Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των έργων υποδομών που δεν πραγματοποιήθηκαν λόγω κρίσης αλλά και αυτών που έχουν προγραμματιστεί αγγίζει τα 20 δισ. ευρώ έως το 2022, σύμφωνα με την μελέτη της PwC «Υποδομές - χρηματοδοτώντας το μέλλον».
Αναλυτικά, το υπόλοιπο των έργων υποδομής, που δεν έχουν εκτελεστεί στην Ελλάδα ανέρχεται σε 12 δισ. ευρώ, ενώ «περιμένουν» επιπλέον προγραμματισμένα έργα αξίας 8 δισ. ευρώ.
Η ενέργεια καλύπτει το 34% των συνολικά 71 έργων που έχουν προγραμματιστεί να κατασκευαστούν στην χώρα, το μετρό και το τραμ το 25% (επέκταση δικτύου και των δύο μέσων), ενώ οι οδικές συγκοινωνίες αποτελούν το 23%. Συνολικά το 55% αφορά σιδηροδρομικά έργα και έργα αυτοκινητοδρόμων ενώ το 11% αποτελούν έργα τουριστικών υποδομών και διαχείρισης αποβλήτων.
Η απώλεια από την μείωση των έργων υποδομής στη χώρα, λόγω της κρίσης, ανέρχεται σε ετήσια βάση σε 4,3 δισ. ευρώ, ενώ από το 2006 έως και το 2012 υπολογίζεται ότι αγγίζει τα 30 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με την μελέτη:
- Οι παγκόσμιες επενδύσεις σε έργα υποδομών εκτιμάται ότι θα κυμανθούν μεταξύ 2,2 τρισ. δολάρια και 2,8 τρισ. δολάρια ετησίως έως το 2030
- Οι παγκόσμιες επενδύσεις σε έργα υποδομών ανέρχονται στο 3,7% του ΑΕΠ, ενώ οι ευρωπαϊκές επενδύσεις σε έργα υποδομών υπολογίζονται γύρω στο 2% του ΑΕΠ
- Οι επενδύσεις σε έργα υποδομών είναι ζωτικής σημασίας για την ελληνική οικονομία με υψηλό οικονομικό πολλαπλασιαστή, της τάξης του 2x, ο οποίος μπορεί να ενισχύσει την κατανάλωση και τις επενδύσεις σε άλλους κλάδους
- Η ιδιωτική χρηματοδότηση στην Ελλάδα καλύπτει, παραδοσιακά, το 15% του συνολικού προϋπολογισμού, ενώ η δημόσια χρηματοδότηση (Κράτος, ΕΕ) ανέρχεται γύρω στο 40% με το υπόλοιπο να προέρχεται από τραπεζικό δανεισμό
- Κρίνεται επιτακτική η ανάγκη αναζήτησης νέων χρηματοδοτικών μέσων που θα απομακρύνει την χρηματοδότηση από τις τράπεζες και τον κρατικό προϋπολογισμό.
Χαρά Αυγερινού
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr