΑ και το δημόσιο. Έως τα τέλη Οκτωβρίου το υπουργείο Εργασίας θα προωθήσει προς ψήφιση διατάξεις όπως η ενοποίηση των Ταμείων κύριας και επικουρικής ασφάλισης, η κατάργηση των κοινωνικών πόρων, η αύξηση εισφορών του ΟΓΑ και ο περιορισμός κατά 20% των δικαιούχων ΕΚΑΣ) ενώ θα πρέπει να προτείνει «δημοσιονομικά ισοδύναμα» αν επιμείνει στη μη εφαρμογή της ρήτρας μηδενικού ελλείμματος στις επικουρικές συντάξεις .
Την ίδια ώρα ετοιμάζονται οι εγκύκλιοι για την αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των συντάξεων με βάση την εγγυημένη σύνταξη των 360 ευρώ (ν.3863/2010- Ν. 4334/2015). Σύμφωνα με τον αρχικό νόμο και τις πρόσφατες τροποποιήσεις οι ασφαλισμένοι οι οποίοι έχουν υπαχθεί σε οποιοδήποτε ασφαλιστικό φορέα ή το Δημόσιο έως και τις 31.12.2010 και υποβάλλουν αίτηση συνταξιοδότησης λόγω γήρατος ή αναπηρίας από την 1.1.2015 λαμβάνουν σύνταξη, η οποία αποτελείται από δύο τμήματα: Ένα τμήμα αφορά τα ποσοστά και τις συντάξιμες αποδοχές που ίσχυαν για το χρόνο ασφάλισης έως το 2010 (με βάση τα ποσοστά και τις συντάξιμες αποδοχές ή ασφαλιστικές κατηγορίες ή τα οριζόμενα κατ' έτος ποσά συντάξεων) και ένα δεύτερο τμήμα αποτελούμενο από την αναλογία της βασικής σύνταξης για το χρόνο ασφάλισης από την 1.1.2011 και εφεξής με χαμηλότερα ποσά αναπλήρωσης. Το ποσό της βασική σύνταξης ισούται με 360 ευρώ και αναπροσαρμόζεται κάθε έτος. Επίσης όσοι ασφαλισμένοι συνταξιοδοτούνται μετά τις 30.6.2015 λαμβάνουν σύνταξη που αναλογεί στις εισφορές που έχουν καταβάλει. Μετά τη συμπλήρωση του 67ου έτους της ηλικίας τους λαμβάνουν το πλήρες ποσό της κατώτατης εγγυημένης σύνταξης.
Το πλήρες ποσό της κατώτατης εγγυημένης σύνταξης (κατώτατο όριο), που χρηματοδοτεί ο κρατικός προϋπολογισμός, χορηγείται μόνο μετά τη συμπλήρωση του 67ου.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr