Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της αναδόχου εταιρείας «Ελληνικά Υδατοδρόμια», τα δύο αυτά υδατοδρόμια μπορούν να λάβουν αδειοδότηση στους επόμενους δύο μήνες.
Όπως τόνισε ο προέδρος της εταιρείας, Τάσος Γκόβας, απαραίτητη προϋπόθεση για να ξεκινήσει μια εταιρεία το πτητικό της έργο και να καταστεί βιώσιμη, είναι να δημιουργηθεί στην ευρύτερη περιφέρεια ένα ελάχιστο δίκτυο υδατοδρομίων, στα οποία θα εκτελείται το πτητικό έργο.
Προς αυτήν την κατεύθυνση, για το υδατοδρόμιο της Πάτρας έχει κατατεθεί στο υπουργείο Μεταφορών ο τεχνικός φάκελος και έχει γίνει ο πρώτος έλεγχος, βρίσκονται σε εξέλιξη τα έργα κατασκευών και τοποθέτησης εξοπλισμού, ενώ εκκρεμεί να ολοκληρωθεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και να γίνει ο έλεγχος της επιτροπής υδατοδρομίου, ώστε να προχωρήσει και η έκδοση της σχετικής υπουργικής απόφασης.
Όσον αφορά στο υδατοδρόμιο των Παξών θα γίνει άμεσα η κατάθεση του τεχνικού φακέλου, που έχει επικαιροποιηθεί με τις βελτιώσεις που ζητήθηκαν από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και το Λιμενικό Σώμα, ενώ θα ακολουθήσει ο έλεγχος της επιτροπής υδατοδρομίου. Σημειώνεται ότι στην περίπτωση των Παξών υπάρχουν ήδη οι υποδομές για τη λειτουργία του υδατοδρομίου από την περίοδο 2004-2008, οπότε γίνονταν πτήσεις υδροπλάνων στην περιοχή
Η «Ελληνικά Υδατοδρόμια» ανέλαβε την κατασκευή και αδειοδότηση των τριών παραπάνω υδατοδρομίων (μαζί με άλλα 13 στην υπόλοιπη Ελλάδα). Τη λειτουργία των υδατοδρομίων της Κέρκυρας και των Παξών θα αναλάβει από κοινού με τον ιδιοκτήτη των υδατοδρομίων, Οργανισμό Λιμένος Κέρκυρας (στην Πάτρα θα συνεργαστεί με τον Οργανισμό Λιμένος Πάτρας).
Σε πρώτη φάση θα χρησιμοποιηθούν δύο υδροπλάνα καναδικής προέλευσης, για τη λειτουργία των οποίων η «Ελληνικά Υδατοδρόμια» συνεργάζεται με την ελληνική αεροπορική εταιρεία «Κ2 SmartJets», η οποία «τρέχει» αυτή την περίοδο τη διαδικασία ένταξης των υδροπλάνων στο στόλο της.
Επίσης στο υδατοδρόμιο της Κέρκυρας έχουν σχεδιαστεί ένας κεντρικός και τρεις εναλλακτικοί θαλασσοδιάδρομοι, προκειμένου ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες να υπάρχουν περισσότερα σημεία προσθαλάσσωσης των υδροπλάνων.
Το υδατοδρόμιο στην πρώτη φάση θα στελεχωθεί από δέκα άτομα προσωπικό, ενώ, εάν αυξηθούν οι πτήσεις, θα γίνουν και συμπληρωματικές προσλήψεις.
Επόμενος στόχος της εταιρείας είναι η έναρξη λειτουργίας τεσσάρων υδατοδρομίων στην Κρήτη (σε Χανιά, Ρέθυμνο, Ηράκλειο και Χερσόνησο). Στην Κρήτη θα δραστηριοποιηθεί και η δεύτερη εταιρεία ανάπτυξης υδατοδρομίων «Υδροπλάνα Ελλάδας», η οποία προγραμματίζει εργασίες κατασκευής υδατοδρομίου στη Σητεία.
Τα πρώτα υδατοδρόμια φαίνεται ότι θα δει και η Αττική στους επόμενους μήνες, καθώς προχωρά και η αδειοδότηση δύο εγκαταστάσεων στη Ραφήνα και το Λαύριο από την «Ελληνικά Υδατοδρόμια» («Hellenic Seaplanes»). Ωστόσο, δεν έχει ξεκαθαρίσει το θέμα της δημιουργίας αντίστοιχων εγκαταστάσεων κοντά στην Αθήνα, όπου η κατασκευή μητροπολιτικού υδατοδρομίου συγκεντρώνει το ενδιαφέρον των δύο ανταγωνιστριών εταιρειών.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr