Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Καταναλωτές υποστηρίζουν ότι η κατρακύλα του πετρελαίου από τα 70 δολ. που ήταν το βαρέλι το Νοέμβριο στα 45 δολ. το βαρέλι σήμερα δεν έχει αποτυπωθεί στο μέγεθος που πρέπει στις τιμές των καυσίμων.
Σύμφωνα λοιπόν με διαθέσιμα στοιχεία με ημερομηνία 1/12/2014 τα διυλιστήρια πωλούσαν με 1,144 ευρώ το κυβικό την βενζίνη, στις 5/1 την διέθεταν με 1,031 ευρώ το κυβικό και στις 14/1 με 1,012 ευρώ το κυβικό. Από αυτήν την τιμή θα πρέπει να αφαιρεθούν τα 670 ευρώ που είναι ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης, καθώς και 15 ευρώ που είναι λοιποί φόροι.
Η τελική τιμή λιανικής διαμορφώνεται από την τιμή του διυλιστηρίου κατά 24,6%, από τους φόρους κατά 67,3% και από τα εκτιμώμενα περιθώρια των εταιρειών κατά 8,1%, όπως αναφέρεται στο Παρατηρητήριο τιμών του Υπουργείου Ανάπτυξης.
Και μπορεί να ισχυρίζονται εκπρόσωποι του κλάδου ότι πλέον οι τιμές των καυσίμων στην Ελλάδα έχουν πέσει σημαντικά και το μεικτό περιθώριο κέρδους που μοιράζονται τρία κανάλια, εν προκειμένω οι εταιρείες εμπορίας, οι πρατηριούχοι και οι διανομείς είναι μόλις 10 λεπτά, όμως οι αντλίες δείχνουν άλλα.
Συγκεκριμένα με ημερομηνία 9/1/2014 η χαμηλότερη τιμή στην αμόλυβδη (super) ήταν στην Αθήνα και έφθανε το 1,58 ευρώ ενώ η υψηλότερη είναι στο Νομό Λασιθίου που έφθασε το 1,96 ευρώ