Η μείωση των ζημιών οφείλεται κυρίως στη συρρίκνωση του λειτουργικού κόστους το οποίο επηρεάστηκε σημαντικά από τον περιορισμό του αριθμού των απασχολουμένων στα ΕΛΤΑ. Τα ΕΛΤΑ μετρούν σήμερα λιγότερο από 8.000 άτομα (σε επίπεδο ομίλου) έναντι 8.159 ατόμων το 2013 και 9.230 εργαζομένων στο 2012.
Μειούμενος βαίνει και ο τζίρος
Ο περιορισμένος τζίρος που παρατηρείται για δεύτερη συνεχή χρονιά οφείλεται κυρίως στην συνολικά φθίνουσα πορεία του παραδοσιακού (κυρίως επιστολικού) ταχυδρομείου. Ετσι τα ΕΛΤΑ επιχειρούν να στραφούν σε υπηρεσίες με αυξημένη ζήτηση όπως είναι τα δέματα τα οποία αυξάνονται κυρίως λόγω ανόδου του ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά και σε καινοτόμες - κυρίως ηλεκτρονικές - υπηρεσίες.
Στόχος είναι μέσα στο 2015 η αρνητική εικόνα των οικονομικών της εταιρείας να αντιστραφεί ώστε να εξευρεθεί μέχρι τις αρχές της άνοιξης και ο πολυπόθητος στρατηγικός επενδυτής. Σημειώνεται ότι τα ΕΛΤΑ έχουν ήδη μεταβιβαστεί στο ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο θα «τρέξει» και τον διαγωνισμό για την αποκρατικοποίηση, γεγονός που οδήγησε στην απένταξη των ΕΛΤΑ από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ψηφιακή Σύγκλιση» έργων αξίας 36 εκατ. ευρώ.
Θύμα της ιδιωτικοποίησης μέρος των οικονομικών τους
Το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των Ελληνικών Ταχυδρομείων έπεσε θύμα της προσπάθειας ιδιωτικοποίησης, με αποτέλεσμα το στοίχημα που καλείται αυτή τη στιγμή να κερδίσει η διοίκηση να καθίσταται ακόμη δυσκολότερο, με τα οικονομικά της να μην εμφανίζουν και την ελκυστικότερη δυνατή εικόνα.
Πληροφορίες αναφέρουν (δε έχουν εκδοθεί ακόμα τα οικονομικά αποτελέσματα) ότι, το 2014 η εταιρεία εμφάνισε κύκλο εργασιών 350 εκατ. ευρώ, μειωμένο κατά 15 εκατ. σε σχέση με το 2013, που είχε διαμορφωθεί στα 365 εκατ. ευρώ. Ο κύκλος εργασιών το 2012 έφτανε τα 400 εκατ. ευρώ.
Χαρά Αυγερινού
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr