Σήμερα εκτός απροόπτου πρόκειται να κατατεθούν οι τεχνικές προσφορές και την ερχόμενη Δευτέρα ή Τρίτη το αργότερο, οι οικονομικές προσφορές για τα περιφερειακά αεροδρόμια. Σύμφωνα με πληροφορίες, η σχετική διαδικασία βρίσκεται στην τελευταία της φάση και στο στρατόπεδο του ΤΑΙΠΕΔ επικρατεί συγκρατημένη αισιοδοξία.
Όσον αφορά στην ανταγωνιστικότητα των χρεώσεων στα υπό παραχώρηση περιφερειακά αεροδρόμια, οι ίδιες πηγές αναφέρουν πως:
α. Το μέγιστο ύψος των αεροπορικών χρεώσεων μέχρι την ολοκλήρωση των έργων αναβάθμισης των Περιφερειακών Αεροδρομίων (που θα ολοκληρωθούν το αργότερο σε 48 μήνες από την έναρξη ισχύος της σύμβασης παραχώρησης) θα ανέρχεται σε €13,0/αναχωρούντα επιβάτη. Έτσι δεν υπάρχει ουσιώδης αύξηση στις χρεώσεις, καθόσον η μέση χρέωση αυτήν την περίοδο ανέρχεται σε περίπου €12,7 / αναχωρούντα επιβάτη,
β. Μετά την ολοκλήρωση των έργων αναβάθμισης των Περιφερειακών Αεροδρομίων και μόνο, το ανώτατο όριο των αεροπορικών χρεώσεων θα ανέρχεται σε €18,5/αναχωρούντα επιβάτη.
Το όριο των €18,5/αναχωρούντα επιβάτη υπολογίστηκε με γνώμονα τον μέσο όρο των αεροπορικών χρεώσεων αεροδρομίων με αντίστοιχα χαρακτηριστικά (ήτοι υψηλή εποχικότητα, τουριστικός χαρακτήρας) στην Νότια Ευρώπη και στη Μεσόγειο.
Σε αυτά τα ποσά πρέπει να προστεθεί χρέωση security ύψους €1,5/αναχωρούντα επιβάτη, με την οποία ο παραχωρησιούχος πρέπει να καλύψει τα κόστη της συγκεκριμένης λειτουργίας, χωρίς να έχει δικαίωμα να βγάλει κέρδος.
Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων (ΤΕΑΑ) και Χρηματοδότηση Μικρών Αεροδρομίων και Άγονων Γραμμών
Το υφιστάμενο ΤΕΑΑ ανέρχεται σε €12,0/αναχωρούντα επιβάτη για τις πτήσεις εντός ΕΕ και σε €22,0/αναχωρούντα επιβάτη για τις πτήσεις εκτός ΕΕ.
Αυτό τροποποιείται σε €12,0/αναχωρούντα επιβάτη ανεξαρτήτως χώρας μέχρι τον Οκτώβριο του 2024, για όλα τα αεροδρόμια και αυτομάτως οδηγεί σε σημαντική μείωση των χρεώσεων για τους επιβάτες που προέρχονται από χώρες εκτός ΕΕ.
Mετά τον Οκτώβριο του 2024, το ΤΕΑΑ θα ανέρχεται σε €3/αναχωρούνται επιβάτη.
Από το ΤΕΑΑ που θα εισπράττεται στα περιφερειακά αεροδρόμια που παραχωρούνται, το Ελληνικό Δημόσιο θα λαμβάνει €1,0/αναχωρούντα επιβάτη προκειμένου να χρηματοδοτήσει τη λειτουργία των υπόλοιπων αεροδρομίων στην Ανώνυμη Εταιρεία Διαχείρισης Περιφερειακών Αεροδρομίων (η οποία ανήκει κατά 100% στο Ελληνικό Δημόσιο και αναλαμβάνει μεταξύ άλλων τη λειτουργία, συντήρηση και ανάπτυξή τους), τις άγονες γραμμές καθώς και τη λειτουργία της ΥΠΑ ως ρυθμιστικής αρχής, επιπλέον των αεροπορικών χρεώσεων και των εσόδων από το ΤΕΑΑ που θα έχουν απευθείας τα εν λόγω αεροδρόμια από την κίνηση επιβατών που διακινούν.
Σ.Κ.Χ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr