Η έρευνα, η οποία ξεκίνησε ύστερα από εντολή που έδωσε ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Δ. Σιούφας στις 2 Αυγούστου, δείχνει υψηλή συγκέντρωση και σοβαρά εμπόδια εισόδου επιχειρήσεων στον τομέα της διύλισης. Συγκεκριμένα, στον τομέα αυτό λειτουργούν μόνο δύο εταιρείες, τα ΕΛΠΕ και η Motor Oil, με μερίδια αγοράς 75% και 25% αντίστοιχα.
Σε ό,τι αφορά στις τιμές, η μέση τιμή της αμόλυβδης και του πετρελαίου κίνησης, προ φόρων και δασμών, είναι στην Ελλάδα συστηματικά υψηλότερη έναντι του μέσου όρου των τιμών στα υπόλοιπα κράτη-μέλη της ΕΕ. Ιδια εικόνα παρουσιάζει και η τιμή του πετρελαίου κίνησης.
Στην αγορά χονδρικής εμπορίας διαπιστώνεται στρεβλή κατάσταση λόγω των περιορισμών που συνδέονται με την αδειοδότηση των αποθηκευτικών χώρων.
Παράλληλα, τονίζεται ότι ο τρόπος τιμολόγησης από τα διυλιστήρια έχει αλυσιδωτές επιδράσεις στη διαμόρφωση των τιμών χονδρικής και λιανικής και τη διατήρηση τους σε υψηλά επίπεδα.
Σε ό,τι αφορά την τιμολόγηση των εταιρειών εμπορίας διαπιστώνεται ότι τιμολογούν αυθαίρετα με δικές τους μεθόδους μη γνωρίζοντας καθημερινά την ακριβή τιμή προμήθειας.
Για την αγορά λιανικής πώλησης επισημαίνεται ο μεγάλος αριθμός πρατηρίων που υπάρχει στη χώρα μας. Διαπιστώνεται εξάρτηση του πρατηριούχου από την εταιρεία εμπορίας με την οποία συμβάλλεται και τονίζεται ότι πιθανές στρεβλώσεις στον ανταγωνισμού προέρχονται από το ωράριο λειτουργίας των πρατηρίων.
Σε ό,τι αφορά την τιμολόγηση των εταιρειών εμπορίας διαπιστώνεται ότι τιμολογούν αυθαίρετα με δικές τους μεθόδους μη γνωρίζοντας καθημερινά την ακριβή τιμή προμήθειας.
Για την αγορά λιανικής πώλησης επισημαίνεται ο μεγάλος αριθμός πρατηρίων που υπάρχει στη χώρα μας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr