Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Σύμφωνα, πάντως, με πληροφορίες από την πλευρά του ΤΑΙΠΕΔ με την πώληση μετοχών διασφαλίζεται ότι ο επενδυτής, που θα προκριθεί θα μπορεί να έχει λόγο σε όλες τις δραστηριότητες του λιμανιού (προβλήτας 1, car terminal, ακτοπλοΐα, κρουαζιέρα, ναυπηγοεπισκευή), κάτι που αποτελεί διακαή πόθο της Cosco, αλλά όχι της Ευρωπαϊκής επιτροπής. Η επιλογή αυτή (πώληση του πλειοψηφικού πακέτου) γίνεται με στόχο να ανλτηθείτο μέγιστο δυνατό τίμημα, ώστε να εκπληρωθεί κι εισπρακτικός στόχος των αποκρατικοποιήσεων.
Σύμφωνα με πληροφορίες από το Ταμείο με την πώληση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών μεταφέρονται αυτόματα στο νέο επενδυτή οι υφιστάμενες εργασιακές σχέσεις που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στον ΟΛΠ, κάτι που δε συνέβη με την μέθοδο παραχώρησης εγκαταστάσεων του λιμένα στη θυγατρική της Cosco, με την επωνυμία «Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά». Παράλληλα με το διαγωνισμό, θα δρομολογηθεί και η επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ ΟΛΠ και ελληνικού Δημοσίου, η οποία έχει ισχύ έως το 2052. Εκτός του τιμήματος από την πώληση των μετοχών, το Ελληνικό Δημόσιο θα εξακολουθήσει να εισπράττει και το ετήσιο αντάλλαγμα της σύμβασης παραχώρησης όπως θα διαμορφωθεί μετά την αναθεώρηση, ενώ το Δημόσιο θα διατηρήσει το δικαίωμα συμμετοχής στην μελλοντική υπεραξία του επενδυτή.Σε ό,τι αφορά τη συμφωνία μεταξύ ΟΛΠ και Cosco για την κατασκευή του προβλήτα 3, με κόστος 230 εκατομμύρια ευρώ από τον Κινεζικό κολοσσό, για την οποία εκκρεμεί έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στελέχη του ταμείου αποκρατικοποιήσεων σημειώνουν ότι σε περίπτωση που η συμφωνία δεν έχει ολοκληρωθεί εντός της περιόδου του διαγωνισμού, δεν αποκλείεται να υπάρχει όρος στη σύμβαση για προσαρμογή του τιμήματος.