Οι γυναίκες Millennials (ή αλλιώς η γενιά Y, δηλαδή όσοι γεννήθηκαν μεταξύ 1980 και 1995) έχουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και μεγαλύτερες φιλοδοξίες από κάθε προηγούμενη γενιά γυναικών.
Η νέα μελέτη της PwC αποδομεί τους μύθους σχετικά με τις γυναίκες και την εργασία:
- Οι ευκαιρίες που δίνει ένας εργοδότης για επαγγελματική εξέλιξη, κατατάσσονται στην κορυφή της λίστας με τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά των εργοδοτών.
- Το 49% των γυναικών millennials οι οποίες ξεκινάνε την καριέρα τους, πιστεύουν ότι μπορούν να φτάσουν στις υψηλότερες βαθμίδες της εταιρείας στην οποία ήδη εργάζονται.
- Το 86% των γυναικών millennials οι οποίες βρίσκονται σε σχέση αποτελούν μέρος ενός ζευγαριού διπλής καριέρας, ενώ το 66% αμοίβονται το ίδιο ή περισσότερο από το ταίρι τους.
- Σχεδόν το μισό ποσοστό, ωστόσο, υποστηρίζει ότι όταν έρχεται η ώρα των προαγωγών, οι εργοδότες είναι προκατειλημμένοι υπέρ των ανδρών.
- Το 71% νοιώθουν ότι δεν υπάρχουν ίσες ευκαρίες για όλους.
Η έρευνα "The female millennial: A new era of talent" αποκαλύπτει ότι οι γυναίκες millennial, και ιδίως εκείνες που μόλις ξεκινάνε την καριέρα τους (49%), είναι πιο πιθανό να πιστεύουν ότι θα καταφέρουν να φτάσουν στις υψηλότερες βαθμίδες της εταιρείας στην οποία εργάζονται.
Η γυναίκα millennial κατατάσσει τις ευκαιρίες που θα της παρουσιαστούν για να κάνει καριέρα σαν το πιο ελκυστικό χαρακτηριστικό μίας εργοδότριας εταιρείας (53%), κάτι που επιπλέον την κάνει να έχει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και φιλοδοξίες όσον αφορά την καριέρα της από τις γυναίκες των προηγούμενων γενεών.
"Υπερηφάνεια και προκατάληψη" γένους στον επαγγελματικό τομέα
Οι γυναίκες millennials στην Βραζιλία (76%), την Ινδία (76%) και την Πορτογαλία (68%) είναι εκείνες που έχουν την μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στον εαυτό τους, ενώ οι ομόλογές τους στην Ιαπωνία (11%), το Καζακστάν (18%) και την Γερμανία (19%) έχουν την λιγότερη.
Από εκείνες τις γυναίκες millennials οι οποίες βρίσκονται σε σχέση, το 86% είναι μέρος ενός ζευγαριού διπλής καριέρας, με το 42% να κερδίζει τον ίδιο μισθό με το ταίρι τους. Περίπου το ένα τέταρτο αυτών (24%) έχουν τον μεγαλύτερο μισθό εντός της σχέση τους.
Όσον αφορά την αποδοχή της διαφορετικότητας από τις εταιρείες, το 86% των γυναικών millennials αναζητούν εργοδότες με δυνατό ιστορικό αποδοχής της διαφορετικότητας, της ισότητας και της ενσωμάτωσης – και ενώ δηλώνουν ότι οι εργοδότες μιλούν για αποδοχή της διαφορετικότητας, το 71% δεν νοιώθει ότι δίνονται σε όλους ίσες ευκαιρίες.
Επιπλέον, 43% των γυναικών millennials πιστεύουν ότι οι εργοδότες είναι προκατειλημμένοι υπέρ των ανδρών όσον αφορά την εσωτερική προαγωγή υπαλλήλων – άνοδος στο 14% από το 2011. Οι γυναίκες millennial της Ισπανίας (60%), της Γαλλίας (58%) και της Ιρλανδίας (56%) βλέπουν τους εργοδότες στην χώρα τους ως τους πιο προκατειλημμένους, σε αντίθεση με την Malaysia (16%) και τις Φιλιππίνες (11%) όπου οι γυναίκες millennial είναι πιο αισιόδοξες.
Άλλα σημαντικά σημεία της έρευνας της PwC είναι τα ακόλουθα:
- Η γενιά των millennial αναμένεται να επιφέρει άνευ προηγουμένου αλλαγές στην κουλτούρα των εταιρειών, με αυξημένη την ανάγκη από το 97% των γυναικών και το 97% των ανδρών millennials, για ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής και για ευελιξία.
- Η γυναίκα millennial αναμένει η κριτική που θα της ασκηθεί να είναι επικοδομητική, σε πραγματικό χρόνο, ποιοτική και να εστιάζει στο μέλλον της και παρ΄όλο που χρησιμοποιεί εκτεταμένα την τεχνολογία, προτιμάει οι συζητήσεις αξιολόγησης να γίνονται πρόσωπο με πρόσωπο.
- Η ζήτηση για γυναίκες με διεθνή εμπειρία δεν έχει υπάρξει ποτέ υψηλότερη, με το 71% των γυναικών millennials να επιθυμούν να εργασθούν στο εξωτερικό κατά την διάρκεια της καριέρας τους. Παρ’όλα αυτά, μόνο ένα 20% των θέσεων που προσφέρονται για εργασία στο εξωτερικό καλύπτονται από γυναίκες.
- Οι γυναίκες millennials δεν προτιμούν να εργάζονται στους τομείς των οικονομικών υπηρεσιών, της άμυνας και του πετρελαίου και φυσικού αερίου, μόνο και μόνο εξ’αιτίας της εικόνας και της φήμης αυτών των κλάδων.
Ο Dennis Nally, Πρόεδρος της PwC International, σημείωσε: «Η έρευνά μας δείχνει ότι όταν πρόκειται για γυναίκες millennials, στην πραγματικότητα μιλάμε για μία νέα εποχή γυναικών με ταλέντα. Οι γυνάικες millennials έχουν υψηλή μόρφωση και ενισχύουν με μεγαλύτερους ρυθμούς το εργατικό δυναμικό σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές. Αλλά αυτό δεν είναι το μόνο πράγμα που έχει αλλάξει. Ξεκινάνε την επαγγελματική τους ζωή με μία διαφορετική νοοτροπία για την καριέρα τους.»
Καθώς η εμπειρία μίας γυνάικας millennial 34 ετών με 12 χρόνια επαγγελματική εμπειρία θα είναι πολύ διαφορετική από εκείνη μίας γυναίκας 22 ετών που μόλις ξεκινάει την καριέρα της, η έρευνα επικεντρώνεται στις επιθυμίες και την διαίσθηση των γυναικών millennial ανάλογα με την φάση στην οποία βρίσκεται καριέρα τους: εκείνες που μόλις ξεκινάνε (γυναίκες millennials με 0–3 χρόνια επαγγελματικής εμπειρίας), εκείνες των οποίων η καριέρα αναπτύσεται (4–8 χρόνια επαγγελματικής εμπειρίας) και εκείνες που έχουν κατασταλλάξει στην καριέρα τους (9 ή περισσότερα χρόνια επαγγελματικής εμπειρίας).
Η Agnès Hussherr, PwC Global Diversity Leader, σημειώνει: “Όταν μιλάμε για μισθολογική ισχύ και μοτίβα, οι γυναίκες millennials είναι πραγματικά πρωτοπόρες, με το 66% από αυτές που αποτελούν μέρος ενός ζευγαριού διπλής καριέρας να κερδίζει μισθό ίσο ή μεγαλύτερο από το ταίρι τους. Όσο πιο έμπειρη είναι η γυναίκα millennial, τόσο πιο μεγάλες οι πιθανότητες να είναι εκείνη που έχει τον μεγαλύτερο μισθό σε μία σχέση. Η έρευνά μας έδειξε ότι το 31% των γυναικών millennials με 9 ή περισσότερα χρόνια εμπειρίας είναι εκείνες που κερδίζουν τα περισσότερα συγκριτικά με το ταίρι τους, σε σχέση με το 18% εκείνων των γυναικών millennial που μόλις ξεκινάνε την καριέρα τους και το 24% εκείνων που βρίσκονται στην φάση ανάπτυξης της καριέρας τους.”
“Η γυναίκα millennial έχει λιγότερες πιθανότητες να αφήσει τον εργοδότη της επειδή θέλει να κάνει οικογένεια, και περισσότερες να τον αφήσει γιατί δεν της παρέχει αρκετές ευκαιρίες επαγγελματικής εξέλιξης. Οι εργοδότες θα πρέπει να δεσμευθούν στη δημιουργία εταιρικής κουλτούρας η οποία αποδέχεται και ενσωματώνει την διαφορετικότητα και στη δημιουργία στρατηγικών που αφορούν τα ταλέντα και που βασίζονται στην αυτοπεποίθηση και την φιλοδοξία της γυνάικας millennial από την πρώτη ημέρα που ξεκινάνε την καριέρα τους.”
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr