Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Ειδικότερα, η χώρα μας βρίσκεται φέτος στην 53η θέση της παγκόσμιας κατάταξης, ανεβαίνοντας κατά 26 θέσεις τα τελευταία δύο χρόνια.
Η μελέτη Paying Taxes εξετάζει όλους τους υποχρεωτικούς φόρους και εισφορές που καταβάλλει μία μεσαία επιχείρηση μέσα σε ένα χρόνο.
Όσον αφορά στην Ελλάδα, ο απαιτούμενος χρόνος για φορολογική συμμόρφωση ανέρχεται στις 193 ώρες το χρόνο (έναντι των 202 πέρυσι), ενώ ο αντίστοιχος μέσος όρος για τις χώρες τις ΕΕ/ΕΟΖ είναι 184 ώρες και διεθνώς 267 ώρες. Η βελτίωση του συγκεκριμένου δείκτη στην Ελλάδα οφείλεται στη συμμόρφωση στους φόρους κατανάλωσης.
«Τα στοιχεία της μελέτης αντικατοπτρίζουν τα βήματα που έχουν γίνει στο πλαίσιο της μεγάλης προσπάθειας για τη συρρίκνωση του διοικητικού κόστους. Καθώς ο στόχος είναι η δημιουργία ενός φιλικού περιβάλλοντος για τις επιχειρήσεις, είναι αναγκαία η συνεργασία όλων των ενδιαφερόμενων πλευρών», δήλωσε η Μαίρη Ψύλλα, επικεφαλής του Φορολογικού Τμήματος της PwC στην Ελλάδα.
Από τη μελέτη προκύπτει, μεταξύ άλλων, πως η Ελλάδα βελτίωσε τη συνολική επίδοσή της, έχοντας δώσει έμφαση στις πολιτικές που συντείνουν στην εφαρμογή ενός αποτελεσματικού και λιγότερο χρονοβόρου συστήματος φορολογικής συμμόρφωσης.
Συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκαν μεταρρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό των συστημάτων πληρωμής και υποβολής φορολογικών δηλώσεων. Η χρήση των ηλεκτρονικών εφαρμογών έγινε υποχρεωτική (πχ ηλεκτρονική υποβολή φορολογικών δηλώσεων), ενώ δημιουργήθηκαν τα κατάλληλα ηλεκτρονικά εργαλεία.
Σημειώνεται επίσης ότι με τον Κώδικα Φορολογικών Διαδικασιών, ο οποίος τίθεται σε ισχύ από 1ης Ιανουαρίου 2014, ενοποιούνται οι κανόνες για όλες τις φορολογίες ως προς την υποβολή δηλώσεων, την πληρωμή, τον συμψηφισμό και την επιστροφή φόρων.
Στη μελέτη της PwC επισημαίνεται ακόμη ότι η χρήση των τελευταίων τεχνολογιών με στόχο την αναβάθμιση των δημόσιων υπηρεσιών ενισχύει τη διαφάνεια και επιτρέπει στις αρχές να εμπεδώσουν σχέσεις εμπιστοσύνης με τον φορολογούμενο απαραίτητο συστατικό της εύρυθμης λειτουργίας της φορολογικής διοίκησης.