Εκτιμάται ότι από το 2010 μέχρι σήμερα πάνω από 300.000 πρωτοκλασάτα στελέχη ή στελέχη μεσαίας γραμμής είδαν την πόρτα της εξόδου. Μόνο πέρυσι από τα συγκεκριμένα τμήματα έφυγαν πάνω από 100.000 στελέχη.
Στο συγκεκριμένο νούμερο δεν περιλαμβάνονται μόνο αυτοί που απελύθησαν αλλά και αυτοί που δούλευαν σε εταιρείες οι οποίες χρεωκόπησαν και ανέστειλαν την λειτουργία τους, ενώ αρκετές είναι και οι περιπτώσεις των εταιρειών που αποχώρησαν από την εσωτερική αγορά μεταφέροντας την δραστηριότητά τους σε άλλες αγορές του εξωτερικού.
Πηγές μας επιβεβαιώνουν ότι η τακτική της απομάκρυνσης στελεχών γιατί δεν κατάφεραν να διαχειριστούν την κρίση έχει παγιοποιηθεί πλέον μεταξύ των ελληνικών και των πολυεθνικών εταιρειών, με τις δεύτερες να κρατούν τα σκήπτρα.
Αναφέρουν δε χαρακτηριστικά ότι οι απολύσεις δεν ανεστάλησαν, ακόμα και αν αυτές αφορούσαν στελέχη που απασχολούνταν στην εταιρεία 25 χρόνια.
Μόλις τον τελευταίο μήνα φήμες λένε ότι γνωστή πολυεθνική με ευρεία δράση στο χώρο του σνακ και του καφέ απομάκρυνε το διευθυντή πωλήσεων, ενώ το ίδιο έπραξε και εταιρεία που θεωρείται leader στη βιομηχανία τροφίμων. Η απόλυση από την τελευταία αφορούσε το διευθυντή πωλήσεων, ο οποίος εργαζόταν στην εταιρεία 21 χρόνια. Την ίδια στιγμή, έληξε μετά από 15 χρόνια η συνεργασία γνωστού διοικητικού στελέχους της αγοράς με βιομηχανία οίνου που εδρεύει στη Βόρειο Ελλάδα.
Το δρόμο της φυγής, από την άλλη, επέλεξε επώνυμος παράγοντας της αγοράς από τον όμιλο στον οποίο εργαζόταν, λόγω των κακών ειδήσεων που ακούγονταν για τον τελευταίο, και τελικά μετακόμισε σε ανταγωνίστρια δύναμη. Ελληνίδα μάνατζερ που απολύθηκε από εταιρεία εστίασης μετακόμισε σε σκανδιναβική χώρα, όπου και ανέλαβε τη διεύθυνση κλινικής, ενώ στέλεχος εταιρείας επίπλων που απομακρύνθηκε δηλώνει σήμερα ιδιοκτήτης καταστήματος προπό. Την ίδια στιγμή, πληθαίνουν οι περιπτώσεις στελεχών που «αυτοαπολύονται» για να μεταπηδήσουν σε κατώτερες θέσεις με λιγότερες ευθύνες, ρίσκο και αποδοχές, απολαμβάνοντας όμως μεγαλύτερη σιγουριά στο νέο τους, υποδεέστερο πόστο.
Έτσι, σύμφωνα με διαθέσιμα στοιχεία, η ανεργία για τα άτομα ηλικίας από 35 έως 44 χρονών που στελεχώνουν κατά βάση τα τμήματα πωλήσεων, μάρκετινγκ και ανθρώπινου δυναμικού των εταιρειών ανέβηκε από 7,5% το 2009 σε 24% το 2013. Στις υψηλότερες βαθμίδες που καταλαμβάνουν διευθυντές και προϊστάμενοι τμημάτων και οι απασχολούμενοι είναι ηλικίας από 45 έως 64 ετών η ανεργία άγγιξε το 21,2%, από 6% το 2009, ενώ στις ηλικίες 55-64 ετών που αφορά στελέχη πλησίον της διοίκησης η ανεργία εκτοξεύτηκε από 4,3% σε 18%.
Δέσποινα Καραγιαννοπούλου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr