Ο υπουργός σημείωσε ότι με την εντατική προετοιμασία του τελευταίου ενάμιση έτους, τη συμβολή του εθνικού διαπραγματευτή, τη βοήθεια της ΕΕ και επίπονων διαπραγματεύσεων που μεσολάβησαν, διαμορφώθηκε μία πρόταση κοινής αποδοχής από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη που οδηγεί στην επανέναρξη των εργασιών.
«Το αποτέλεσμα είναι αναμφίβολα θετικό για τη χώρα. Πρόκειται να επενδυθούν το επόμενο χρονικό διάστημα πόροι που θα αποδώσουν σημαντικά οφέλη για την οικονομία, περίπου 1,5% του ΑΕΠ τα επόμενα τρία χρόνια έως 2015 και θα δημιουργήσουν 20.000 άμεσες θέσεις εργασίας. Οι κατασκευές λειτουργούν πολλαπλασιαστικά και οι τοπικές οικονομίες θα αποδώσουν σημαντικά οφέλη και θα έχουν σημαντικά έσοδα» είπε ο κ. Χρυσοχοϊδης.
«Είμαι ευτυχής που έχουμε αυτή την κατάληξη και θέλω να σας πως ότι δεν είναι ένα αυτονόητο γεγονός, αλλά προϊόν μίας πολύπλοκης διαπραγμάτευσης, δύσκολης και δαιδαλώδους οικονομικής προσπάθειας στην οποία συμμετείχαν πάρα πολλοί παράγοντες προκειμένου να καταλήξουν στις συμβάσεις που ήρθαν στη Βουλή» συμπλήρωσε.
«Είναι μία καλή στιγμή για τη χώρα, μία από τις πρώτες στιγμές που μπορούμε να πούμε ότι η Ελλάδα ξαναξεκινά την ανάπτυξη. Θέλω να ευχαριστήσω όλους όσοι συνέβαλαν στη διαμόρφωση αυτού του αποτελέσματος, ξεκινώντας από τον πρωθυπουργό μέσα από το μοντέλο του εθνικού διαπραγματευτή για την προσπάθεια που έκανε, τους συνάδελφους υπουργούς Υποδομών που από το 2010 άρχισαν αυτή την προσπάθεια, τους συνεργάτες δημοσίους υπάλληλους, που έδειξαν ότι διαθέτουν εξαιρετικά υψηλό επίπεδο εργαζομένων στον δημόσιο και τους συμβούλους τους υπουργείου που όλο το αυτό το διάστημα εργάζονται άοκνα» τόνισε.
«Μία από τις πρώτες μου προτεραιότητες ως πολιτικού είναι το ζήτημα της διαφάνειας, του ελέγχου της λογοδοσίας και της τήρησης των νόμων. Έχω αποφασίσει και στέλνω τις συμβάσεις προς όλους τους ελεγκτικούς θεσμούς διότι πιστεύω ότι στα μεγάλα ζητήματα οφείλουμε να τηρούμε τη μεγίστη διαφάνεια» συμπλήρωσε.
Όπως τόνισε ο κ. Χρυσοχοϊδης, το Ελεγκτικό Συνέδριο παρέδωσε και τις τέσσερις συμβάσεις με θετική γνώμη και την επόμενη εβδομάδα θα διεξαχθεί στη Βουλή ολοκληρωμένη συζήτηση με τους βουλευτές όλων των κομμάτων, ώστε η ψήφιση να έρθει την μεθεπόμενη εβδομάδα, που θα οδηγήσει στην εκροή πόρων από την ΕΕ έως το τέλος του χρόνου.
Aυξάνονται οι τιμές στα διόδια
Η επανεκκίνηση των μεγάλων έργων όμως, δεν θα γίνει χωρίς κόστος για τους διερχόμενους. Με την ενεργοποίηση των εργασιών στους αυτοκινητοδρόμους προβλέπεται αύξηση των σταθμών διοδίων αλλά και αύξηση του κόστους ανά χιλιόμετρο (σε 0.04 σέντς συν ΦΠΑ). Για παράδειγμα σε σταθμούς διοδίων της Νέα Οδού όπως Αφίδνες, Μαλακάσα, Οινόφυτα, Θήβα ο μέσος όρος αύξησης διοδίων είναι περίπου 60%. Για την Πελασγία που είναι στο « Μαλιακός -Κλειδί» το κόστος από 2,70 ευρώ για τα ΙΧ από την 1 Ιανουαρίου εκτινάσσεται σε 3,50 ευρώ, αυξημένο κατά 30%. Αντίστοιχα θα προστεθούν τρεις νέοι σταθμοί στο Ελευσίνα-Κόρινθος (Νέα Πέραμος, Πάχη, Αγίοι Θεόδωροι) άλλοι τρεις μέσα στην Αττική (Άγιος Στέφανος, Βαρυμπόμπη) ενώ προβλέπεται γενναία εκπτωτική πολιτική έως 80% για τους συχνούς χρήστες.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr